کد خبر: 91701
A

سردار نقدی: امام با پذیرش قطعنامه آبروی خود را با خدا معامله کرد/ ما تکلیفی برای دفاع نداشتیم، ما به کمک ارتش آمده بودیم

معاون هماهنگ کننده سپاه با بیان اینکه امام با پذیرش قطعنامه ۵۹۸ آبروی خود را با خدا معامله کرد و نتیجه آن، پیروزی‌های پیاپی جمهوری اسلامی ایران در منطقه شد، افزود: مصلحت کشور این بود که قطعنامه پذیرفته شود و امام راحل ده‌ها سال مبارزه با استکبار را در طبق اخلاص گذاشت که این بُعد دیگری از شجاعت امام بود.

سردار نقدی: امام با پذیرش قطعنامه آبروی خود را با خدا معامله کرد/ ما تکلیفی برای دفاع نداشتیم، ما به کمک ارتش آمده بودیم

به گزارش دیده بان ایران؛ سردار محمدرضا نقدی معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در برنامه گفتگوی ویژه خبری با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس ساختار به گونه‌ای تعریف شده بودتا به دفاع همه جانبه بپردازیم، گفت: تکلیفی برای دفاع نداشتیم، ما به کمک ارتش آمده بودیم اما آرام آرام  لازم شد تا ساختارمندشویم، لذا با فرمان امام ساختار نیروی زمینی، هوایی و دریایی سپاه ابلاغ شد.

وی با اشاره به اینکه برای هر عملیاتی به ویژه اگر عملیات مشترک بود با عزیزان ارتش کارگروه  مشترک تشکیل می دادیم، ادامه داد: هیچ عملیاتی نداشتیم که در آن تصمیم، شخصی باشد لذا هیچ ایده شخصی در میدان عمل تبدیل به یک عملیات بزرگ نمی شد.

سردار نقدی خاطرنشان کرد: عملیات بیت المقدس که سمبل آن فتح خرمشهر است ۵ هزار و ۷۰۰ کیلومتر مربع را در بر می گیرد و جزو بزرگترین عملیات های دوران دفاع مقدس است، برادران ارتش و سپاه در این ماجرا به میدان آمدند.

معاون هماهنگ کننده سپاه با اشاره به مدیریت امام در دوران دفاع مقدس، افزود: همه زوایای دفاع مقدس را مدیریت نورانی امام می پوشاند، مدیریت یعنی هنر به کار گرفتن نیروها، ابزار و امکانات در جهت رفتن به سمت هدف است، ارتشی که متجاوز و کاملا مسلح است و پشتوانه همه کشورهای دنیا  را دارد به کشوری حمله می‌کنند که ارتش آن به تازگی از قید طاغوت  آزاد شده است.

وی با اشاره به اینکه صدام به عنوان یک عنصر ضدآمریکایی مطرح بود، گفت: امام  پیام می‌دهند و  می گویند صدام آمریکایی عامل کارتر است.

سردار نقدی با اشاره به اینکه انقلاب با مدل مردمی پیروز شد ادامه داد: در سال ۵۹ و ۶۰ منافقین ۱۷ هزار نفر از مردم ما را به شهادت رساندند، در آن زمان دستگاه اطلاعاتی نداشتیم و ساواک منحل شده بود، اطلاعات در سپاه در آن دوران به تازگی بنیان گذاشته شده بود که همه دانشجو بودند و از مسائل پیچیده اطلاعاتی سر در نمی‌آوردند.

معاون هماهنگ کننده سپاه افزود: در دوران دفاع مقدس حضور گسترده مردم در تمام زوایا دیده می‌شد، همه جا مردم حضور داشتند و این مسئله در غلبه بر دشمن بسیار مهم بود، در مسائل پس از جنگ نیز همه مردم به صحنه آمدند و غائله‌ها را ختم کردند، مشکل در این است که نظام‌های اداری، دیوان سالاری و بروکراسی مردم را زیاد برنمی‌تابد، آن‌ها می‌خواهند همه چیز را در فضای اداری حل و فصل کنند لذا بحث مردمی بودن مترادف و خصوصی سازی نیست، مردمی بودن یعنی همه توده‌های مردم را باید در صحنه آورد و تصمیم‌گیری به صورت جمعی برای کار‌های بزرگ باید انجام شود.

وی گفت: اگر مردم را وارد اقتصاد کنیم، همه مسائل و معضلات با کمک آن‌ها حل می‌شود.

سردار نقدی افزود: نمی‌دانم چرا برخی مسئولان کشور اجازه داده اند مدیریت فضای مجازی در دست بیگانگان بماند، ان شاء الله این وضع تغییر کند تا دشمنان نتوانند با جوسازی و دروغ پردازی در این فضا بر افکار عمومی غلبه کنند.

معاون هماهنگ کننده سپاه با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس در حالی که ما برای انجام یک عملیات و ذخیره سازی مهمات هفت - هشت ماه صبر می‌کردیم، اما دشمن همه امکانات را در اختیار داشت و مانند باران گلوله شلیک می‌کرد، افزود: عراق با ۳۰۰ فروند هواپیما جنگ را آغاز کرد و در حالی که ۲۰۰-۳۰۰ فروند آن را منهدم کردیم و در پایان جنگ ۶۰۰ فروند هواپیمای مدرن داشت و این در حالی بود که حتی لاستیک هواپیما را به ما نمی‌دادند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط جنگ تحمیلی، به طور طبیعی تعداد تلفات ما باید چند برابر تلفات دشمن می‌شد، اما بر اساس کمترین برآورد‌های دشمن، آن‌ها ۶۰۰ هزار کشته دادند و ما بر اساس بالاترین برآوردها؛ بیش از ۱۸۰هزار شهید دادیم.

معاون هماهنگ کننده سپاه با اشاره به اینکه اگر سوء مدیریت در زمان دفاع مقدس وجود داشت، باید تعداد کشته‌های ما چندین برابر دشمن می‌شد، ادامه داد: ارتش عراق نظامیان آموزش دیده بودند و در حالی که فرمانده ما در جنگ ۲۵ ساله بود، فرمانده آن‌ها ۲۵ سال سابقه فرماندهی داشت، اما فرمانده ما، فرمانده دشمن را با همه نیرو‌ها و امکاناتش اسیر می‌کرد.

سردار نقدی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس حتی نتوانستیم موشکی بسازیم که یک کیلوگرم مواد منفجره را به بغداد برساند در حالی که فاصله مرز تا بغداد ۱۳۰ کیلومتر بود گفت: همه ظرفیت دانشگاه‌ها را بررسی کردیم، اما دانشگاه‌های ما از زمان طاغوت مانده بود و هیچ چیزی برای عرضه نداشتند، با تلاش نیرو‌های انقلاب، موشک‌های دوربرد ساختیم و با تأکید‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی نخستین کشور در دنیا بود که موشکی با برد دوهزار کیلومتر و نقطه زن ساخت.

وی با اشاره به قطعنامه ۵۹۸ افزود: امام با این تصمیم، نفس خود را زیر پا گذاشت، زیرا مصلحت کشور این بود که قطعنامه پذیرفته شود و امام راحل ده‌ها سال مبارزه با استکبار را در طبق اخلاص گذاشت که این بُعد دیگری از شجاعت امام بود، لذا این تصمیم امام نشان داد بر مدیریت جنگ، منطق حاکم است.

معاون هماهنگ کننده سپاه با بیان اینکه امام با پذیرش قطعنامه ۵۹۸ آبروی خود را با خدا معامله کرد و نتیجه آن، پیروزی‌های پیاپی جمهوری اسلامی ایران در منطقه شد، افزود: دشمنان چنان درس و صلابتی از ملت ایران در دفاع مقدس دیده اند که تا ده‌ها سال جرأت حمله به کشورمان را ندارند.

سردار نقدی ادامه داد: امام با به کار گرفتن مؤثر نیرو‌ها و امکانات کشور و استفاده از این ظرفیت، جنگ تحمیلی را مدیریت کرد و بر ارتش کاملاً مسلح و با پشتوانه همه کشور‌ها پیروز شد.

منبع: فارس

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر