کد خبر: 90742
A

اظهارنظر یک اصولگرا درباره انتخابات ۱۴۰۰/ زارع فومنی: اصلاح طلبان میخواهند باری روی دوش نظام بگذارند

فعال سیاسی اصولگرا معتقد است که اصلاح طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ کاندیدایی معرفی نخواهند کرد.

اظهارنظر یک اصولگرا درباره انتخابات ۱۴۰۰/ زارع فومنی: اصلاح طلبان میخواهند باری روی دوش نظام بگذارند

به گزارش دیده بان ایران؛ محمد زارع فومنی فعال سیاسی اصولگرا درباره راهبرد احتمالی اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ ، گفت: معتقدم که اصلاح  طلبان برای انتخابات آینده هیچ راهبردی ندارند و به این نتیجه رسیدند که در این انتخابات سکوت کنند.

او ادامه داد: احتمالا اصلاحات در انتخابات کاندایدای خاصی را معرفی نکند و مانند انتخابات مجلس هر گروه و حزبی بتواند از یک فرد حمایت کند؛ افرادی هم که الان اسمشان به عنوان نامزد این جریان مطرح است در اصل خودشان دارند نام خود را به عنوان یک گزینه مطرح می‌کنند، وگرنه از سوی این جریان هیچ کس اعلام کاندیداتوری نکرده است؛ نه آقای عارف ، نه آقای جهانگیری و نه هیچ فرد دیگری.

زارع فومنی افزود: معتقدم که اصلاحات این بار مهره‌هایی را وارد میدان خواهد کرد که اگر هم رد صلاحیت شدند باری بر روی نظام باشد و بگویند که کاندیدای‌مان رد شد و وارد انتخابات نخواهیم شد؛ بنابراین اصلاحات یا کاندیدا معرفی نخواهند کرد و یا اگر معرفی کنند کاندیدا‌ی سوخته‌ای خواهند بود.

فعال سیاسی اصولگرا خاطر نشان کرد: البته در این میان باید رویکرد مردم را هم در نظر گرفت و دید که رغبتی در مردم برای این جناح وجود دارد یا خیر؛ چون نظر سنجی‌ها نشان می‌دهد  مردم نه به اصلاحات و نه به اصولگرایان رغبتی نشان نخواهند داد و به دنبال یک چهره جدید و نو هستند.

 

او تشریح کرد: به بیانی دیگر احتمالا هم جریان اصلاحات و هم اصولگرا در این انتخابات ناکام خواهند ماند و فردی فارغ از هر دوی این جریانات وارد میدان رقابت خواهد شد و رای هم خواهد آورد.

زارع فومنی درباره احتمال کاندیداتوری محسن هاشمی در انتخابات گفت: من از زبان خودش شنیدم که قصد کاندیداتوری ندارد.

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات همچنین درباره تغییر گفتمان اصلاح طلبی به عدالت طلبی، گفت: بعید می‌دانم که چنین اتفاقی رخ دهد و اصلاحات با همین رویه ادامه خواهد داد؛ اگر کاندیدی که معرفی می‌کنند تایید شود در انتخابت حضور خواهند داشت و اگر کاندیدا نداشته باشند در انتخابات غایب خواهند بود،  اما در جریان اصلاح طلب برخی گروه‌ها وجود دارند که ممکن است از برخی از کاندیدا حمایت کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر