کد خبر: 9078
A

تکرار ادعاهای بی‌اساس شورای همکاری خلیج فارس علیه ایران

شورای همکاری خلیج فارس بار دیگر با اتخاذ موضعی ضدایرانی به طرح اتهاماتی علیه کشورمان پرداخت و خواستار تغییر سیاست‌های ایران شد.

تکرار ادعاهای بی‌اساس شورای همکاری خلیج فارس علیه ایران

به گزارش پایگاه خبری دیده بان ایران، عبداللطیف الزیانی دبیرکل شورای همکاری خلیج (فارس)، ضمن مخالفت با اظهارات برخی مقامات ایرانی درباره کشورهای عضو این شورا مدعی شد که این اظهارات خلاف اصول بین‌المللی است و با حسن همجواری و عدم دخالت در امور داخلی دیگر کشورها منافات دارد.

وی در ادامه اظهارات خصمانه خود با ادعای اینکه ایران در امور کشورهای منطقه از جمله عربستان، بحرین، قطر و یمن دخالت می‌کند از مقامات ایران خواست تا سیاست منفی خود در قبال کشورهای منطقه را مورد بازبینی قرار دهد.

اعضای شورای همکاری خلیج فارس عبارتند از: کویت، عربستان سعودی، قطر، بحرین،‌ امارات متحده عربی و عمان.

 این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که ایران همواره هرگونه ادعا علیه سیاست‌های کشورمان را رد و تأکید می‌کند که ملت‌ها خود باید درباره امور داخلی کشورهایشان تصمیم‌گیری و آینده‌شان را مشخص کنند.

اما برخی کشورهای عرب منطقه به طور مکرر با تکیه بر این ادعاها و با نفرت‌پراکنی علیه ایران تلاش می‌کنند تا توجه جامعه جهانی را از این حقیقت که خود این کشورها هستند که در امور داخلی همسایگان خود در منطقه دخالت می‌کنند و به بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه دامن می‌زنند، منحرف کنند.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر