کد خبر: 90688
A

الله کرم خطاب به اصلاح طلبان: در انتخابات ریاست جمهوری شرکت نکنید؛ انتخابات درون گروهی است

حسین الله‌کرم، فعال اصولگرا:در انتخابات ریاست جمهوری آینده شاهد انتخابات درون گروهی خواهیم بود این دوره انتخابات ریاست جمهوری برای اصلاح‌طلبان خوب نخواهد بود، اصلاح‌طلب‌ها چه با یک لشکر و چه با یک نفر وارد عرصه انتخابات شوند با شرکت نکردن آنها برابر خواهد بود.

الله کرم خطاب به اصلاح طلبان: در انتخابات ریاست جمهوری شرکت نکنید؛ انتخابات درون گروهی است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ «حسین الله‌کرم»،عضو حزب الله، در واکنش به اینکه کاندیداتوری تعداد زیادی از اعضای جریان اصولگرایی در انتخابات ریاست جمهوری تا چه اندازه نشان‌دهنده چالش وحدت در این جریان است؟ گفت: جریان اصولگرا و اصلاح‌طلب از مجموعه‌ای از گروه‌ها و احزاب تشکیل شده‌اند که براساس میزان موفقیت‌هایی که در هر انتخابات بدست می‌آورند، یکی از این گروه‌ها بیشتر مطرح می‌شود، از این رو در انتخابات ریاست جمهوری این گروه‌ها و احزاب که به شکل یک طیف در یک ساختار و جبهه سیاسی به نام اصول‌گرا یا اصلاح‌طلب قرار می‌گیرند، نامزدهای انتخاباتی خود را ارائه می‌دهند تا میزان استقبال جامعه از آنها را ارزیابی کنند.

این چهره اصولگرا افزود: بنابراین جریان‌های سیاسی در طول زمانی که در اختیار دارند از طریق مصاحبه‌ها، موضع‌گیری‌ها و سخنرانی‌ها و مواردی از این قبیل خود را در معرض نظر عموم قرار می‌دهند. به عنوان مثال اگر ۱۰ نامزد از یک جناح وارد انتخابات شوند، این ۱۰ نفر در مراحل بعدی با جایگاه‌هایی که از طریق نظرسنجی‌ها پیدا می‌کنند یا به نفع یک نفر کنار می‌روند و یا ادامه می‌دهند و منتظر تایید صلاحیت می‌مانند.

الله‌کرم ادامه داد: البته بعد از تائید صلاحیت هم تعدد نامزدها وجود دارد و افراد باقی مانده با عنوان ارائه‌کننده دیدگاه طیفی خود، وارد مناظره‌های انتخاباتی می‌شوند. البته در انتخابات گذشته مشاهده کردید که افرادی به نفع افراد دیگر کنار کشیدند، به عنوان مثال جهانگیری به نفع روحانی و در مقابل قالیباف هم به نفع رئیسی کنار کشید لذا در مرحله آخر تنها ۲ نفر باقی ماندند.

رئیس شورای هماهنگی حزب‌الله در پاسخ به اینکه در انتخابات آینده هم این شرایط پیش خواهد آمد و تنها یک نفر از هر جناح باقی خواهد ماند؟ تصریح کرد: باید به وضعیت و شرایط زمان انتخابات توجه کرد اما به نظر می‎رسد که انتخابات ۱۴۰۰ متفاوت از انتخابات گذشته باشد، در انتخابات ریاست جمهوری آینده شاهد انتخابات درون گروهی خواهیم بود همچنان که نتیجه انتخابات مجلس یازدهم نشان داد، کاندیداهای اصلاح‌طلبان اقبالی جهت پیروزی ندارند.

الله‌کرم با تاکید براینکه انتخابات ۱۴۰۰ یک رقابت درون گروهی میان اصولگرایان خواهد بود، اظهار کرد: بنده از به وجود آمدن این شرایط که تنها یک جریان در انتخابات ریاست جمهوری آینده فعال باشد، خرسند و خوشحال نیستم چراکه مردم خواهان رقابت پرشوری هستند که در آن همه دیدگاه‎ها وجود خواهد داشت.

این چهره اصولگرا در پایان یادآور شد: این دوره انتخابات ریاست جمهوری برای اصلاح‌طلبان خوب نخواهد بود، اصلاح‌طلب‌ها چه با یک لشکر و چه با یک نفر وارد عرصه انتخابات شوند با شرکت نکردن آنها برابر خواهد بود، در هرصورت امیدوارم جریان اصلاح ‌طلبی هیچ وقت به این نتیجه نرسد و در انتخابات شرکت کند.

 

منبع: برنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر