کد خبر: 9079
A

چرا علی دایی وارد سیاست نمی‌شود؟

علی دایی یک ستاره است. یک ستاره تحصیلکرده که می‌تواند آرای زیادی را در هر انتخاباتی کسب کند اما دایی وارد این بازی‌ها نمی‌شود.

چرا علی دایی وارد سیاست نمی‌شود؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، علی دایی در انتخابات شورای شهر تهران شرکت می‌کند؛ این شایعه‌ای بود که خیلی زود تکذیب شد. آنهایی که خبر را داده بودند، با اطمینان نوشتند که منابع موثق، حضور دایی را در این انتخابات تأیید کرده‌اند. دوستان نزدیک به دایی در محافل خصوصی، این خبر را رد کرده‌اند و سابقه شایعاتی که برای دایی ساخته شده هم نشان می‌دهد دایی، مرد سیاست نیست. این اولین‌باری نیست که از حضور دایی در سیاست، شایعه می‌شود. در روزهایی که حسن روحانی، کابینه‌اش را می‌چید، گفته شده بود او گزینه اول رئیس‌جمهوری برای وزارت ورزش است اما قبل از اینکه در دولت، این خبر، تأیید یا تکذیب شود، خود دایی جواب داده بود: «وارد سیاست نمی‌شوم، چون به پدر مرحومم قول داده‌ام هیچ‌وقت وارد کار سیاسی نشوم.» اما گفته می‌شود دایی حتی اگر به پدرش هم قول نداده بود و حتی اگر اهل وفای به عهد هم نبود، باز هم وارد سیاست نمی‌شد و دلیل هم مشخص است؛ او به اندازه کافی معروف است و از نظر اقتصادی هم تأمین. ورزشکارانی بیشتر وارد حوزه‌های سیاسی می‌شوند که نگران کمرنگ‌شدن نامشان هستند؛ آنهایی که نه مانند دایی وارد حوزه مربیگری می‌شوند و نه مثل او می‌توانند در کارهای اقتصادی موفق باشند.

خبرآنلاین هم تحلیل جالبی از این بی‌علاقگی دایی به حضور در حوزه‌های سیاسی دارد:«علی دایی یک ستاره است. یک ستاره تحصیلکرده که می‌تواند آرای زیادی را در هر انتخاباتی کسب کند اما دایی وارد این بازی‌ها نمی‌شود. در همه این سال‌ها هنوز یک عکس انتخاباتی با هیچ نامزدی نینداخته و حتی چهار سال قبل وقتی از طرف نزدیکان همه نامزدها به او پیشنهاد شد تا با آنها عکس بگیرد، زیر بار این کار نرفت. هشت سال قبل هم با اینکه به‌طور ضمنی، انزجارش را از شرایط موجود نشان داد و رأیش را می‌شد پیش‌بینی کرد، حاضر نشد خیلی رسمی وارد بازی سیاسی شود.

او هیچ‌وقت انگ سیاسی نخورده و بیشتر، خود را یک جریان‌ساز اجتماعی نگه داشته تا یک بوقچی سیاسی. این چیزی است که موجب می‌شود دایی که بیش از یک ستاره فوتبال، این روزها یک بیزینس‌من موفق باشد، بتواند در بهترین شرایط، مهم‌ترین حرف را بزند؛ از شجاعی دفاع کند، در حمایت از جنبش‌های مردمی، حرف‌هایی بزند و انتقادش را از اشتباهات سیاسی هر دو جناح به زبان بیاورد. دایی، کار اقتصادی می‌کند و تا وقتی مستقل است، می‌تواند از هر دو طرف کمک بگیرد. برای او، نامش و برندش، بسیاری از درهای بسته را می‌گشاید و چون برای همه جا افتاده است او جناحی ندارد، کسی به‌دنبال یارکشی یا اعمال فشار به او هم نمی‌رود و این خوشایند‌ترین شرایط تجارت برای آقای گل دنیاست؛ البته دایی و خانواده‌اش نکته دیگری هم دارند.

آنها اعتقاد به ریا ندارند و می‌گویند لاکچری زندگی می‌کنند پس می‌خواهند راحت باشند. دایی از اینکه حالا آخرین مدل مازراتی زیر پای خودش یا همسرش است، احساس خوبی دارد و اصلا دوست ندارد خود را وارد این بازی‌های ریاکارانه کند که بسیاری از سیاستمداران یا اعضای شوراها نشان می‌دهند؛ اینکه خود را از جنس مردم نشان دهند و بتوانند با آن رأی بگیرند. دایی و خانواده‌اش، همینند که هستند پس چرا باید وارد عرصه‌ای شوند که آرامش را از زندگی‌شان می‌گیرد و عایدی‌اش را هر طور برایش دو دوتا کند، چهار تا نمی‌شود.»

منبع: روزنامه وقایع اتفاقیه 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر