کد خبر: 91256
A

کوهکن:رئیسی در انتخابات ۱۴۰۰ کاندیدا نمی شود/ او حتی در شورای انتخاباتی اصولگرایان هم شرکت نمی‌کند

محسن کوهکن گفت: آقای رئیسی در مدت مسئولیت اخیرشان تمام تمرکزش بر قوه قضائیه بوده است و برداشت من این است که او در شورای انتخاباتی اصولگرایان در انتخابات1400 حضور نخواهد داشت و فعالیتی نخواهد کرد؛ از سوی دیگر خود ایشان هم نامزد انتخابات نمی‌شوند و تمرکزش همچنان صرفا بر اداره قوه قضائیه است.

کوهکن:رئیسی در انتخابات ۱۴۰۰ کاندیدا نمی شود/ او حتی در شورای انتخاباتی اصولگرایان هم شرکت نمی‌کند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده شفاف‌تر شده است و باتوجه به اخبار رسیده که آیت‌الله ابراهیم رئیسی در انتخابات1400 نامزد نخواهد شد، می‌توان راحت‌تر درباره آنچه در عالم سیاست رقم می‌خورد، پیش‌بینی کرد. البته هنوز یک نکته روشن نیست؛ آنکه آیا در صورت عدم نامزدی سیدابراهیم رئیسی در انتخابات او نقش تشکیلاتی در شورای انتخاباتی اصولگرایان خواهد داشت یا نه؟ به عبارت دیگر آیا او همان کارکردی را ایفا می‌کند که در ابتدای تشکیل شورای وحدت داشت یا خیر؟

محسن کوهکن فعال سیاسی اصولگرا درباره جایگاه آیت‌الله رئیسی در راهبردی اصولگرایان در انتخابات1400 به «نامه‌نیوز» گفت: «آقای رئیسی به محض آنکه مسئولیت قوه قضائیه را بر عهده گرفت، دیگر در جلسات شورای وحدت شرکت نکرد و عملا از شورا خارج شد و اداره جلسات برعهده آقای حداد گذاشته شد. آقای رئیسی در مدت مسئولیت اخیرشان تمام تمرکزش بر قوه قضائیه بوده است و برداشت من این است که او در شورای انتخاباتی اصولگرایان در انتخابات1400 حضور نخواهد داشت و فعالیتی نخواهد کرد؛ از سوی دیگر خود ایشان هم نامزد انتخابات نمی‌شوند و تمرکزش همچنان صرفا بر اداره قوه قضائیه است».​

او درباره انتخابات ریاست جمهوری سال آینده هم اظهار کرد: «بعد از اصلاح قانون اساسی چالشی که تا امروز با آن مواجه شدیم و همچنان هم درگیر آن هستیم، نداشتن سازوکاری درست در تعیین نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری است. خاصه از سال76 آقایان خاتمی، احمدی‌نژاد و روحانی، هر سه با طی مسیری نادرست به مردم معرفی شدند. در کشورهای توسعه‌یافته دو یا سه حزب قوی وجود دارند که نیروهای سیاسی را انتخاب و آنها را به مردم معرفی می‌کنند و نیرویی که رأی می‌آورد هم مورد اعتماد حزب متوبعش است هم مورد اعتماد مردم نه آنکه مانند ایران افراد به صلاحدید شخصی خود وارد انتخابات شوند و بدون دادن هیچ برنامه‌ای و با تبلیغات کاذب رأی مردم را ازآنِ خود کنند و در نهایت هم در دولتشان از دوستان و همکارانشان استفاده کنند».

این فعال سیاسی در پایان گفت: «مردم باید به برنامه‌های احزاب رأی بدهند. چه در دوره آقای خاتمی، چه دوره آقای احمدی‌نژاد و چه دوره آقای روحانی هیچگاه خرد جمعی این افراد را به مردم معرفی نکرد؛ از سوی دیگر رؤسای‌جمهور همیشه از اطرافیان خود در دولت استفاده می‌کنند یا آنکه از افرادی بهره می‌جویند که اصلا در عمر خود نمی‌دیدند که وزیر شوند؛ طبیعی است که چنین فردی بی چون و چرا مطیع رئیس‌جمهور خواهد بود و هیچ نظری از خود نخواهد داشت. البته شخصیت آقای هاشمی طوری بود که باتوجه به شناختی که مردم از او داشتند و داشتن سابقه طولانی در مبارزات انقلاب اسلامی و بعد مسئولیت‌های متعدد در دهه60 وضعیتش با سه‌رئیس‌جمهور اخیر تفاوت داشت».

منبع: نامه نیوز

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر