کد خبر: 90824
A

احمد سالک: هر کشوری برای کنترل پوشش ضوابط دارد / طوری تبلیغ می‌کنند گویی کسی که سگ ندارد خلاف کرده/ آزادی در ساختار‌های دینی معنا پیدا می‌کند

نماینده ادوار مجلس گفت: مسئله حجاب یکی از مسائل اساسی دین ماست و صیانت بانوان و حتی آقایان ما را در گرو خود دارد. در کشور‌های دیگر هم شاهد هستیم که برای رعایت خیلی از ضوابط و مسائل خودشان محدودیت‌هایی ایجاد می‌کنند.

احمد سالک: هر کشوری برای کنترل پوشش ضوابط دارد / طوری تبلیغ می‌کنند گویی کسی که سگ ندارد خلاف کرده/  آزادی در ساختار‌های دینی معنا پیدا می‌کند

به گزارش دیده بان ایران؛ حجت‌الاسلام احمد سالک کاشانی نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع مطرح شده توسط علی غلامی مبنی بر اینکه تنها با قانون نمی‌شود مشکل حجاب را حل کرد، اظهار داشت: مسئله حجاب یکی از مسائل اساسی دین ماست و مسئله مهمی است که صیانت بانوان و حتی آقایان ما را در گرو خود دارد، اینکه با قانون نمی‌شود آن را حل کرد درست نیست، ما در کشور‌های دیگر هم شاهد هستیم که برای رعایت خیلی از ضوابط و مسائل خودشان محدودیت‌هایی ایجاد می‌کنند.

 
وی ادامه داد: در اغلب کشور‌ها برای دانش‌آموزان و دانشگاهیان لباس معین و خاص تعیین می‌کنند بنابراین می‌توان به وسیله قانون جامعه را در این زمینه هدایت کرد.

نماینده ادوار مجلس با اشاره به اینکه دستگاه‌ها و نهاد‌ها در حوزه حجاب کم‌کاری کردند، تصریح کرد: اینکه دستگاه‌ها کم کار کردند یک واقعیت است، متأسفانه نهاد‌های مسؤل و ذیربط حکومت و دستگاه‌های مرتبط با مردم رعایت این مسئله را نکردند و این چند علت دارد یکی اینکه بعضی از مدیران قائل به این نوع محدودیت‌های دینی نیستند و می‌گویند باید حجاب آزاد باشد.
 
سالک افزود: البته آزادی به معنای لیبرالیستی و جهانی این قضیه و هر کس می‌خواهد به هر شکلی بیاید فقط مهم است که کار انجام شود. در حالیکه این اندیشه در قالب ساختار‌های دینی نمی‌گنجد، آزادی در ساختار‌های دینی معنا پیدا می‌کند و آن هم محدودیت‌هایی است که قرآن و اسلام برای ما تعیین کرده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس دهم اظهار کرد: علت دوم اینکه جدایی از ضوابط قانونی، ما بحث امر به معروف و قوانین دیگری هم در این جهت داریم که با کمال تأسف مجریان در اجرای این قوانین کوتاهی کردند، نهاد‌های فرهنگی کشور هم آن رسالت اصلی‌شان را انجام ندادند، شما به برخی بانک‌ها، دستگاه‌های اجرایی، دفترخانه‌های ثبت اسناد سر بزنید ببینید چه وضعیتی دارند؟ خوب مسئول آن دفترخانه یا دستگاه موظف است که رعایت این ضوابط را کرده و تذکر دهد و از ابتدا اعلام کند که ما با این شرایط مثلا شرط حجاب افراد را می‌پذیریم.
 
وی تاکید کرد: ولی با کمال تأسف شرایط مادی، تأمین بودجه و گرفتن پول بیشتر هدف است تا ضوابط شرعی و جلوگیری از نگرانی‌هایی که برای جوان‌ها به وجود می‌آید. در برخی از دفاتر کار که وارد می‌شوی می‌بینی دختران و پسران جوان در یک فضای کوچک بدون اینکه جداسازی صورت بگیرد تا میزان آسیب‌ها را پائین بیاورد در کنار هم نشسته‌اند، با کمال تأسف شاهد بعضی از این مسائل هستیم اینکه اشاره کردم دستگاه‌ها باید کار بیشتری می‌کردند و نکردند یک واقعیتی است که می‌بینیم.

سالک در ادامه افزود: نکته دیگر عوامل بیگانه‌اند که به بی‌حجابی و بدحجابی و روابط نامشروع دامن می‌زنند، مثل فضای مجازی یا فیلم‌هایی که از ماهواره پخش می‌شود و واقعا نگران‌کننده است و هر روز شاهد این هستیم که پلیس فتا و دستگاه‌های ذیربط افرادی که مخلّ امنیت جامعه و مبلّغ بی‌حجابی هستند دستگیر می‌کنند.
 
وی بیان داشت: در فضای مجازی و شبکه‌های خارجی بحث‌هایی مطرح می‌شود مثل اینکه حجاب اجباری است و ما این را قبول نداریم. این‌طور نیست هر کشوری ضوابطی دارد که این مسائل را کنترل می‌کنند. در کشور ما هم باید این مسئله تحت ضوابط دینی و حاکمیتی رعایت شود، خوشبختانه بسیاری از مردم در این مسائل پیشرو هستند و دخالت مردم بسیاری از مسائل را حل می‌کند.

سالک با تأکید بر اینکه مشارکت دادن مردم در این امر بر اساس ضوابط و امر به معروف و نهی از منکر از رسالت‌های دینی ماست، عنوان کرد: امیدواریم یک عزم ملی برای فرهنگ‌سازی در حوزه حجاب در کشور به وجود بیاید، با کمال تأسف در تبلیغات شبکه‌های ماهواره‌ای می‌بینیم که بدحجابی و گشت‌زنی با سگ در پارک‌ها یک حرکت مثبت و ارزش شده تا جایی که گویی اگر کسی سگ نداشته باشد انگار کار خلافی کرده و در داخل هم برخی به این موضوعات و تبلیغات دامن می‌زنند، لذا باید برای این مسائل قانون ایجاد کرد.
 
نماینده ادوار مجلس در پایان بیان داشت: این طور نیست که جامعه را رها کنیم. همه ما در یک کشتی هستیم و اگر کسی آن را سوراخ کرد همه را آب می‌برد، لذا اگر با قانون می‌توان جلوی این مسائل را گرفت باید بگیرند، اگر با قدرت باید گرفت انجام دهند چراکه این یک مسئله مهم عقلی و نقلی است.

منبع: snn

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر