کد خبر: 90699
A

نگرانی شدید تیم قالیباف از حضور سعید جلیلی/ دستور حمله و پایان وحدت

برخی اخبار حاکی از این است که سعید جلیلی در حال تکمیل و نهایی کردن لیست کابینه احتمالی خود است تا آن را معرفی کند. این موضوع جدی بودن او برای حضور در انتخابات را نمایان می کند و تیم قالیباف بیش از همه نسبت به حضور افرادی چون جلیلی در انتخابات نگران است. از همین رو حمله به پایداری از سوی تیم قالیباف با گزارش ها و مصاحبه سردارطلایی کلید خورد.

نگرانی شدید تیم قالیباف از حضور سعید جلیلی/ دستور حمله و پایان وحدت

به گزارش دیده بان ایران؛ برخی اخبار حاکی از این است که سعید جلیلی در حال تکمیل و نهایی کردن لیست کابینه احتمالی خود است تا آن را معرفی کند. این موضوع جدی بودن او برای حضور در انتخابات را نمایان می کند و تیم قالیباف بیش  از همه نسبت به حضور افرادی چون جلیلی در انتخابات نگران است. از همین رو حمله به پایداری از سوی تیم قالیباف با گزارش ها و مصاحبه سردارطلایی کلید خورد. 

آنها با متهم کردن پایداری به وحدت شکنی و سهم خواهی از سیاست برای بیرون کردن رقبای درونی پرده برداری کردند. مرتضی طلایی در یک گفت وگو ضمن انتقاد به جبهه پایداری خواستار این شد که «پایداری در روش های خود تجدیدنظر و بازنگری» کند. او همچنین تلاش کرد با اتصال همه جانبه جلیلی به پایداری راه حلی برای نجات قالیباف ارائه کند از این منظر می گوید: «من اگر جای آقای جلیلی بودم از همه افرادی که نام‌شان برای انتخابات1400 مطرح می‌شود، دعوت می‌کردم که دور هم جمع شویم و در یک نظرسنجی با مدلی مشخص یک نفر معلوم شود و بعد از آن همه نیروهای انقلاب از آن فرد برگزیده حمایت کنند. البته برای تحقق چنین شرایطی لازم است نیروهای جبهه پایداری در روش‌های خود تجدیدنظر کنند و سعی کنند در رستای وحدت نیروهای انقلاب گام بردارند.»

 

سیاست برگزاری نظرسنجی و اقدام بر مبنای آن، سیاست همیشگی اصولگرایان است که هیچ وقت هم آنها را به وحدت نرسانده است. سال 84 احمدی نژاد به این سیاست وقعی ننهاد و بدون توجه به نظرسنجی ها که او را عقب تر از بقیه نشان می داد وارد انتخابات شد و همه اصولگرایان را کنار زد. 

در سال 92 حدادعادل و ولایتی حاضر نشدند به ائتلاف با قالیباف پایبند بمانند و حمله متقابل ولایتی و قالیباف در مناظره ها صدای محسن رضایی را هم در آورد که به آنها تذکر دهد: «آقایان مگر با هم ائتلاف نکرده بودند؟»

در نهایت نیز حدادعادل حاضر نشد رسما اعلام کند به نفع کدام فرد کنار رفته اما نامه ای که نوشته بود بوی حمایت از سعید جلیلی می داد. آن انتخابات را هم قالیباف واگذار کرد و این بار در سال 96 تلاش کردند تا با جمنا دیگر رقبا را کنار بگذارند و اگرچه تا حد زیادی در این کار موفق بودند اما باز هم در مرحله آخر پایداری آیت الله رئیسی را وارد انتخابات کرد و قالیباف با وجود آنکه در نظرسنجی بالاتر بود، ناچار به کناره گیری شد.

حالا او بر سر دوراهی مانده است. هم راه حل اول (یعنی ماندن و کنار نرفتن را در 92 عملی کرد) و هم راه حل دوم (یعنی کنار کشیدن از انتخابات).مخالفانش نیز می گوید اگر مردم قرار بود به او اقبالی داشته باشند در سه انتخاباتی که شرکت کرده بود حداقل می توانست رایی کسب کند.لذا به نظر میرسد فعال شدن تیم قالیباف و مصاحبه طلایی (به عنوان یکی از یاران نزدیک قالیباف) نشانه روشنی است از اینکه آنها به شدت نگران هستند و ناامیدانه از دیگران می خواهند تا «به نتایج نظرسنجی» تمکین کنند.

منبع: امتداد

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر