کد خبر: 90952
A

انتقاد سایت نزدیک به علیرضا زاکانی از انتشار کتاب «بی پرده با احمدی نژاد»/ نویسنده کتاب می گوید؛ احمدی‌نژاد «جناب» و «حضرت» نیست!

سایت جهان نیوز نوشت: نکته قابل تامل در انتشار کتاب «بی‌پرده با احمدی‌نژاد» تقلید از کتاب «بی‌پرده با هاشمی‌رفسنجانی» است که در سال 82 منتشر شد. این تقلید نشان می‌دهد که هنوز حس رقابت احمدی‌نژاد با هاشمی ادامه دارد و تصور می‌کنند با شبیه‌سازی اقداماتشان با فعالیت‌های طیف هاشمی به کسب محبوبیت بپردازند

انتقاد سایت نزدیک به علیرضا زاکانی از انتشار کتاب «بی پرده با احمدی نژاد»/ نویسنده کتاب می گوید؛ احمدی‌نژاد «جناب» و «حضرت» نیست!

به گزارش دیده بان ایران؛ گرچه شبیه شدن رفتارهای چهره های سیاسی که از گفتمان انقلاب و رهبری فاصله می گیرند، مساله تازه ای نیست ولی نزدیک شدن عملکرد احمدی نژاد به رفتارهای سیاسی هاشمی رفسنجانی که روزگاری دشمن سرسخت آن محسوب می‌شد، جای تامل و عبرت دارد. نکته جال اینجاست که کار این شباهت به جایی رسیده که حتی طرفداران و نزدیکان هاشمی رفسنجانی نیز در اینباره ابراز نگرانی می کنند!

سایت جهان نیوز نزدیک به علیرضا زاکانی در همین رابطه نوشت: روزنامه آرمان ملی نزدیک به خانواده هاشمی رفسنجانی طی گزارشی نوشته است: کتاب «بی‌پرده با احمدی‌نژاد» رونمایی شد؛ کتابی که نویسنده آن محمدرضا تقوی‌فرد است. از تصاویر منتشرشده چنین برمی‌آید که تعداد کمی از این مراسم استقبال کردند و حتی کتاب بی‌پرده با احمدی‌نژاد هم با وجود تبلیغات زیادی که داشت مورد استقبال قرار نگرفت. احمدی‌نژاد به ثبت آثار و به یادگار ماندن کتاب‌هایی با محوریت خودش علاقه دارد، چنانکه کتاب «خادم ملت» درباره او منتشر شد یا بهمن 92 چاپ خاطرات محمود احمدی‌نژاد در مرکز اسناد کلید خورد. احمدی‌نژاد که برای پاسخ به دیدار روح‌ا... حسینیان، رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی و مشاور سیاسی‌اش در دولت نهم از ساختمان ولنجک به مرکز اسناد رفته بود، قول چاپ کتاب خاطراتش را به یار قدیمی خودش داد که چند روزی است از فوت او می‌گذرد و در آن مقطع ریاست مرکز اسناد انقلاب اسلامی بود. همان زمان حسینیان اعلام کرد که دیدارش با احمدی‌نژاد سیاسی نبوده و تنها درمورد چگونگی، زمان گرفتن و دریافت خاطرات رئیس‌جمهوری متمرکز بوده است. وی همچنین اظهار داشت که مرکز اسناد کتاب خاطرات محمود احمدی‌نژاد را منتشر خواهد کرد. آنچه احمدی‌نژاد طی 8 سال انجام داد موضوعی نبود که مخاطب نداشته باشد و پی بردن به تصمیمات عجیب و غریب او در پاستور برای همه جالب بود؛ به‌نحوی‌که ویکی‌لیکس مدعی شد بخشی از پیش‌نویس کتاب خاطرات احمدی‌نژاد مانند علت بروز اختلافات عقیده‌ای با داوود احمدی‌نژاد، بازی کردن تنیس با هوگو چاوز، خواستگاری از دختر رحیم مشایی و... را در اختیار دارد اما اکنون عدم استقبال از مراسم رونمایی از کتاب «بی‌پرده با احمدی‌نژاد» نشان داد که چندان تمایلی به دانستن ناگفته‌های احمدی‌نژاد وجود ندارد.

تقلید از کتاب آیت‌ا... هاشمی
نکته قابل تامل در انتشار کتاب «بی‌پرده با احمدی‌نژاد» تقلید از کتاب «بی‌پرده با هاشمی‌رفسنجانی» است که در سال 82 منتشر شد. این تقلید نشان می‌دهد که هنوز حس رقابت احمدی‌نژاد با هاشمی ادامه دارد و تصور می‌کنند با شبیه‌سازی اقداماتشان با فعالیت‌های طیف هاشمی به کسب محبوبیت بپردازند اما غافل از آن هستند که با این‌گونه اقدامات نه‌تنها ذره‌ای به مقبولیت آنها افزوده نمی‌شود بلکه مهر تاییدی بر بی‌اعتباری خودشان می‌زنند. در سال 98 این خبر رسید که «کتاب ناگفته‌های احمدی‌نژاد منتشر شد» و چنین اعلام شد که محتوای گفت‌وگوی تقوی‌فرد با احمدی‌نژاد است و درباره کتاب «بی‌پرده با احمدی‌نژاد» هم همین توضیحات داده شده؛ بنابراین ظاهرا نام کتاب برای شبیه کردنش با کتاب هاشمی تغییر کرده است.

احمدی‌نژاد «جناب» و «حضرت» نیست
نویسنده «بی‌پرده با احمدی‌نژاد» در رونمایی از این کتاب گفت: این گفت‌وگو فروردین 98 انجام و حدود 13 صفحه از آن حذف شد. زمان‌بندی چاپ کتاب نباید آنقدر طولانی می‌شد و چون پروسه مجوز کتاب طول کشید این شائبه به وجود آمد که چون نزدیک انتخابات ریاست‌جمهوری است کتاب جنبه تبلیغاتی دارد، درحالی‌که واقعا اینطور نیست. محتوای کتاب صرفا درباره اندیشه است و قرار هم نبود بهره‌برداری سیاسی از آن شود. تقوی‌فرد در ادامه با اشاره به چاپ کتاب بی‌پرده با احمدی‌نژاد گفت: یک ویژگی آقای احمدی‌نژاد این است که «جناب» و «حضرت» نیست. وقتی این واژه‌ها می‌آید دیگر کسی نمی‌تواند با او صحبت کند. گاهی این واژه‌ها آنقدر طولانی می‌شود که دو خط فقط صرف عنوان طرف می‌شود. ما باید قدرت و جرات نقد یکدیگر را داشته باشیم. ما در دوره حساسی از تاریخ زندگی می‌کنیم. یکی از دلایل چاپ این کتاب این بود که سوالات صریحی از آقای احمدی‌نژاد مطرح کردم و لایه‌لایه زندگی او را نقد و مرور کردم.

وی در ادامه گفت: همین الان به سایت کرسی‌های آزاداندیشی سر بزنید، آخرین مقالات مربوط به سال 92 است. مقام معظم رهبری بارها تاکید کردند این کرسی‌های آزاداندیشی را راه بیندازید. نویسنده کتاب «بی‌پرده با احمدی‌نژاد» افزود: متاسفانه بخش‌های خیلی زیادی از کتاب حذف شد که البته من تمایلی به حذف آن نداشتم اما مجبور بودم. ما با این کتاب جای پایی را باز کردیم که در این راه پرسشگران منصفی باشیم و بتوانیم همدیگر را نقد کنیم.

نویسنده کتاب «بی‌پرده با احمدی‌نژاد» گفت: همه در این کشور فکر می‌کنند برای حل مشکلات باید یا وزیر شد یا رئیس‌جمهور. هیچ‌کس به این فکر نمی‌کند کشور را یک نفر اداره نمی‌کند و باید همه دست به دست هم بدهیم و مشکلات کشور را حل کنیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

  • ali

    خاطرات هاشمی چند سال است منتشر شده؟؟بی پرده با احمدینژاد چند ماه یا چند هفته؟این همه تبلیغ برای خاطرات هاشمی شد .کدام تبلیغ برای بی پرده با احمدینژاد؟میشه چند نمونه از اون تبلیغهای وسیعی که در مورد بی پرده با احمدینزاد شده را بیان کنید.الان در چند تا کتاب فروشی سطح ایران مجوز فروش بی پرده با احمدینژاد را داده اند.؟الان حتی نام احمدینژاد هم در صدا سیما که بقول شما با شما موافق نیست و هم خط احمدینژاده سانسور میشه.!!وقتی رسانه تاریخ دولت های ایران اسلامی را داره در موردشون صحبت میکنه تا به 84 تا 92 میرسه فوری از روی این هشت سال فقط به یک جمله بسنده می کنه و از روش پرش میکنه.عزیز کدام تبلیغ وسیع؟.خاطرات هاشمی را حتی بعضی از سازمانها خودشون بودجه دادند و رایگان در اختیار پرسنل گذاشتند.الان شما می فرمایید با تبلیغ کسترده بی پرده با احمدینژاد !!در ضمن بگذار حداقل یک سال بگذره بعد با بعضی کتابها مقایسه اش کنید.

ارسال نظر