کد خبر: 92023
A

فراکسیون مرزنشینان در مجلس تشکیل می‌شود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از پیگیری نمایندگان برای تشکیل فراکسیون مرزنشینان خبر داد.

فراکسیون مرزنشینان در مجلس تشکیل می‌شود

به گزارش دیده بان ایران؛ فدا حسین مالکی با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت بازارچه‌های مرزی، گفت: متاسفانه علیرغم آنکه کشور در تحریم است و مشکلاتی از این جهت داریم اما تاکنون نتوانستیم به خوبی از ظرفیت‌های خود برای مقابله با تحریم‌ها استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه ما حدود ۳۹ بازارچه مرزی و بیش از ۱۰۰ راه مرزی رسمی داریم، افزود: داشتن این بازارچه‌های مرزی ظرفیت بسیار بزرگی است و ما باید از این ظرفیت برای مقابله با تحریم‌ها استفاده کنیم.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ۱۶ استان ما مرزی هستند که این استان‌ها به خوبی می‌توانند با ۱۵ کشور همسایه ارتباط تجاری برقرار کنند، در شرایط تحریمی، این اقدام یکی از راهکارهای اساسی برای حل مشکلات کشورمان است.

مالکی ادامه داد: استان‌های مرزی ما باید ارتباطات خود با کشورهای همسایه را تقویت کنند و توجه به ظرفیت‌های بازارچه‌های مرزی بهترین راه برای دور زدن تحریم هاست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به دلیل اهمیت این موضوع جمع زیادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی موافقت خود را با تشکیل فراکسیون مرزنشینان در مجلس اعلام کرده‌اند که به زودی طرح آن آماده می‌شود و هدف از تشکیل این فراکسیون آن است که با توجه به ظرفیت‌های مرزی کشور، تحریم‌ها را دور بزنیم.

منبع: مهر

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر