کد خبر: 91809
A

جمال عرف: سال آینده دو انتخابات اصلی و دو میاندوره‌ای داریم/ باید بکوشیم تا مشارکت در انتخابات انتخابات ریاست جمهوری بالا باشد

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: سال آینده دو انتخابات اصلی و دو میاندوره‌ای داریم که تقویم این انتخابات با هم هماهنگی ندارد و مکانیزم اجرایی و ساماندهی برگزاری این چند انتخابات هم باهم متفاوت است.

جمال عرف: سال آینده دو انتخابات اصلی و دو میاندوره‌ای داریم/  باید بکوشیم تا مشارکت در انتخابات انتخابات ریاست جمهوری بالا باشد

به گزارش دیده بان ایران؛ جمال عرف معاون سیاسی وزارت کشور و رئیس کمیسیون ماده ۱۰ قانون نحوه فعالیت احزاب و گروههای سیاسی, در نشست هم اندیشی دبیران کل احزاب و گروه های سیاسی که عصر امروز در وزارت کشور برگزار شد، گفت: امروز به بهانه اعطای پروانه های جدید فعالیت احزاب، امکان حضور در خدمت برخی از دبیران کل احزاب را  داشتیم تا ضمن همفکری، بتوانیم از نظرات آنها استفاده کنیم.

عرف ضمن تشریح شرایط کشور گفت: دولت دوازدهم در یک مسیر سنگلاخی کار خود را شروع کرد و امسال نیز با شیوع بیماری کرونا در کنار تمامی مسائل کشور، سال ویژه و خاصی را رقم زده و مجموعه ای از تهدیدات بیرونی و آسیب پذیری های داخلی شکل گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در ادبیات راهبردی, وقتی تهدیدات و آسیب‌ها ترکیب شود، وارد منطقه خطر می‌شویم، گفت: در شرایط کنونی تقویت انسجام و همبستگی درون خانواده انقلاب که آموزه های حضرت امام (ره) و رهبری است، می‌تواند بسیار کمک کننده باشد که در این میان نقش احزاب سیاسی, نقشی بسیار مهم و سازنده است. 

معاون سیاسی وزارت کشور به موضوع به نتیجه نرسیدن لایحه جامع انتخابات در مجلس دهم اشاره کرد و گفت: این لایحه کارشناسی شده است و زمان زیادی صرف تدوین آن شده و بهتر است مجلس جدید ضمن بررسی و ویرایش این لایحه, نواقص آن را حل کند تا اینکه مجددا طرح جدیدی را آماده کنند. 

وی در ادامه بر لزوم وجود قانون جامع انتخابات در کشور اشاره و تصریح کرد: سال آینده دو انتخابات اصلی و دو میاندوره‌ای داریم که تقویم این انتخابات با هم هماهنگی ندارد و مکانیزم اجرایی و ساماندهی برگزاری این چند انتخابات هم باهم متفاوت است. 

عرف اضافه کرد: در بحث انتخابات, مباحث محتوایی و تفسیر واژگانی چون رجل سیاسی و شاخص‌های رجل سیاسی نیز که مبنای ابهامات و سوالات جدیدی می شود, از موضوعاتی است که نیاز به جمع بندی و قانون مشخص دارد. 

معاون سیاسی وزارت کشور با اشاره به انتخابات دوم اسفند سال گذشته، گفت: آنچه در اختیار دولت و وزارت کشور بود این بود که ۴ رکن سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت را پیگیری کنیم اما در تحقق برخی از اینها توفیق داشتیم و در برخی نه. 

عرف همچنین اشاره کرد: شیوع بیماری کرونا، شرایط اقتصادی، تحریم ها و سایر متغیرها بر جامعه و مشارکت مردم در انتخابات تاثیرگذار بود.

 معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه وظیفه داریم منفعت ملی، امنیت ملی و مصلحت عمومی را در نظر بگیریم، گفت: در این شرایط هر کسی که علاقمند به کشور و انقلاب اسلامی است باید کمک کند تا از این مرحله نیز عبور کنیم تا در آینده نزدیک براساس وعده الهی، آسانی پس از سختی حاصل شود. 

عرف گفت: همه کسانی که دغدغه کشور را دارند بر این باورند که باید بکوشیم تا مشارکت در انتخابات خصوصا انتخابات ریاست جمهوری بالا باشد، چراکه اقتدار و نفوذ رئیس جمهور متکی به پشتوانه مشارکت بالای مردم است.

وی همچنین با تاکید بر اینکه سوخت کشتی ایران که در دریای مواج و پرتلاطم درحال حرکت است، امید است، عنوان کرد: همه کمک کنیم که امید مردم حفظ شود چراکه اگر امید از بین رود، شرایط سخت خواهد شد؛ لذا باید تلاش کنیم علیرغم وجود همه ناملایمات، امید مردم را حفظ و حتی تقویت کنیم تا بتوانیم از این دریای پرتلاطم به سلامت عبور کنیم. 

گفتنی است؛ در این نشست شهاب الدین صدر رئیس خانه احزاب ایران، حشمتیان نماینده احزاب ملی در کمیسیون ماده ۱۰ قانون نحوه فعالیت احزاب و گروههای سیاسی و دبیرکل حزب مستقل و اعتدال ایران، اسماعیلی قائم مقام جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی، کاظمی قائم مقام جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی، عبدخدایی دبیرکل جمعیت فدائیان اسلام، سید کمال سجادی دبیرکل جامعه اسلامی کارمندان، سیدنظام الدین موسوی دبیرکل انجمن اسلامی روزنامه‌نگاران مسلمان، جواد امام دبیرکل مجمع ایثارگران، علی صوفی دبیرکل حزب پیشرو اصلاحات، حیدرنژاد قائم مقام جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان، احمدحکیمی پور حزب اراده ملت، حجت السلام علی بنایی دبیرکل مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم، فهیمه خان محمدزاده دبیرکل جمعیت پیروان حضرت زینب(س)، محمود صادقی دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها و  مرادی قائم مقام انجمن اسلامی مهندسان ایران حضور داشتند.

منبع: روابط عمومی

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر