کد خبر: 9127
A

انتقاد تند کیهان از دیدار نماینده آیت الله هاشمی با ابراهیم یزدی/ چرا به عیادت مریض رفتید؟!

روزنامه کیهان در ستون خبرهای ویژه خود به انتقاد از دیدار نماینده هاشمی رفسنجانی با ابراهیم یزدی پرداخته است.

انتقاد تند کیهان از دیدار نماینده آیت الله هاشمی با ابراهیم یزدی/ چرا به عیادت مریض رفتید؟!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، کیهان نوشت: بنابرعکس منتشر شده در اینستاگرام ابراهیم یزدی، محمد هاشمی از طرف هاشمی رفسنجانی به ملاقات یزدی رفته و ضمن آرزوی سلامتی برای وی کتابی قطور را که ظاهراً خاطرات مصور هاشمی رفسنجانی است، به یزدی هدیه داده است.

ملاقات محمدهاشمی با رئیس گروهک نهضت آزادی در حالی است که او سال گذشته از حزب کارگزاران جدا شد و علت این جدایی را پیروی از مکتب امام خمینی توصیف کرد.

گروهک نهضت آزادی از جمله گروهک‌های مرتبط با لانه جاسوسی آمریکا بود که نقش مهمی را گشودن مجاری نفوذ شیطان بزرگ و همچنین شبهه افکنی علیه جمهوری اسلامی ایفا کرد. این گروهک در جریان جنگ تحمیلی عملاً به عنوان بازوی عملیات روانی دشمن در نا امید کردن مردم رفتار می‌کرد و پس از آن نیز با نزدیک شدن به برخی مدیران دولت‌های سازندگی و اصلاحات، به عنوان سرپل نفوذ در عرصه انحراف مسیر سیاستگذاری‌ها عمل می‌کرد. این گروهک نقش ویژه‌ای در آشوب‌های 78 و 88 داشت.

گسیل نماینده‌ای از سوی هاشمی رفسنجانی برای ملاقات با رئیس گروهک ورشکسته نهضت آزادی در حالی است که هاشمی بهتر از هر کسی، موضع صریح حضرت امام خمینی(ره) را درباره نهضت آزادی می‌داند. امام بهمن 1366 در پاسخ نامه وزیر کشور وقت (محتشمی‌پور) با صراحت نوشته: «در موضوع نهضت به اصطلاح آزادی، مسایل فراوانی است که بررسی آن محتاج به وقت زیاد است. آنچه باید اجمالاً گفت آن است که پرونده این نهضت و همین طور عملکرد آن در دولت موقت اول انقلاب شهادت می‌دهد که نهضت به اصطلاح آزادی طرفدار جدی وابستگی کشور ایران به آمریکا است و در این باره از هیچ کوششی فروگذار نکرده است و حمل به صحت اگر داشته باشد، آن است که شاید آمریکای جهانخوار را- که هر چه بدبختی ملت مظلوم ایران و سایر ملت‌های تحت سلطه او دارند از ستمکاری اوست- بهتر از شوروی ملحد می‌دانند و این از اشتباهات آن‌ها است.

در هر صورت به حسب این پرونده‌های قطور و نیز ملاقات‌های مکرر اعضای نهضت چه در منازل خودشان و چه در سفارت آمریکا و به حسب آنچه من مشاهده کردم از انحرافات آن‌ها که اگر خدای متعال عنایت نفرموده بود و مدتی در حکومت موقت باقی مانده بودند، ملت‌های مظلوم به ویژه ملت عزیز ما اکنون در زیر چنگال آمریکا و مستشاران او دست و پا می‌زدند و اسلام عزیز چنان سیلی از این ستمکاران می‌خوردکه قرن‌ها سربلند نمی‌کرد و به حسب امور بسیار دیگر، نهضت به اصطلاح آزادی صلاحیت برای هیچ امری از امور دولتی یا قانون‌گذاری یا قضایی را ندارند و ضرر آن‌ها به اعتبار آن که متظاهر به اسلام هستند و با این حربه جوانان عزیزمان را منحرف خواهند کرد و نیز با دخالت بی‌مورد در تفسیر قرآن کریم و احادیث شریفه و تأویل‌های جاهلانه موجب فساد عظیم ممکن است بشوند، از ضرر گروهک‌های دیگر حتی منافقین- این فرزندان عزیز مهندس بازرگان- بیشتر و بالاتر است. نهضت آزادی و افراد آن از اسلام اطلاعی ندارند و با فقه اسلامی آشنا نیستند، از این جهت گفتارها و نوشتارهای آنها که منتشر کرده‌اند مستلزم آن است که دستورات حضرت مولی‌الموالی امیرالمؤمنین را در نصب ولات و اجرای تعزیرات حکومتی که گاهی برخلاف احکام اولیه و ثانویه اسلام است، برخلاف اسلام دانسته و آن بزرگوار را -نعوذبالله- تخطئه بلکه مرتد بدانند و یا آنکه همه این امور را از وحی الهی بدانند که آن هم برخلاف ضرورت اسلام است. نتیجه آن که نهضت به اصطلاح آزادی و افراد آن چون موجب گمراهی بسیاری از کسانی که بی‌اطلاع از مقاصد شوم آنان هستند می‌گردند، باید با آن‌ها برخورد قاطعانه شود و نباید رسمیت داشته باشند.»

یادآور می‌شود پیش از این نفوذ عنصر فتنه‌گری به اسم عبدالحسین هراتی در دفتر هاشمی- در حالی که سابقه فتنه‌گری و هتاکی علیه حضرت امام و جمهوری اسلامی را داشت- با اعتراض گسترده رسانه‌ها مواجه شده بود.
گفتنی است ابراهیم یزدی دیروز با بدرقه برخی اعضای گروهک نهضت آزادی و حزب منحله مشارکت (شکوری‌راد، نعیمی‌پور، تاج‌زاده و...) به ترکیه رفت.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر