کد خبر: 91141
A

نماینده مجلس: احتمال دارد وزیر اقتصاد را استیضاح کنیم!

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: بی‌توجهی به لغو قرارداد شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه استیضاح وزیر را در پی دارد.

نماینده مجلس: احتمال دارد وزیر اقتصاد را استیضاح کنیم!

به گزارش دیده بان ایران، احمد نادری با اشاره به پیگیری‌های انجام‌شده برای رفع مشکلات کارگران هفت تپه، اظهار کرد: رسیدگی به مشکلات شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه وارد فاز جدیدی شده است.

وی با یادآوری اعلام نتایج تحقیق و تفحص دیوان محاسبات از شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه، افزود: در نتیجه تحقیق و تفحص مقرر شده که واگذاری این شرکت باید لغو شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در واگذاری شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه تخلفات عدیده‌ای صورت گرفته است، اضافه کرد: تخلفات در سه محور در واگذاری این شرکت به چشم می‌خورد، از این رو انتظار می‌رود دولت هر چه سریع‌تر نسبت به لغو قرارداد در این بخش اقدام کند.

نادری با اشاره به اینکه نحوه واگذاری کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه قابل قبول نبوده و به ثمن بخس، اموال بیت‌المال واگذار شده است، گفت: متأسفانه این شرکت به شخصی واگذار شده که اهلیت مدیریتی و امنیتی نداشته و نظارت‌های بعد از واگذاری نیز از سوی سازمان خصوصی‌سازی انجام نشده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه مجلس با بررسی‌های انجام شده در خصوص خلع‌ید در کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه اصرار داشته است، افزود: خوشبختانه دیوان محاسبات ضرورت خلع‌ید در این شرکت را تایید کرده و خطاب به وزیر اقتصاد نیز این موضوع ابلاغ شده اما متأسفانه کماکان وزیر اقتصاد موضع‌گیری و مقاومت می‌کند.

وی ادامه داد: نهادهای رسمی نظارتی از جمله قوه قضائیه و همچنین سازمان بازرسی و دیوان محاسبات معتقدند که تخلف در کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه جدی است و باید خلع‌ید انجام شده و لغو واگذاری در دستور کار قرار بگیرد.

نادری با بیان اینکه پرونده استیضاح وزیر اقتصاد نیز با توجه به بی‌توجهی‌های صورت گرفته در دست اجراست، گفت: دولت ابایی از قربانی کردن وزرا ندارد تا به کار خود ادامه دهد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه ما از حق قانونی خود استفاده خواهیم کرد، افزود: اگر وزیر اقتصاد مقاومت کند، استیضاح و برکنار خواهد شد.

وی یادآور شد: با توجه به جوی که در مجلس وجود دارد و همچنین تعداد امضاها که رو به افزایش است، استیضاح و برکناری وزیر اقتصاد در موضوع هفت‌تپه دور از انتظار نیست.

منبع: انا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر