کد خبر: 91528
A

کیهان: عصرایران نوشت اگر حجت الاسلام رئیسی نامزد شود، رأی می‌آورد

کیهان از قول عصرایران نوشت: برخی نظرسنجی‌های معتبر، میزان رضایت مردم از عملکرد رئیسی را بالای 50 درصد نشان می‌دهند.

کیهان: عصرایران نوشت اگر حجت الاسلام رئیسی نامزد شود، رأی می‌آورد

به گزارش دیده بان ایران؛ روزنامه کیهان با توصیف اینکه سایت عصرایران به عنوان یک سایت اصلاح طلب شناخته شده است نوشته است که افزایش محبوبیت آیت‌الله رئیسی در ریاست قوه قضائیه موجب نگرانی محافل اصلاح‌طلب و حامیان دولت شده است.

سایت عصر ایران در تحلیلی معطوف به انتخابات 1400 می‌نویسد: سید ابراهیم رئیسی در مدت ریاست قوه قضائیه تمام تجربیات دهه‌ها حضور در این قوه را به کار گرفت و توانست اصلاحات در دستگاه قضایی را آغاز کند و بی‌وقفه پیش ببرد؛ اصلاحاتی که با توجه به کارهای بر زمین مانده، هنوز در ابتدای راه است ولی منصفانه باید گفت که در مسیر درستی پیش می‌رود.
اقدامات سید ابراهیم رئیسی، از چشم مردم دور نماند، به گونه‌ای که برخی نظرسنجی‌های معتبر، میزان رضایت مردم از عملکرد رئیسی را بالای 50 درصد نشان می‌دهند که به نظر می‌رسد بالاترین میزان رضایتمندی از عملکرد یک رئیس قوه قضائیه در 40 سال گذشته باشد.
محبوبیت آقای رئیسی در نظرسنجی‌ها بالای 70 درصد بوده است. عملکرد رئیسی، نه تنها برای خود او اعتبارزا شده، بلکه برای جریان اصولگرا نیز تولید سرمایه اجتماعی کرده است.
عصر ایران می‌افزاید: از سوی دیگر، کارنامه دولت دوم روحانی پیش روی مردم است که برخلاف دولت اول وی، به هیچ روی قابل قبول نیست. هر چند که اینجا نیز باید انصاف به خرج داد و از نقش تحریم‌ها در این ناکامی غافل نشد ولی علاوه بر آن، سوء مدیریت‌های حاکم بر دولت و برخی فسادهای اسفناک را نیز نباید از نظر دور داشت.
به هر حال، فارغ از علت‌ها، دولت دوم روحانی، دولت موفقی نبوده و آثار این ناکامی را در معیشت مردم و ناامیدی فزاینده جامعه می‌توان دید.
مخلص کلام آنکه عملکرد موفق رئیسی و عملکرد ناموفق روحانی در دو قوه قضائیه و مجریه، جاذبه و دافعه‌ای معنی‌دار به وجود آورده است.
با این وجود، برخی مشاوران رئیسی ادامه حضور در قوه قضائیه و اصلاحات قضایی را به او توصیه می‌کنند ولی گروهی دیگر نیز مصرانه تأکید می‌کنند در وضعیت کنونی که سرمایه اجتماعی نظام نیاز به بازسازی دارد، حضور او در قامت ریاست جمهوری می‌تواند به این ترمیم کمک کند. ضمن آنکه در دوره ریاست جمهوری رئیسی می‌توان شاهد همگرایی بیشتر بین دو قوه مجریه و قضاییه هم بود.
عصر ایران در پایان تأکید کرده که اگر رئیسی نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود، رأی می‌آورد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر