کد خبر: 91270
A
امکان دسترسی اطلاعات برای ما وجود ندارد

علی ربیعی: پرونده نوید افکاری در حیطه اختیارات دولت نبوده است / پرونده شاکی خصوصی داشت

سخنگوی دولت درباره پرونده نوید افکاری گفت: فرآیند پیگیری پرونده هم در حیطه اختیارات دولت نبوده و از اختیارات و وظایف قوه قضاییه است.

علی ربیعی: پرونده نوید افکاری در حیطه اختیارات دولت نبوده است / پرونده شاکی خصوصی داشت

به گزارش دیده بان ایران؛ علی ربیعی، سخنگوی دولت در پاسخ به سوال روزنامه اعتماد درباره انفعال دولت در ماجرای نوید افکاری بیان کرد که دولت در این باره اختیاری نداشته و این پرونده مربوط به قوه قضاییه است.

در جریان نشست هفتگی، علی ربیعی سخنگوی دولت در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه اعتماد مبنی بر اینکه «صبح شنبه نوید افکاری که احتمالا همه ما می‌شناسیم، اعدام شد. بنا بر توضیحات وکلایی که این پرونده را بررسی کرده و کسانی که از جزییات آن با خبر بودند نقص‌های واضحی در فرآیند دادرسی و حتی اعدام او وجود داشته‌است. با توجه به این که هم وزارت اطلاعات اینجا به نوعی ضابط محسوب می‌شده و هم مسوولیت رییس‌جمهوری در قانون اساسی و البته واکنش‌های بین‌المللی چرا دولت و شخص اقای روحانی پیش از اعدام نوید افکاری و حتی پس از آن سکوت کرده و هیچ واکنشی نداشتند؟، تاکید کرد: این موضوع در حیطه وظایف قوه قضاییه است. از باب حقوق شهروندی مطالبی باشد، دنبال می‌شود. آن طوری که قوه قضاییه مطرح کردند جرم این فرد به سال ۹۷ مربوط است و شاکی خصوصی داشته است. فرایند پیگیری پرونده بر عهده دولت نبوده است. امکان دسترسی اطلاعات برای ما وجود ندارد. یک قوه دیگر فعال است و حتما به خوبی اطلاع‌رسانی می کند.

 

وی ادامه داد: هیچ وقت آمریکا به نفع دموکراسی ما عمل نمی‌کند. مطمئن هستم پرونده شاکی خصوصی داشته است. اگر اطلاعات دیگری داشتم در اختیار شما قرار می‌دهم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر