کد خبر: 90890
A

طرح تشکیل «استان گلساران» یا اصفهان شمالی اعلام وصول شد/ ابوترابی: دولت موافق تشکیل استان گلساران است

طرح نظام رتبه‌بندی معلمان و تشکیل استان گلساران توسط عضو هیات رئیسه مجلس اعلام وصول شد.

طرح تشکیل «استان گلساران» یا اصفهان شمالی اعلام وصول شد/ ابوترابی: دولت موافق تشکیل استان گلساران است

به گزارش دیده بان ایران؛ سیدمحسن دهنوی در نشست علنی امروز (چهارشنبه 19 شهریورماه) مجلس شورای اسلامی، اعلام کرد که طرح تشکیل استان گلساران از سوی هئیت رئیسه اعلام وصول شده است.

این طرح در مجلس دهم نیز اعلام وصول شده بود که برخی کارشناسان آنرا مغایر با اصل 75 قانون اساسی دانسه بودند.

گفتنی است نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی روز گذشته به پایگاه خبری «اهل کاشانم» گفته است تشکیل استان گلساران به نفع تمام مردم استان اصفهان است و به نظر می رسد دولت موافق تشکیل استان گلساران است.
 
ابوالفضل ابوترابی با توجه به اینکه اعتقاد داریم برخی از استان های پهناور ایران باید تبدیل به دو یا سه استان جدید شود، اظهار داشت؛ برای مثل استان سیستان، کرمان، فارس هرکدام به سه، دو باید تبدیل شود و بر این مبنا اعتقاد داریم که استان اصفهان هم باید تبدیل به دو استان اصفهان و گلساران شود.

وی با اشاره به اینکه این به نفع همه مردم به دلیل تمرکززدایی است، ابراز داشت؛ این استان ها آنقدر بزرگ هستند که استانداران و مدیران کل وقت ندارند به همه استان سفر کنند.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم شهرستانهای هر کدام از این استانها هم فاصله شان با مرکز استان زیاد است، تصریح کرد: این رفت و آمدهای مکرر مردم باعث صرف هزینه های هنگفت و حتی افزایش به خطرافتادن جان شهروندان میشود.

وی با اشاره به اینکه تشکیل استان جدید باعث تمرکززدایی می شود، بیان داشت: به دلیل اختصاص اعتبارات مجزا به هر دو استان اصلی و جدا شده مردم دو استان از این موضوع منفعت می برند.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: تشکیل استان گلساران به نفع تمام مردم استان اصفهان است و به نظر می رسد دولت موافق تشکیل استان گلساران است.

ابوترابی با اشاره به اینکه به شدت از حق مردم کاشان در تشکیل استان گلساران حمایت می کنم، یادآور شد: تشکیل این استان به نفع همه مردم این استان و استان اصفهان است چراکه بودجه استانها در پایتخت تعلق میگیرد و مدیران کل استانها با فراغت بال بیشتری‌می توانند ارائه خدمات دهند.

وی با اشاره بعضی از مخالفت ها که از طرف برخی افراد در مورد تشکیل استان گلساران بیان می‌شود، افزود: تشکیل این استان هم به نفع شهرستانهای استان گلساران و هم به نفع شهرستانهای که در استان اصفهان می‌ماند، است.

نماینده مردم نجف آباد در پاسخ برخی مخالفت ها که اصل ۷۵ را یکی از موانع شکل گیری‌استان جدید می دانند، گفت: به نظر می‌رسد که دولت موافق تشکیل استان گلساران است چراکه در مجلس قبلی که عضو کمیسیون شوراها بودم در هنگام طرح و تصویب استان گلساران در مجموع مخالفتی از دولت ندیدم.

 

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر