کد خبر: 91706
A

ربیعی: باوجود لغو راهپیمایی اربعین، عده ای مردم را به حرکت به سمت مرزها تشویق می کنند

ربیعی گفت: در خصوص راهپیمایی اربعین، باوجود اعلام صریح مقامات ایرانی و عراقی مبنی بر لغو تمام راهپیمایی های اربعین، متاسفانه شاهد هستیم عده ای مردم را به حرکت به سمت مرزها تشویق می کنند.

ربیعی: باوجود لغو راهپیمایی اربعین، عده ای مردم را به حرکت به سمت مرزها تشویق می کنند

به گزارش دیده بان ایران؛ علی ربیعی در نشست خبری در زاهدان گفت: در خصوص راهپیمایی اربعین، باوجود اعلام صریح مقامات ایرانی و عراقی مبنی بر لغو تمام راهپیمایی های اربعین، متاسفانه شاهد هستیم عده ای مردم را به حرکت به سمت مرزها تشویق می کنند!

به گزارش صداوسیما، سخنگوی دولت همچنین با اشاره به امار مبتلایان به ویروس کرونا گفت :هنوز در پاساژها، نانوایی ها و پایانه های مسافربری پروتکل ها به خوبی رعایت نمی شود و شاهد کاهش ۲۰ درصدی رعایت دستور العمل های بهداشتی هستیم.

وی افزود : به خاطر کاهش هزینه ماسک در ستاد ملی کرونا هم تصمیم گرفته شد وزارت صمت به سمت تولید ماسک های قابل شستشو و استفاده مجدد حرکت کند.

ربیعی ادامه داد : پرداخت وام به مشاغل آسیب دیده از کرونا هم تا پایان مهرماه و وام ودیعه مسکن تا پایان دی ماه تمدید شد.

سخنان رهبر معظم انقلاب در آغاز هفته دفاع مقدس راهگشا بود

سخنگوی دولت در این جلسه با قدردانی از سخنان راهگشای رهبر معظم انقلاب در مراسم آغاز هفته دفاع مقدس، گفت: شرایط امروز ما هم تقریبا شرایط جنگی است و با یک جنگ اقتصادی و جنگ نرم روبرو هستیم که همه سران قوا در این زمینه هم نظرهستند.

وی گفت: رسانه ها غربی کارهای زیادی علیه نظام ما انجام می دهند که از اقدامات فرهنگی کوچک مثل ترویج شراب در سفره ها ایرانی ها تا راه اندازی توییت ها و ایجاد هشتک ها و عملیات روانی علیه مردم و نظام را شامل می شود.

سخنگوی دولت با بیان این که دشمن با تمام توطئه هایش نتوانسته به اهداف شومش برسد، گفت: در فضای مجازی باید با تولید بیشتر به مقابله با تهدیدات فضای مجازی برویم.

ربیعی افزود: برای انسجام بیشتر باید هم افزایی دستگاهی ایجاد شود و پیوست رسانه ای و اجتماعی کردن طرح ها هم ضرورت دارد.

تقویت بازارچه های مرزی
وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که توسعه و تقویت بازارچه های مرزی در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی تصویب شده است، گفت: در شرایط تحریم های ظالمانه، بیش از 14 میلیارد دلار کالای اساسی با ارز دولتی بین مردم تقسیم کرده ایم.

استاندار سیستان و بلوچستان هم در این نشست با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: باوجود هجمه های دشمنان، رسانه های استان توانسته اند موفق عمل کنند.

موهبتی با بیان این که استان هنوز به دلایل عقب ماندگی تاریخی عقب ماندگی های زیادی دارد، افزود: تلاش مدیران استانی رسیدن به میانگین کشوری است.

وی ترانزیت و تجارت را مهمترین نیاز استان برشمرد و گفت: با وجود همه مشکلات، طرحهای استان تعطیل نشدند و از جنوب تا شمال استان طرح های مختلفی در بخشهای فرودگاهی، راه آهن، گازرسانی، آبرسانی، ساماندهی حاشیه نشینی و معدن در حال اجراست.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان این که وسعت این استان به اندازه 9 استان کشوراست، گفت: بودجه امنیتی نباید جزو بودجه مردم استان قلمداد شود.

در این جلسه تعدادی از مدیران و مسئولان سازمان ها و ادارات سیستان و بلوچستان هم با ارائه گزارشی از وضعیت بخش های زیرمجموعه شان، تقویت زیرساخت های اطلاع رسانی، رسانه ای و فرهنگی را با توجه به وسعت زیاد سیستان و بلوچستان خواستار شدند.

منبع: ایرنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر