کد خبر: 91745
A

مصطفی معین: بحرانی شدن کرونا هنوز در ذهن مسئولان جا نیفتاده است/ نارضایتی جامعه پزشکی نارضایتی مردم را به دنبال خواهد داشت

رئیس شورای عالی نظام پزشکی گفت: تمام کشور در شرایط و وضعیت قرمز و هشدار قرار دارد و تهران فوق قرمز است و در یک شبانه‌روز ۷۰۰ بستری نشان از فاجعه‌ای بزرگ دارد، ولی هنوز در ذهن مسئولان سیاسی و اجرایی کشور اهمیت، حساسیت و وخامت موضوع جا نیفتاده است.

مصطفی معین: بحرانی شدن کرونا هنوز در ذهن مسئولان جا نیفتاده است/ نارضایتی جامعه پزشکی نارضایتی مردم را به دنبال خواهد داشت

به گزارش دیده بان ایران؛ رئیس شورای عالی نظام پزشکی، با اشاره به روند صعودی موارد ابتلا و بستری بیماران کرونایی در کشور، گفت: متاسفانه هنوز وخامت اوضاع در ذهن مسئولان جا نیفتاده است.


مصطفی معین، در چهلمین جلسه شورای عالی نظام پزشکی، اظهار داشت: تمام کشور در شرایط و وضعیت قرمز و هشدار قرار دارد و تهران فوق قرمز است و در یک شبانه‌روز ۷۰۰ بستری نشان از فاجعه‌ای بزرگ دارد، ولی هنوز در ذهن مسئولان سیاسی و اجرایی کشور اهمیت، حساسیت و وخامت موضوع جا نیفتاده است.

 

وی افزود: این مسائل قابل پیش‌بینی و پیشگیری بود اگر عقلانیت و سیاست‌های علمی و پایدار وجود داشت و از همکاری نهادهای مردمی و غیردولتی و نظام پزشکی استفاده می شد.

 

معین ادامه داد: این نوع برنامه‌ریزی و مدیریت سبب شد تا تجمع و سفر صورت گیرد و اکنون به دلیل بی‌ثباتی و عادی‌سازی کاذب، سبب شده خیلی از مردم ماسک استفاده نکنند.

 

وی گفت: در شرایط پاندمی بزرگ به مشارکت عمومی مردم نیاز داریم ولی بازگشایی مدارس به رغم هشدارها و توجه به شرایط اپیدمی تعجب برانگیز بود و اکنون که در آستانه فصل پاییز هستیم بحران‌های متعدد خواهیم داشت و کرونا تشدید خواهد شد و افراد بیشتر در فضای بسته بوده و فاصله‌ها کاهش می یابد و هوای آلوده در شهرهای پرترافیک خواهیم داشت و اپیدمی آنفلوانزا و تجمیع این مسائل با هم تراژدی ایجاد کرده که خطرهای زیادی برای سالمندان و کودکان و افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند، ایجاد می کند.

 

رئیس شورای عالی نظام پزشکی به موضوع بررسی تراکنش‌های مالی جامعه پزشکی اشاره کرد و افزود: به نظرم در این موضوع بی‌عدالتی و تبعیض هست و همه دنبال مشکل‌سازی هستند نه حل مشکل و در این شرایط خاص که جامعه پزشکی این همه قربانی داده حالا باید پاسخگوی تراکنش مالی سال‌های قبل باشد.

 

معین گفت: جامعه پزشکی در خط مقدم دفاع از سلامت مردم قرار دارد و با این قشر شرافتمند و فداکار نباید این‌گونه رفتار شود.

 

وی تاکید کرد: نارضایتی جامعه پزشکی نارضایتی مردم را به دنبال خواهد داشت و مسئولان باید این مسائل را درک کنند. 

 

منبع: ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر