کد خبر: 91091
A

رئیس ستاد انتخابات تهران سعید جلیلی: تعداد نامزد‌های اصولگرا به ۳۵ نفر می‌رسد/امیرحسین قاضی زاده هاشمی رسما ستاد تشکیل داده است/ جلیلی نفر سوم لیست است/ نامزدی فتاح منتفی نیست/ طرح نامزدی یک چهره نظامی برای اصولگرایی ضدتبلیغ است

سیدحسین نقوی درباره کاندیداتوری سعید جلیلی گفت: او جایگاه خوبی در جریان اصولگرایی دارد و نسبت به نام هایی که الان مطرح می شوند، از وضع خیلی بهتری برخوردار است. نام او جز 3 نفر اول مطرح در جریان اصولگرایی قرار دارد.

رئیس ستاد انتخابات تهران سعید جلیلی: تعداد نامزد‌های اصولگرا به ۳۵ نفر می‌رسد/امیرحسین قاضی زاده هاشمی رسما ستاد تشکیل داده است/ جلیلی نفر سوم لیست است/ نامزدی فتاح منتفی نیست/ طرح نامزدی یک چهره نظامی برای اصولگرایی ضدتبلیغ  است

به گزارش دیده بان ایران؛ پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 برای اصولگرایان سهل و آسان می نماید. چهره های بسیاری از این اردوگاه سیاسی در حال سنجش فضا برای اعلام کاندیداتوری هستند. فضا به گونه ای است که حتی شنیدن نام برخی افراد لبخند به لب ها می آورد و به قول محمدرضا باهنر دوستانه نصیحت نمی شوند که «تو را به حضرت عباس نیا».

سیدحسین نقوی حسینی درباره نگاه شخصیت های اصولگرا به انتخابات ریاست جمهوری 1400 گفت: در مسیر آماده شدن برای انتخابات ریاست جمهوری دو دوره را شاهد هستیم. در یک دوره طرح نام ها انجام می شود و در دوره دوم انصراف ها و به نفع دیگری کنار رفتن ها برجسته می شود. مثلا شنیدم آقای سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی رسما ستاد تشکیل داده و جلسه برگزار کرده است، یعنی ما در مرحله اولیم و باید منتظر باشیم لیست اسامی به 35 نفر می رسد.

این فعال سیاسی اصولگرا درباره منتفی شدن نامزدی فتاح و رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری گفت: نامزدی آنها منتفی نیست و هیچ کدام از آقایان فتاح و رئیسی نگفتند ما برای ریاست جمهوری نمی آییم. شاید الان خیلی از آقایان بگویند «ما فعلا قصدی نداریم و مشغول پیگیری امور مسئولیت های کنونی خود هستیم» اما کاندیداتوری هیچ کدام منتفی نیست. آقای رئیسی و آقای فتاح تکلیفی عمل می کنند و شاید به جایی برسیم که به آنها برای نامزدی در انتخابات تکلیف شود.

وی درباره قصد سیدابراهیم رئیسی برای دادن برنامه 10 ساله به قوه قضائیه یادآور شد: این مسئله مغایرتی با کاندیداتوری ایشان در انتخابات ریاست جمهوری ندارد؛ امکان دارد آقای قالیباف نیز برای مجلس برنامه 4 ساله تنظیم کند ولی فقط یک سال در مجلس باشد. روز شنبه این هفته یکی از نزدیکان آقای رئیسی بیان کرده بود «آقای رئیسی تنها کاندیدایی که در 1400 می تواند پاسخگو باشد». این حرف ها قطعا با هماهنگی طرح می شود وگرنه هیچ گاه طرح نمی شوند.

نقوی حسینی درباره خبر جلسات مشترک سیدابراهیم رئیسی با شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اظهار کرد: این نوع فعالیت ها قطعا بدون هدف نیست و قطعا در چارچوب یک هماهنگی انجام می شود. شاید هم خود ایشان نمی خواهد کاندیدا شود و می خواهد جریانات اصولگرا برای حمایت از یک نامزد هماهنگ کند.

وی درباره نقش سیدابراهیم رئیسی در شورای ائتلاف نیروهای انقلاب تأکید کرد: ایشان تنها کاندیدای اصولگرایان در انتخابات سال 96 بود و 17 میلیون رأی آورد. اقای رئیسی الان رئیس قوه قضائیه است، در چارچوب جریان انقلاب اسلامی حرکت می کند و مسیر یاران و نیروهای انقلاب اسلامی را قبول دارد بنابراین نقش شان در جریان اصولگرایی پررنگتر از هر کس دیگری در حال حاضر باشد.

رئیس ستاد انتخابات تهران سعید جلیلی در سال 92، درباره کاندیداتوری سعید جلیلی گفت: او جایگاه خوبی در جریان اصولگرایی دارد و نسبت به نام هایی که الان مطرح می شوند، از وضع خیلی بهتری برخوردار است. نام او جز 3 نفر اول مطرح در جریان اصولگرایی قرار دارد.

وی درباره شانس یک چهره نظامی برای پیروزی در انتخابات 1400 یادآور شد: وقتی چهره نظامی طرح می شود جمله «من سرهنگ نیستم حقوقدانم» به ذهن ها می آید و این خودش ضدتبلیغ است. مثلا نام آقای محسن رضایی را جزء این گروه می آورند حال آنکه او از دهه هفتاد از نظامی گری کناره گیری کرد و یک چهره سیاسی محسوب می شود اما با این وجود عموم مردم او را همچنان به عنوان یک چهره نظامی می شناسند.

نقوی بیان کرد: طرح نام یک چهره نظامی ضدتبلیغ برای اصولگرایی است. به این معنا که جریان رقیب و جریان معاند دائم روی همین نکته مانور می دهند که اینها همه سرهنگ هستند. قطعا چنین اتفاقی اثر منفی برای اصولگرایی دارد.

منبع: نامه نیوز

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر