کد خبر: 91467
A

واکنش روزنامه جمهوری اسلامی به ورود حوزه های علمیه به کار اقتصادی/ درآمد موقوفات باید صرف اموری که در وقف نامه ذکر شده قرار گیرد نه حوزه!

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:مدیر دفتر امور اوقاف حوزه گفته برای اداره حوزه‌های علمیه نیازمند درآمد حاصل از وقف هستیم. وی افزوده: «3050 موقوفه در کشور متعلق به حوزه است و پرداختی فعلی موقوفات پاسخگوی حوزه نیست... به‌زودی شاهد اتفاقات خوبی در بحث وقف خواهیم بود. قصد داریم با تولید انرژی خورشیدی و فروش آن به دولت، راه‌اندازی گلخانه‌های بزرگ و با راه‌اندازی مجتمع‌های فرهنگی با نام مفتاح تولید ثروت کنیم.» متأسفانه تجربه ورود حوزه به امور اقتصادی، کاملاً منفی است

واکنش روزنامه جمهوری اسلامی به ورود حوزه های علمیه به کار اقتصادی/ درآمد موقوفات باید صرف اموری که در وقف نامه ذکر شده قرار گیرد نه حوزه!

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:مدیر دفتر امور اوقاف حوزه گفته برای اداره حوزه‌های علمیه نیازمند درآمد حاصل از وقف هستیم.

 وی افزوده: «3050 موقوفه در کشور متعلق به حوزه است و پرداختی فعلی موقوفات پاسخگوی حوزه نیست... به‌زودی شاهد اتفاقات خوبی در بحث وقف خواهیم بود. قصد داریم با تولید انرژی خورشیدی و فروش آن به دولت، راه‌اندازی گلخانه‌های بزرگ و با راه‌اندازی مجتمع‌های فرهنگی با نام مفتاح تولید ثروت کنیم.»

متأسفانه تجربه ورود حوزه به امور اقتصادی، کاملاً منفی است و حوزه باید مانند گذشته توسط مردم تأمین مالی شود. دریافت از بودجه‌های دولتی و ورود به کارهای اقتصادی زیبنده حوزه نیست. موقوفات را هم باید دیگران اداره کنند و درآمد آن را به مصرفی که در وقف‌نامه مشخص شده برسانند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر