کد خبر: 91678
A

روزنامه جمهوری اسلامی:بیانات رهبرانقلاب در باره مقابله با تحریف تاریخ جنگ،به طور غیرمستقیم دفاع از هاشمی بود

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:«قبول قطعنامه که امام به آن جام زهر گفتند، کار عاقلانه و مدبرانه‌ای بود، که اگر اینطور نبود امام آن را نمی‌پذیرفت/ این کار در آن مقطع باید انجام می‌گرفت/ ما از نزدیک شاهد بودیم و می‌دیدیم که چه دارد می‌گذرد/ باید مراقب تحریف‌ها در این مورد بود».

روزنامه جمهوری اسلامی:بیانات رهبرانقلاب در باره مقابله با تحریف تاریخ جنگ،به طور غیرمستقیم دفاع از هاشمی بود

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:«قبول قطعنامه که امام به آن جام زهر گفتند، کار عاقلانه و مدبرانه‌ای بود، که اگر اینطور نبود امام آن را نمی‌پذیرفت/ این کار در آن مقطع باید انجام می‌گرفت/ ما از نزدیک شاهد بودیم و می‌دیدیم که چه دارد می‌گذرد/ باید مراقب تحریف‌ها در این مورد بود».

این عبارات فرازهایی از سخنان رهبر انقلاب است که در اولین روز از هفته دفاع مقدس در دیداری تصویری با فرماندهان نظامی و ایثارگران هشت سال جنگ تحمیلی خطاب به ملت ایران فرمودند.

 

اهمیت سخنان رهبری تنها در بیان واقعیتی که بارها همه آگاهان و مورخان و پژوهشگران و نظامیان به آن اذعان داشته‌اند، نیست، اهمیت این سخنان در مردود دانستن تحریفاتی است که در یک دهه اخیر بطور دائم کسانی که تریبون و منبر و صدا و تصویر در اختیار داشتند، آنرا تکرار می‌کردند و سعی در جا انداختنش در جامعه داشتند.

تحریف‌گران رسوا با علم و آگاهی سعی داشتند سیمای آیت‌الله هاشمی رفسنجانی فرمانده شجاع دفاع مقدس را مخدوش سازند. فرماندهی که سوابق انقلابی و مجاهدت‌ها و خدمات بی‌نظیر ایشان بر همه معلوم است. تحریفی که متأسفانه با سکوت غیر قابل توجیه عده‌ای از آگاهان و انقلابیون و نظامیانی که در جریان حوادث جنگ بودند، مهر تأیید می‌خورد. از تحریف‌گران حرفه‌ای که ید طولائی در تحریف برخی حوادث انقلاب دارند انتظاری نیست، اما از کسانی که واقعیت‌ها را می‌دانند و سکوت می‌کنند انتظار غیر از این است.

 

سخنان رهبر انقلاب اسلامی در اولین روز هفته دفاع مقدس گویای چند نکته است.

1- این بیانات اگر چه در حقیقت دفاع از فرماندهی عالی حضرت امام خمینی رحمةالله‌علیه در جنگ تحمیلی بود، ولی بطور غیرمستقیم دفاع از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی فرمانده مظلوم جنگ هم بود ودر نهایت خط بطلان بر این تهمت و تحریف بود که «گویی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی جام زهر را به امام خوراندند».

 

2- دومین نکته ابراز شهادت رهبر معظم انقلاب بر اشراف عالی و آگاهی حضرت امام بر وضعیت جنگ و جبهه‌ها با وجود سن بالای امام بود و بخوبی از آنچه می‌گذشت اطلاع داشتند.

 

3- سومین نکته تأکید مجدد رهبری بر عاقلانه و مدبرانه بودن تصمیم پذیرش قطعنامه 598 بود که نیاز ضروری و حیاتی کشور در آن برهه تشخیص داده شد. وقتی حضرت امام با علم اطلاع و مشورت به این تشخیص رسیدند، شجاعانه و با مسئولیت خود تصمیم به پذیرش قطعنامه گرفتند. تصمیمی که حوادث پس از آن نیز درستی این تشخیص و تصمیم را ثابت کرد.

 

4- چهارمین نکته‌ای که از بیانات رهبر انقلاب به خوبی استفاده می‌شود این است که نه تنها ایشان بلکه بسیاری از فرماندهان نظامی و آگاهان و تصمیم‌گیران سیاسی و پیش و بیش از همه آنها حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بعنوان فرمانده دفاع مقدس از نزدیک شاهد تحولات کشور و جبهه‌ها بودندو موقعیت خطیر مملکت را درک می‌کردند.

 

5- اما مهمترین نکته‌ای که از سخنان رهبر انقلاب فهمیده می‌شود، هشدار و توصیه رهبری به دو گروه بود. اول هشدار به تحریف‌گرانی است که کارشان و نامشان در گروی تحریف حوادث تاریخ انقلاب اسلامی است. تحریف‌گرانی که برای فرونشاندن حسد و خشم خود از شخصیت کم‌نظیر انقلاب اسلامی آیت‌الله هاشمی و سایر مخالفان خود حاضرند این اهانت را به بنیانگزار جمهوری اسلامی هم روا دارندکه گویی خود امام راحل قادر به تصمیم‌گیری نبوده‌اند و توصیه دوم به ملت شریف ایران و مورخان و نویسندگان و گویندگان است که مواظب باشند اینگونه‌ تحریف‌ها و دروغها را نپذیرند و منتشر نسازند.

 

امیدواریم که بیانات رهبری در آغاز هفته دفاع مقدس فتح بابی باشد که در این هفته صداوسیما و گویندگان و مفسران و تریبون‌داران حداقل بخشی از تحریفات و دروغ‌های گذشته را جبران کنند و واقعیت‌های جنگ و دفاع مقدس را آنگونه که بوده، به مردم بگویند و متوجه این حقیقت باشند که تحریف و دروغ اولین و خطرناکترین نتیجه‌اش بی‌اعتمادی مردم به سخنان و روایت‌های آنها از سایر وقایع تاریخی خواهد شد. و این بی‌اعتمادی ریشه‌های اعتقادات مردم را خواهد سوزاند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر