کد خبر: 9147
A

پزشکیان: بعد از ۳۸ سال در حوزه‌های مختلف کماکان دچار مشکل هستیم

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:‌ امکان ندارد ۳۰۰ نفر برای آب، کشاورزی، اشتغال و راه فکر کنند ولی بعد از ۳۸ سال همچنان با مشکل روبرو باشیم؛ وقتی نرسیده‌ایم یعنی راه را اشتباه رفته‌ایم.

پزشکیان: بعد از ۳۸ سال در حوزه‌های مختلف کماکان دچار مشکل هستیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، مسعود پزشکیان در پنجمن همایش ملی «نقش پژوهش در فرآیند قانون‌گذاری»، گفت: اگر سیر و روند برخی از تصمیمات کشور و به طور مثال در بخش بهداشت و درمان بررسی شود به دلیل فقدان داده‌ها و اطلاعات درست آماری نمی‌توانیم به طور حتم بگوییم که کارهایی که در حال انجام است به درستی پیش رفته است.

وی با بیان اینکه حرف درست می‌تواند جامعه را از گمراهی نجات دهد، ادامه داد: نمایندگان مجلس فرصت بررسی کتاب‌های مرکز پژوهش‌ها را ندارند، بنابراین این مرکز باید بهترین داده‌ها را که در انطباق با شاخصه جهانی است در اختیار نمایندگان برای تصمیم‌گیری قرار دهد.

پزشکیان با تأکید بر اینکه به اطلاعات و داده‌ها پژوهشی نیاز سریع و شدید داریم، گفت: اگر در مسیر اطلاعات و داده‌های درست حرکت نکنیم هرگز به جایی نخواهیم رسید. این چراغ علم است که کشور را از گمراهی و تاریکی نجات می‌دهد. راه مستقیم، کارآمدتر و سریع‌تر است و ابزار آن در اختیار محققان و دانشمندان و مراکز علمی و پژوهشی است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، تأکید کرد: قوانین کشور باید بر اساس علم محققان و دانشمندان تصویب شود. من نماینده نمی‌دانم حتی در مرکز قانون‌گذاری چه خبر است چون مقابل دیدگانم داده‌های قابل اعتماد را ندارم. به همین دلیل درست و علمی تصمیم نمی‌گیرم.

وی در پیشنهادی خواستار تدوین شاخص‌ها و متغیرهای دقیق علمی توسط مرکز پژوهش‌های مجلس و سایر مراکز تحقیقاتی کشور شد و افزود: با در اختیار قرار گرفتن داده‌ها و شاخص‌های اصلی، مصوبات مجلس دقیق‌تر و درست‌تر خواهد بود. بنده خود در مجلس در تلاشم تا چنین ابزاری به دست آورم تا بتوانم درست تصمیم‌گیری کنم.

به اعتقاد پزشکیان، اتصال مراکز پژوهشی کشور به یکدیگر به پیموده شدن بهتر راه کمک می‌کند.

نماینده مردم تبریز در مجلس قوه مقننه را مشتری بهترین داده‌های مراکز پژوهشی کشور دانست و افزود: مجلس از هم اکنون مشتری بهترین داده‌های کشور است که توسط مراکز پژوهشی و علمی به ویژه مرکز پژوهش‌های مجلس است. سیستم پژوهشی کشور باید کلیه اطلاعات و آمار و داده‌ها را بررسی کند و با تبیین آنها بهترین داده‌ها را در اختیار نمایندگان قرار دهد؛ چرا که نمایندگان به دلیل مشغله‌های متعدد کاری فرصت بررسی و تحقیق ندارند به همین دلیل وظیفه بررسی و پژوهش بر عهده مرکز پژوهش‌های مجلس و سایر مراکز پژوهشی کشور است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس خواست تا این مرکز بهترین انتخاب‌های خود در حوزه داده‌ها را در اختیار نمایندگان قرار دهد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر