کد خبر: 91001
A

کاظم اکرمی: حسن روحانی پس از ریاست جمهوری به عضویت مجمع تشخیص مصلحت در خواهد آمد/ مردم ذهنیتی منفی‌ نسبت به روحانی دارند

کاظم‌ اکرمی گفت: حسن روحانی بعد از شروع به کار دولت دوم با چرخشی آشکار و تغییر دادن مواضع‌،‌ کارهایی انجام داد که با آنچه اصلاح‌طلبان تصور می‌کردند، در تضاد بودند.

کاظم اکرمی: حسن روحانی پس از ریاست جمهوری به عضویت مجمع تشخیص مصلحت در خواهد آمد/ مردم ذهنیتی منفی‌ نسبت به روحانی دارند
به گزارش سایت دیده بان ایران؛ حسن روحانی در حالی ماه‌های پایانی دوره هشت‌ساله دولت‌داری‌اش را تجربه می‌کند که به دلیل وضعیتی که مخصوصا در ۲ سال و چند ماه پیش به وجود آمده است، احوال و موقعیت چندان مطلوبی را در میان اهالی سیاست و همچنین افکار عمومی ندارد.
 
کاظم‌ اکرمی، فعال سیاسی،  در این‌باره اظهار داشت: آقای حسن روحانی هشت سال عهده‌دار سمت مهم ریاست‌جمهوری بود که در مرداد ماه سال آتی، دوره دولت‌دار‌ی‌اش تمام می‌شود. برای اینکه بدانیم ایشان بعد از ترک دولت، در کدام جایگاه قرار خواهد گرفت باید منتظر تصمیم مسئولین بالا باشیم. البته ایشان به احتمال قریب به یقین با حکم مقام‌ معظم رهبری به عضویت مجمع تشخیص مصلحت نظام در خواهد آمد.
 
عضو کابینه دوران جنگ در ادامه گفت: درباره رابطه حسن روحانی و جریان اصلاحات باید متذکر شد، ایشان با حمایت بی چون و چرای اصلاح‌طلبان بیشترین رای را در  انتخابات سال ۹۲ به دست آورد و رئیس‌جمهوری شد که این حمایت در سال ۹۶ هم تکرار شد. اما حسن روحانی بعد از شروع به کار دولت دوازدهم با چرخشی آشکار و تغییر دادن مواضع،‌ کارهایی انجام داد که با آنچه اصلاح‌طلبان تصور می‌کردند، در تضاد بودند. به همین دلیل بعد از ترک دولت توسط روحانی، نمی‌توانیم بین او و فعالین و شاخص‌های جریان اصلاحات همکاری و همزیستی را مشاهده کنیم.
او همچنین تصریح کرد: همچنین باید اذعان داشت که رابطهِ‌ نامناسب و مملو از اختلاف سلیقه و... حسن روحانی با اصولگرایان اظهر‌‌من‌الشمس است. پس به راحتی می‌توان تصور کرد که حسن روحانی اگر اصرار به ماندن در فضای سیاست داشته باشد، نه تنها نمی‌تواند با اصولگراها همنشین شود، بلکه باید خودش را در عرصه‌های مختلف آماده رقابت با آنها کند تا از این طریق بتواند هدف‌های ترسیم شده و برنامه‌های تعیین شده را آنطور که لازم است، به سرانجام برساند.
وی توضیح داد: روندی که کشور مخصوصا از اوایل سال ۹۷ شروع کرد و هزینه‌های گزافی به پیکره کشور وارد کرد تا مردم بیش از هر مقطع دیگری معضل بزرگی چون گرانی و بیکاری را توامان تجربه کنند. دقیقا به همین دلیل مردم ذهنیت منفی‌ای را نسبت به آقای روحانی و تیمش در ذهن دارند که این نمی‌تواند در پایان دوره خدمت برای آقای روحانی اتفاقی خوب قلمداد شود.
 
کاظم‌ اکرمی در پایان گفت: در  پایان لازم به اشاره می‌دانم که آقای روحانی و دولت در این سال‌ها با بدشانسی‌هایی چون برنده شدن ترامپ در انتخابات آمریکا،‌ سیل، زلزله، فعالیت‌های تحدید کننده نظام بین‌الملل با هدایت آمریکا و البته کرونا روبرو شد تا اداره امور در دولت دوم برای رییس‌جمهوری و سایر اعضای هیات‌ دولت دشوار شود.

منبع:اعتمادانلاین

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر