کد خبر: 91713
A

ناخدا هوشنگ صمدی: اگر ۲۰۰ فروند موشک هارپون را تحویل ارتش می‌دادند، جنگ با عراق به ۷ روز نمی‌رسید/ وقتی می‌گویند ارتش غافلگیر شد، قلبم به درد می‌آید/ برخی نمی‌خواستند ارتش وجود داشته باشد/ فیلـــم

فرمانده گردان تکاوران دریایی گفت: در همان روزها ارتش ما روز به روز ضعیف‌تر می‌شد چراکه عناصر معاند نمی‌خواستند ارتش وجود داشته باشد برای اینکه برای قبضه قدرت، ارتش را در جلوی خودشان می‌دیدند کمااینکه دیدید که همان‌ها که ارتش ما را تسویه کردند همان گروه‌ها پای دار رفتند و خائن از آب درآمدند.

ناخدا هوشنگ صمدی: اگر ۲۰۰ فروند موشک هارپون را تحویل ارتش می‌دادند، جنگ با عراق به ۷ روز نمی‌رسید/ وقتی می‌گویند ارتش غافلگیر شد، قلبم به درد می‌آید/ برخی  نمی‌خواستند ارتش وجود داشته باشد/ فیلـــم

به گزارش دیده بان ایران؛ ناخدا هوشنگ صمدی به هوشیاری ارتش در زمان جنگ تحمیلی اشاره و اظهار کرد: ارتش نه تنها غافلگیر نشده بود بلکه کاملا هوشیار عمل کرد چراکه هشدار وقوع جنگ را به سیاسیون داده بودیم.

وی خاطرنشان کرد: ارتش نیز در وضعی بود که هم هرم فرماندهی آن از بین رفته بود، هم تعداد زیادی از پرسنلش استعفا داده بودند، به‌معنای دیگر کمر ارتش شکسته بود و ما تا زمان آغاز جنگ استخدام جدیدی نداشتیم ولی ترخیص از خدمت خیلی داشتیم. مثلا سربازی ما از دوسال خدمت به یکسال کاهش یافت، سربازها رفتند و سربازخانه ها خالی شدند، استعفا آزاد شد؛ یعنی گفتند که هرکسی که می‌خواهد استعفا بدهد و فرماندهان قبول کنند؛ خیلی‌ها رفتند.

این فرمانده ارتش عنوان کرد: به نام خدمت هر فرد در منطقه بومی ، انتقال‌های نامناسب بدون توجه به تخصص ارتشی‌ها انجام شد. این اقدامات ضربه شدیدی را به ارتش زد. کل سفارشات ارتش از خارج از کشور شامل تجهیزات و سلاح و حتی آن اقلامی که پولش هم پرداخت شده بود لغو شد و حتی یک قلم آن که هزینه‌اش پرداخت شده بود در اسفندماه ۵۸ به تهران آمد اگر محموله ۲۰۰ فروند موشک هارپون برای نصب بر ناوهای نیروی دریایی را دولت بازرگان و یزدی تحویل ارتش می‌داد، جنگ ما با عراق به هفت روز نمی‌رسید.

وی ادامه داد: در همان روزها ارتش ما روز به روز ضعیف‌تر می‌شد چراکه عناصر معاند نمی‌خواستند ارتش وجود داشته باشد برای اینکه برای قبضه قدرت، ارتش را در جلوی خودشان می‌دیدند کمااینکه دیدید که همان‌ها که ارتش ما را تسویه کردند همان گروه‌ها پای دار رفتند و خائن از آب درآمدند. همان معاندین و گروهک‌ها هم همین وضعیت را داشتند وقتی می‌گفتند که ارتش باید منحل شود به این فکر نمی‌کردند.

منبع: خبرفوری

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر