کد خبر: 90902
A

محمود واعظی: دولت در بورس دخالت مستقیم ندارد/ اگر همه‌چیز خوب پیش برود هفته آینده، وزیر معرفی می کنیم

ریس دفتر رییس جمهور گفت: دولت دخالتی در بورس ندارد اما از سرمایه مردم صیانت می‌کند و باید مراقبت کند تا این سرمایه حفظ شود.

محمود واعظی: دولت در بورس دخالت مستقیم ندارد/  اگر همه‌چیز خوب پیش برود هفته آینده، وزیر معرفی می کنیم

به گزارش دیده بان ایران؛ «محمود واعظی» رییس دفتر رییس جمهور، در جمع خبرنگاران در رابطه با اجلاسیه سه‌ جانبه شورای‌ عالی راهبردی گفت: گسترش روابط با همسایگان از نظر سیاسی، اقتصادی و مسائل امنیتی برای کشور، بسیار مهم است. روابط با همسایگان همیشه جزو اولویت های ما قرار داشته است. یک وقفه ای در روابط ما با ترکیه به دلیل بستن مرزها به وجود آمد، و حجم روابط دو کشور در این چند ماه کرونا حدود 70، 80 درصد، کاهش پیدا کرد.

 
او ادامه داد: همه ابعاد روابط دو کشور در روز گذشته مورد بحث قرار گرفت و هر دو رییس‌ جمهوری تاکید بر تصمیم گذشته خود داشتند، مبنی بر اینکه وزرا و کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور تلاش کنند تا حجم روابط را در سال، به ۳۰ میلیارد دلار افزایش دهند. این جلسه بسیار مثبت بود و هر دو طرف اراده بر گسترش همکاری‌ها داشتند و تصمیم گرفتند که کمیسیون مشترک اقتصادی در هفته آینده تشکیل شود و وزرا، جلسات خود را داشته باشند.

واعظی در رابطه با بازار بورس گفت: بازار بورس بازار مهمی است رسانه‌ها و صداوسیما باید در این زمینه کار فرهنگی کنند. در هیچ‌ جای دنیا بورس، بازار کوتاه‌ مدت نیست، رفتار هیجانی با بورس از هر دو طرف اشکال دارد چه اینکه هجوم ببریم به خرید یک سهم خاص تا رشد کاذب ایجاد شود و چه اینکه، تحت تأثیر تبلیغات منفی در داخل یا خارج همه در صف فروش قرار بگیرند، هیچکدام صحیح نیست. دولت در بورس دخالت مستقیم ندارد. بر اساس قانون کسی که می‌تواند در این بازار دخالت کند حتی رییس بورس هم نیست بلکه شورای عالی بورس است که همه در آن حضور دارند، از بخش خصوصی تا سایر بخش‌ها. بنابراین دولت دخالتی در بورس ندارد اما از سرمایه مردم صیانت می‌کند و باید مراقبت کند تا این سرمایه حفظ شود.

او گفت: اینکه ما از نظر اجرایی با مصوبات شورای عالی بورس همراهی کنیم، اسمش دخالت نیست بلکه همراهی است. مردم باید امید داشته باشند که بورس برای حفظ سرمایه‌شان جای مناسبی است اما در هیچ‌ جای دنیا کسی نمی‌تواند بگوید بازار بورسی داریم که همیشه مثبت است.

واعظی در باره معرفی وزیر صمت گفت: تلاش می‌کنیم، کسی را معرفی کنیم که رای بیاورد؛ چهار تا پنج گزینه در این زمینه مطرح هستند و اگر همه‌چیز خوب پیش برود هفته آینده، وزیر معرفی می کنیم. اگر فرد مورد نظر رای نیاورد دوباره یکی دیگر را معرفی می کنیم. ما از مقام معظم رهبری اجازه گرفتیم تا زمانی که مجلس رای به وزیر بدهد، این وزارتخانه با سرپرست اداره شود.

ریس دفتر رییس جمهور درباره برنامه دولت برای کاهش قیمت خودرو گفت: این موضوع را در ستاد اقتصادی دولت بحث کردیم. رئیس جمهور روز جمعه به وزارت صمت دستور دادند در این زمینه به صورت متمرکز کار کنند و کارخانه‌ها هم موظف شدند آنچه تولید می‌کنند را به سرعت در اختیار مردم قرار دهند. همچنین واسطه‌گری و دلالی هم در بازار خودرو متوقف شود. امیدواریم که در جلسه هفته آینده ستاد اقتصادی دولت، گزارشی بدهند و بتوانند بازار را آرام کنند و این موضوع  دغدغه دولت و رئیس جمهور است و امروز هم به این مساله، پرداخته شده است.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر