کد خبر: 91122
A

ظریف باردیگر به مجلس احضار شد/ نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی: چاره‌ای دیگر نداشتیم!

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی گفت: اقدام این کمیسیون برای احضار وزیر امور خارجه به صحن علنی کاملا منطبق با آئین نامه داخلی مجلس است و اعضای کمیسیون چاره‌ای نداشتند که موضوع را به صحن علنی مجلس گزارش کنند.

ظریف باردیگر به مجلس احضار شد/  نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی: چاره‌ای دیگر نداشتیم!

به گزارش دیده بان ایران؛ عباس مقتدایی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره ارجاع سوال از وزیر امور خارجه به صحن علنی مجلس، اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی براساس مقررات خاص خود اداره می‌شود از این رو عمل به آئین نامه داخلی مجلس نکته ایست که همه باید نسبت به آن اهتمام داشته باشند.


وی ادامه داد: مطابق آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، زمانی که از وزرا دعوت به عمل می‌آید تا پاسخگوی مجلس باشند می‌توانند درخواست تجدید وقت کنند از این رو آقای ظریف از تمام فرصت‌های خود استفاده کرده بودند در این صورت آئین نامه مجلس دیگر اجازه نمی‌داد که سوال نمایندگان بیش از این معطل باقی بماند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: وزیر امور خارجه در صحن کمیسیون حضور پیدا نکردند از این رو مطابق قانون باید به تمام نمایندگان مجلس و در صحن علنی پاسخگو باشند.

مقتدایی تصریح کرد: اقدام کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس برای احضار وزیر امور خارجه به صحن علنی کاملا منطبق با آئین نامه داخلی مجلس است از این رو اعضای کمیسیون هیچ چاره‌ای غیر از این نداشتند که موضوع را به صحن علنی مجلس گزارش کنند.

وی با بیان اینکه وزیر امور خارجه برنامه روز خود را به صورت مکتوب به کمیسیون اعلام کرده بود، بیان داشت: آئین نامه مجلس به کمیسیون اجازه نمی‌داد که بیش از این به وزیر فرصت داده شود. علت این موضوع آن است چون موضوع سوال از وزرا حق نمایندگان است می‌بایست در فرصت‌هایی که وزیر در اختیار دارد تعاملات لازم و هماهنگی قبلی را داشته باشد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: چون برهم خوردن زمان حضور وزیر در اختیار کمیسیون نبود و اگر چه برنامه هایشان را اعلام کرده بودند، اما دستورکار کمیسیون سوال از وزیر ثبت شده بود از این جهت آئین نامه مشخص کرده است که مطابق آئین نامه، مجلس چاره‌ای غیر از ارجاع سوال از کمیسیون به صحن نداشت.

منبع: SNN

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر