کد خبر: 91406
A

فعال سیاسی اصولگرا: اصولگرایان برنده قطعی انتخابات ریاست جمهوری نیستند/ در انتخابات شورای شهر به دنبال چهره‌های کاملاً متفاوت هستیم

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب، گفت: اینکه برخی می‌گویند اصولگرایان پیروز ۱۴۰۰ هستند و اصلاح‌طلبان وارد انتخابات نشوند، خوش‌بینانه است، من اصولگرایان را برنده قطعی انتخابات آینده نمی‌دانم.

فعال سیاسی اصولگرا: اصولگرایان برنده قطعی انتخابات ریاست جمهوری نیستند/ در انتخابات شورای شهر به دنبال چهره‌های کاملاً متفاوت هستیم

به گزارش دیده بان ایران؛ پرویز سروری فعال سیاسی اصولگرا و دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب درخصوص آخرین فعالیت‌ها و رایزنی‌های این جریان در مسیر انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده، گفت: جریان انقلابی هم مانند همه گروه‌ها و جریان‌ها که اکنون در حال سازماندهی داخلی، رسیدگی به شرایط درونی و آسیب‌‌شناسی گذشته هستند، از این قاعده مستثنی نیست و در حال پیگیری همین فعالیت‌ها است.

سروری در ادامه در خصوص اینکه اصولگرایان در انتخابات آینده با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب، به دنبال گزینه جوان خواهند رفت یا فردی پخته که کابینه جوان تشکیل می‌دهد، اظهار داشت: اینگونه مسائل اکنون مشخص نیست، ما هنوز در بحث‌ها به مصداق نرسیده‌ایم، اما برای این سوال‌ها باید بگویم که رهبری هم در جایی از بیانات‌شان به شهید سلیمانی اشاره کردند که ایشان سن خودش بالا بود اما اما مانند جوانان فکر و عمل می‌کرد.

وی افزود: نمی‌شود از هم‌اکنون در این خصوص اظهارنظر کرد که گزینه اصولگرایان حتماً باید جوان باشد و مثلاً جوانان را هم در یک دوره سنی مشخصی تعریف کنیم، البته ما حتماً باید در مسیر گام دوم حرکت کنیم، حتماً باید جوان‌گرایی صورت دهیم و به سوی یک جوان انقلابی برویم، اما تعریفی که از جوان می‌کنیم نباید صرفاً به سن فرد محدود شود که البته آن هم دارای اهمیت است.

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: ما امروز در بحث گردش نیروی انسانی در صحنه کشور نیازمند تغییر و تحول هستیم، افرادی مانند ما باید تجارب خود را در اختیار جوان‌ها بگذارند تا جوان‌ها بیایند و وارد عرصه شوند، البته ما نمی‌توانیم از ظرفیت‌هایی که توان انقلابی و فکری همانند جوانان دارد، غافل شویم و آن‌ها را از دست بدهیم بلکه باید از نیروهای انقلابی و توانمندی که جوانانه فکر می‌کنند، استفاده کنیم. در مجموع جریان شورای ائتلاف تا این لحظه به هیچ جمع‌بندی در این خصوص نرسیده است و در ادامه این موضوعات باید بحث شود و ابعاد آن مورد بررسی قرار گیرد.

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب درخصوص تصمیم‌گیری درباره انتخابات شوراهای شهر در سراسر کشور، اظهار داشت: در خصوص انتخابات شوراهای سراسر کشور هم ما قطعاً با همان روال و آهنگی که کار را شروع کردیم و تلاش کردیم که نیروهای جوان، مجرب و انقلابی را به مجلس بفرستیم و هزینه‌های آن را هم قبول کنیم، عمل خواهیم کرد؛ چراکه می‌دانیم این جوانگرایی به صورت طبیعی هزینه‌هایی هم دارد. در شورای شهر هم ان‌شاءالله با نگاه جوانگرایانه وارد خواهیم شد. در انتخابات شورای شهر تلاش ما این است که حتما چهره‌های کاملاً متفاوتی را از سوی جریان انقلابی در سطح کشور نشان دهیم و به دنبال این هستم که برای این مساله حتما «کادریابی» کنیم چون فرصتی برای «کادرسازی» نیست.

وی ادامه داد: ما باید بگردیم و نیروهای انقلابی که آن روحیه جنگندگی از نظر انجام خدمت، شجاعت و عقلانیت را دارند، پیدا کنیم و شاهد این باشیم که در شهرها ترکیبی از نیروهای باتجربه اما با منش و تفکر جوانانه به همراه جوانانی که امروز سرمایه‌های کشور هستند، روی کار خواهند آمد.

این فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به این سوال که برخی چهره‌های اصولگرا می‌گویند «انتخابات ۱۴۰۰ یک رقابت درون‌گروهی است و اصلاح‌طلبان نباید در آن شرکت کنند»، چنین تحلیلی چه میزان به واقعیت نزدیک است، گفت: من این سخن را قبول ندارم، جریان انتخابات در کشور هیچ موقع اینگونه نیست که از سال قبل نتیجه مشخص شده باشد، این‌ها به اصطلاح خوش‌بینی است که برخی به آن مبتلا می‌شوند. وضعیت کشور واقعا اینگونه نیست و هر کسی که بتواند شایسته‌ترین‌ها را انتخاب کند، یعنی شایسته‌گزینی کند، مختصات کشور را درست ارزیابی کند و بر اساس آن در عرصه حضور پیدا کند، می‌تواند موفق باشد.

وی ادامه داد: البته ما اصلاح‌طلبان را یک طیف گسترده می‌دانیم که در میان آن‌ها افرادی هستند که در چارچوب نظام حرکت می‌کنند، این دسته افراد می‌توانند در فعالیت‌های انتخاباتی حضور داشته باشند، نقش‌آفرینی کنند، ظرفیت‌های خود را به مردم معرفی کنند و در رقابت با نیروهای انقلابی قرار گیرند، من جزو آن دسته افرادی هستم که به هیچ وجه جناح خودمان را در انتخابات آینده از هم‌اکنون برنده نمی‌بینم.

سروری اظهار داشت: برای برنده شدن در انتخابات آینده باید شناخت دقیقی از شرایط کنونی کشور داشت، برای آن برنامه‌ریزی کرد، همچنین گزینه‌های مناسب را انتخاب کرد تا بتوان نظر و رای مردم را جلب کرد، در نتیجه معتقدم که در انتخابات سال ۱۴۰۰ رقابت جدی میان دو جناح شکل خواهد گرفت.

منبع: ایلنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر