کد خبر: 91942
A
دیده بان ایران ادعاهای عجیب نماینده ساری را بررسی کرد؛

علی بابایی کارنامه، نماینده ای که کارگری نکرده اما با لباسش ژست می گیرد کیست؟/ کارگری که مدعی است در تهران خانه ندارد اما همزمان عضو هیات مدیره چند شرکت است!+سند

در رزومه علی بابایی، هر چه هست سابقه مدیریت در کارخانه‌ها و شرکت‌های متعدد دیده می شود و خبری از کارگری کردن او نیست.

علی بابایی کارنامه، نماینده ای که کارگری نکرده اما با لباسش ژست می گیرد کیست؟/ کارگری که مدعی است در تهران خانه ندارد اما همزمان عضو هیات مدیره چند شرکت است!+سند

به گزارش دیده بان ایران؛ به نظر می رسد حاشیه های عجیب و غریب مجلس یازدهمی تمام شدنی نباشد. مجلس انقلابی که با شعار نظارت بر عملکرد دولت و بهبود شرایط اقتصادی مردم آغاز بکار کرد و به کمک شورای نگهبان توانست بدون رقیب شهردار پیشین تهران را بر کرسی ریاست بنشاند، از همان روزهای ابتدایی با شعار ختم قرآن و تغییر نام فرودگاه مهرآباد خودش را در معرض دید رای هوادارنش قرار داد. تا جاییکه برخی اصولگرایان حامی سفت و سخت این مجلس هم نسبت به برخی نمایندگان آن انتقاد کردند و آنها را متوجه عواقب رفتارشان کردند.

اما با این وجود؛ انتشار خبر دریافت حقوق 230 میلیونی، تحویل ماشین 630 میلیونی خارج از نوبت، گرفتن 1500 واکسن آنفولانزا آن هم خارج از نوبت و چند مورد دیگر باعث شده است که این روزها سر تیتر بسیاری از رسانه ها عملکرد و مواضع نماینده هایی باشد که با شعار خدمت به مردم راهی بهارستان شده بودند.

از نماینده ای که ادعا کرده است برای رفت و آمدش «ماشین شاس بلند» می خواهد تا نماینده ای که با لباس کارگری در مجلس حاضر می شود و ادعا کرده است که در تهران خانه ندارد و یک شب خانه پسر عمه اش می خوابد و فرداشب خانه پسر دایی اش. 

علی بابایی کارنامی، نماینده مردم ساری در مجلس یازدهم شورای اسلامی که روز چهارشنبه به همراه نماینده رشت با فریاد بر سر «علیرضا رزم حسینی» به حضورش در مجلس اعتراض داشتند در تازه ترین اظهاراتش به سایت رکنا گفته است که فقیر نیست اما در تهران خانه ندارد.

نماینده ساری اضافه کرده است که "من مشکل اجاره خانه ندارم ولی مشکل اجاره خانه مردم مشکل من هم هست. من خادم و فرزند این مردم هستم. من جدای از این مردم نیستم. شما می توانید صادقانه بنویسید که علی کارنامی، نماینده ساری گفت « چون من در تهران خانه ندارم، هر شب خانه یکی از فامیل هایم می خوابم» . من نماینده مجلس 80 میلیون مردم هستم، به خاطر همین مشکلاتی که شما می گویید، واقعا در تهران خانه ندارم. فقیر نیستم اما خانه ندارم. یک خانه در ساری دارم. اگر آن را بفروشم، زن و بچه ی من آنجا باید چه کار کند."

این نماینده مجلس یازدهم همچنین درباره تطابق نداشتن شعار و عمل همکارانش هم گفته که ما نباید در چهار ماه پاسخگوی عملکرد چهل سال گذشته باشیم.

 بابایی کارنامی، که عمدتاً با لباس کارگری در جلسات مجلس حاضر می شود. درباره این نوع پوشش گفته بود که "٢٢سال در مجامع کارگری، کار کردم و نماینده کارگران و مدیر کل اداره کار بودم. به این صنف بزرگ تعلق خاطر دارم چه این نوع لباس بپوشم، چه نپوشم. این لباس را پوشیدم تا کارگران مملکت بدانند من یک کارگر هستم. 

اما موضوع جالب اینکه در رزومه علی بابایی، هر چه هست سابقه مدیریت در کارخانه‌ها و شرکت‌های متعدد دیده می شود و خبری از کارگری کردن او نیست.

او مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان مازندارن، قائم مقام و عضو هیات مدیره موظف شرکت محصولات کاغذی لطیف، قائم مقام و عضو هیات مدیره موظف شرکت چوب و کاغذ ایران و معاون منابع انسانی شرکت چوکا بوده است.

سایت رویداد۲۴ خردادماه گذشته درباره این نماینده مجلس انقلابی نوشته بود: بابایی، سابقه عضویت در خانه کارگر را دارد و مثل سایر اعضای موثر این نهاد، با نظر مساعد ربیعی در دوران وزارت او، در شرکت‌های شستا در پوزیشن مدیریت قرار گرفته بودند. البته این تعدد مسئولیت‌های دولتی و قرار داشتن در ده‌ها شرکت وابسته به دولت موجب نشده او از کار در بخش خصوصی هم اجتناب کند. بگذارید سوابق کارگری بابایی کارنامی را بررسی کنیم:

نماینده مردم ساری در مجلس یازدهم، از خرداد سال قبل در شرکت حمل و نقل و باربری قارن ساری عضو هیات مدیره بوده است. یکی دیگر از شرکت‌هایی که نماینده مردم ساری افتخار عضویت در هیات مدیره آن را دارد، شرکت پرشیا صنعت مازندران است. نکته جالب اینجاست که دقیقا همان آدرسی که این شرکت در آن ثبت شده است، محل چند شرکت دیگر هم هست: شرکت‌هایی مثل خدمات بیمه‌ای پویا تدبیر کارآفرین، گردشگری سالاردره، فرا کود آلی مازندران، سرمایه‌گذاری کارکنان صنایع چوب و کاغذ مازندران، بازرگانی ارژن کاغذ، و سرانجام فرهنگی ورزشی آسایش صنایع چوب و کاغذ مازندران.

نکته جالب درباره این شرکت‌ها این است که به صورت کاملا اتفاقی، شرکت‌های وابسته به چوب و کاغذ هستند که تخصص آقای نماینده نیز محسوب می‌شود و در یک آدرس مشغول به فعالیت هستند.

پیدا کردن ارتباط معنادار بین این شرکت‌ها و برخی حامیان علی بابایی کارنامی در مازندران دشوار نیست. اما کار دشوار پوشیدن لباس کارگری توسط فردی است که در ده‌ها شرکت مسئولیت مدیریتی داشته است. 

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر