کد خبر: 91114
A

محمدجواد کولیوند: استیضاح وزیر کشور ۱۴ امضا دارد و مربوط به قبل از سخنرانی رهبری است/ اردشیر مطهری نسبت ناروایی به بنده داده است/ هیئت رئیسه باید در آن جلسه موضع می‌گرفت که نگرفت

قائم مقام وزیر کشور در امور مجلس گفت: اکنون در مجلس یازدهم فقط استیضاح وزیر کشور مطرح نیست، استیضاح‌ وزرای دیگر هم در میان است و نمایندگان قدری رنگ و لعاب آن را زیاد می‌کنند.

محمدجواد کولیوند: استیضاح وزیر کشور ۱۴ امضا دارد و مربوط به قبل از سخنرانی رهبری است/ اردشیر مطهری نسبت ناروایی به بنده داده است/ هیئت رئیسه باید در آن جلسه موضع می‌گرفت که نگرفت

به گزارش دیده بان ایران؛ محمدجواد کولیوند، قائم مقام وزیر کشور در امور مجلس و رییس کمیسیون شورا ها در مجلس دهم، در رابطه با "شکایت خود از اردشیر مطهری نماینده مردم گرمسار و انتساب کلمه «کارچاق کن» در صحن علنی مجلس به او به عنوان معاون پارلمانی وزیر کشور" گفت: مسیر استیضاح مشخص است؛ استیضاح پس از تکمیل، به هیئت رئیسه ارجاع می‌شود و هیئت رئیسه آن را تحویل کمیسیون برای رسیدگی می دهد و پس از آن به صحن علنی، ارجاع و سپس اعلام وصول می شود، این مراحل استیضاح  است که بالاخره مجلس باید، آن را مدیریت کند.
 
او با اشاره به استیضاح وزیر کشور ادامه داد: استیضاح وزیر کشور ۱۴ امضا دارد و مربوط به قبل از سخنرانی مقام معظم رهبری و نکاتی که رهبری به مجلس متذکر شدند، است. اکنون در مجلس یازدهم فقط استیضاح وزیر کشور مطرح نیست، استیضاح‌ وزرای دیگر هم در میان است و نمایندگان قدری رنگ و لعاب آن را زیاد می کنند، مثلا نمایندگان به شبکه پنج رفتند و بدون اینکه از وزارت کشور سوالی بپرسند به گونه ای وانمود می‌کنند که وزارت کشور در این جریانات به نوعی مقاومت می‌کند، اصلا این طور نیست.  در مسیر مجلس مانند دیگر وزارت خانه ها، کارمان را دنبال می‌کنیم. وظیفه من حضور در مجلس و کمیسیون‌ها است و مشکلات و معضلاتی که نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه‌ خود مطرح می کنند، باید پیگیری‌ شود.
 
نماینده پیشین مجلس بیان کرد: من وظیفه قانونی خود را انجام می دهم اما متأسفانه اردشیر مطهری نسبت ناروایی به بنده نسبت داد و به نظرم، هیئت رئیسه باید در آن جلسه موضع می‌گرفت و رئیس جلسه به محض اینکه آن حرف ناروا و ناصواب مطرح شد، باید تذکر می‌داد اما این کار را نکردند. ماده ۷۴ آیین‌نامه داخلی مجلس می‌گوید هر زمان هیئت رئیسه تشخیص دهد که نسبت ناروایی توسط نماینده مجلس به فردی داده ‌شده، او می‌تواند به صورت مکتوب پاسخ دهد، اگر نماینده مجلس باشد او خودش پاسخ می‌دهد اما وقتی نماینده مجلس نیست، پاسخ خود را باید به صورت مکتوب به گونه ای که توهین و نسبت ناروا در آن نباشد بنویسد تا در اولین فرصت قرائت شود، من هم بلافاصله نوشتم و در همان جلسه هم قرائت شد.

 

رییس کمیسیون شوراها در مجلس دهم اظهار کرد: هدفم این بود هیئت رئیسه مجلس دو موضوع را بررسی کند اول اینکه کسی که اخطار می‌دهد باید نامش در بخش اخطاردهنده‌ها باشد و نوبتش باشد که این اخطار را بدهد و کنترل این در اختیار هیئت رئیسه است. من فکر می‌کنم اردشیر مطهری نوبتش نبود اما هیئت رئیسه این اجازه را داد که او اخطار بدهد. دوم اینکه هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان باید بررسی کند زیرا مجلس عصاره فضائل ملت است، مجلس قوه عاقله  و ریل گذار کشور است؛ نباید فردی به خود اجازه دهد که در صحن علنی و تریبون باز مجلس که ملت و خارج از کشور می‌شنوند، چنین تهمت و نسبت ناروایی را نه یک بار بلکه دو بار بیان کند و بعد بگوید، او را به مجلس راه ندهید. او (اردشیر مطهری) خیلی به وظایف معاون پارلمانی مطلع نیست و نمی داند که معاون پارلمانی یک وزارت خانه، وظیفه‌اش چیست؟ 


او در پایان گفت: به هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان شکایت خود را ارجاع دادم و منتظر دعوت هستم تا ببینیم حرف حساب او چیست و پیگیری می‌کنم. هیئت رئیسه باید موضع خود را مشخص کند زیرا وظیفه نظم و انضباط جلسه و برخوردهای داخل جلسه، را بر عهده دارد.

 

منبع: برنا 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر