کد خبر: 90681
A

واکنش محمود میرلوحی عضو شورای شهر تهران به پرونده فساد قائم مقام شهردارسابق: عیسی شریفی، با دستور قالیباف عمل کرده است

میر لوحی: اخیرا شنیدیم که مدیر سازمان املاک و مستغلات شهرداری قالیباف دستگیر شده و اگر قرار است که او هم به کنار شریفی رفته و اخبار پرونده‌اش از ما و افکار عمومی پنهان بماند، من نگرانی خود را اعلام می‌کنم. من خبر داشتم که در شعبه ۱۵، شرایط برای دستگیری و برخورد با او آماده می‌شود و پرونده قطوری برای او تشکیل شده است.

واکنش محمود میرلوحی عضو شورای شهر تهران به پرونده فساد قائم مقام شهردارسابق:  عیسی شریفی، با دستور قالیباف عمل کرده است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ در طول۱۲ سال شهرداری قالیباف در پایتخت، بیش از ۱۰سال به عنوان شهردار در سایه در قامت قائم مقام شهردار فعالیت می‌کرد و حالا با گذشت حدود ۴ سال از بررسی پرونده قضائی تخلفات او در دادسرای قضائی نیروهای مسلح، همچنان خبری از نتیجه و صدور حکم از سوی دادگاه نیست. حال، اما محمدباقر قالیباف بی‌اعتنا به این مسائل در کسوت ریاست پارلمان نشسته و افکار عمومی، همچنان چشم‌انتظار رای نهایی پرونده عیسی شریفی هستند.

در همین زمینه، سیدمحمود میرلوحی، رئیس کمیته اقتصاد و تنظم مقررات پنجمین دوره شورای شهر تهران با اشاره به این مسئله عنوان کرد: پرونده قائم مقام قالیباف در مسئله رساتجارت و منابعی که تلف شده و از دست رفته در بخش قضائی نیروهای مسلح تشکیل شده و هر چقدر که شما از روند بررسی و نتیجه آن مطلع هستید، ما هم اطلاع داریم. 

گلایه ما به معاونت حقوقی شهرداری این بود که صبوری در این ماجرا جوابگو نبوده و نمی‌توان، همچنان منظر نتیجه پرونده‌ای بود که چندهزارمیلیاردتومان از منابع شهرداری در آن تلف شده و در گرو این داستان است. آن هم در شرایط کنونی که ما به هر ریال این منابع احتیاج داشته و بسیاری از تصمیمات را می‌توانیم از جانب آن منابع اتخاذ کنیم. 

ما امسال، بالغ بر۲هزارمیلیاردتومان برای پروژه‌های کوچک مقیاس در نظر گرفتیم و تصور کنید اگر این منابع در اختیار ما قرار می‌گرفت، می‌توانستیم چقدر در هر محله تهران کاری را صورا بدهیم. اگر این منابع در اختیار ما قرار بگیرد، چقدر می‌توانیم اتوبوس درون شهری خریداری کرده و در اختیار ناوگان حمل ونقل عمومی پایتخت قرار دهیم. 

به قیمت سال ۹۲، چهار هزارمیلیاردتومان از منابع شهرداری از دسترس آن خارج شده

متاسفانه این منابع از دسترس شهرداری خارج شده و به قمیت سال ۹۲ و ۹۳، بالغ بر ۴هزار میلیاردتومان و اگر به قیمت امروز حساب کنیم، خواهیم دید که چه منبع گسترده‌ای خواهد بود. در سال گذشته، شکایتی از سوی همکاران ما تنظیم شد و تصور بر این بود که به جهت اینکه طرف پرونده هستند، اطلاعاتی از روند پرونده کسب خواهند کرد ولی از آن زمان تا همین لحظه، متاسفانه هیچ تغییری صورت نگرفته است. 

 

نگرانیم که مدیر سازمان املاک شهرداری هم پیش عیسی شریفی رفته و اخبارش از ما پنهان بماند

اخیرا شنیدیم که مدیر سازمان املاک و مستغلات شهرداری قالیباف دستگیر شده و اگر قرار است که او هم به کنار شریفی رفته و اخبار پرونده‌اش از ما و افکار عمومی پنهان بماند، من نگرانی خود را اعلام می‌کنم. من خبر داشتم که در شعبه ۱۵، شرایط برای دستگیری و برخورد با او آماده می‌شود و پرونده قطوری برای او تشکیل شده است. 

گاهی قوه قضائیه اعلام می‌کند که شاکی خصوصی دارید و در برخی از پرونده‌ها تا آن حد به مسئله اهمیت می‌دهد. وقتی یک شاکی خصوصی علیه اعضای شورا شکایتی تنظیم می‌کند با سرعت مورد رسیدگی قرار گرفته و ظرف دو سه ماه، پرونده به دادگاه می‌رسد. شما می‌بینید که یک بیانیه‌ای صادر می‌شود و با چه سرعتی، پرونده به دادگاه می‌رسد.  

اما چطور ممکن است که چنین پرونده‌ای بعد از چهارسال، همچنان بدون اطلاع افکار عمومی بررسی شده و یک طرف دعوا که شهرداری، شورا و دفتر حقوقی شهرداری باشند از روند پرونده و تعیین تکلیف چندهزار میلیاردتومان از منابع نقدی به غارت رفته شهرداری هیچ آگاهی از آن نداشته باشند. 

۱۶۰۰میلیارد از منابع از دست رفته شهرداری پس گرفته شده و در اختیار ما نمی‌گذارند

آخرین خبری که آن زمان به ما دادند، این بوده که بالغ بر ۱۶۰۰میلیاردتومان از این منابع مورد بازپس گیری قرار گرفته که انتظار می‌رود، لااقل همین۱۶۰۰میلیارد منابع را در اختیار ما قرار بدهند که بتوانیم کار کنیم. چطور می‌شود که چنین مبلغی را وقتی صورتجلسات ما با مقامات سپاه موجود بوده و بدهی‌های رساتجارت را قبول دارند، چرا آزاد نمی‌کنند؟

 

ظاهرا برای چنین پرونده‌هایی، عمر نوح لازم است!

اگر آقایان تصور می‌کنند که خیلی صبور هستند و عمر نوح برای چنین پرونده‌هایی لازم است، لاقل منابع ما را آزاد کنند که بتوانیم در این شرایط سخت اقتصادی و کرونایی، پروژه‌های شهری را جلو برده و کمبود منابع‌مان را از این طریق به نوعی حل کنیم. 

آقایان نجفی، افشانی، مکارم‌حسینی و حناچی، عنوان می‌کردند که۱۶۰۰میلیارد پس گرفته شده و اگر در این شرایط سخت به ما داده شود، چه اتفاقات مبارکی در شهرداری و پروژه‌هایی در شهر اتفاق خواهد افتاد. گاهی برای۱۰ میلیارد و۵۰میلیارد کلی دست و پا می‌زنیم و در همین حال، چنیین حجمی از منابع، متوقف شده است. 

ما می‌بینیم که رسانه‌های طرفدار این دوستان، بابک زنجانی را که یک وقتی در مراسمی نشسته و عکسی از او به همراه یکی از شخصیت‌ها گرفته شده، بزرگان اصلاح‌طلب و مرحوم آیت‌الله هاشمی را مورد اتهام قرار می‌دهند که چرا در جایی حضور داشته‌اند که این آقا نشسته بوده است. یعنی تا این حد ارتباط برای این داستان‌ها قائل هستند. 

 

تصمیمات عیسی شریفی، همواره تصمیمات مافوق‌اش بوده است

اما جالب اینکه، همین رسانه‌ها و حضرات در استانداردی دوگانه، در مقابل مسائل مربوط به خود سکوت می‌کند. عیسی شریفی در همه جا با اختیارات فراوان در کنار قالیباف حضور داشته و هرکسی که در شهرداری بوده به خوبی می‌داند که در این سال‌ها، تصمیمات او همواره، تصمیمات مقام مافوق‌اش، یعنی قالیباف بوده است. جالب اینکه بعضی‌ها، عنوان می‌کنند که این ویژگی‌ها، اقدامات و منش عیسی شریفی را دانسته و گزارش داده بودند. 

من از شهرداران موجود، کسی را می‌شناسم که عنوان کرده که این قضایا را می‌دانسته و گزارش آن را هم داده است. اگر آقایان اعلام کنند که بی‌اطلاع بوده و بعدا از اقدامات شریفی مطلع شدند، اصلا اینگونه نبوده است. همین حضرات می‌دانستند که شریفی در زمان حضور در شهرداری چنین اقداماتی را انجام می‌داده است.

 

گزارشی از لیست املاک نجومی و جزئیات آن به مردم خواهیم داد

من، الان که لیست املاک نجومی را ملاحظه می‌کنم، می‌بینم که چه اتفاقات عجیبی رخ داده و به زودی، گزارشی از این لیست به مردم خواهیم داد و می‌گوییم که چه افرادی با چه ویژگی‌هایی، چه تخفیف‌هایی در چه مناطقی، املاک را در اختیار گرفته‌اند. همکاران ما مشغول تهیه این گزارش هستند و به زودی نتیجه آن را به اطلاع افکار عمومی خواهیم رساند.

 

منبع: اسکان

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر