کد خبر: 92029
A
دیده بان ایران:

ادعای تکذیب شده وزارت خارجه تایید شد/ سرلشکر صفوی: به ونزوئلا بنزین دادیم، شمش طلا گرفتیم

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه هر کشور مسلمان و غیرمسلمان که از ما کمک بخواهد، کمک‌شان می‌کنیم اما از آنها پول می‌گیریم، گفت: به ونزوئلا بنزین دادیم و شمش طلا گرفتیم.

ادعای تکذیب شده وزارت خارجه تایید شد/ سرلشکر صفوی: به ونزوئلا بنزین دادیم، شمش طلا گرفتیم

به گزارش دیده بان ایران؛  سرلشکر سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در حاشیه مراسم «تداوم دفاع مقدس در جبهه مقاومت» که صبح امروز(یکشنبه) در محل باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، اظهار کرد: ما می خواهیم تجربه دفاع مقدس را نه تنها به ملت‌های اسلامی بلکه به دیگر ملت‌ها همچون ونزوئلا انتقال دهیم. امروز ونزوئلایی‌ها کمونیست هستند اما در مقابل آمریکایی‌ها ایستادند و ما هم به آنها کمک می‌کنیم، کمک‌های نرم‌افزاری به آنها می‌کنیم و ایده می‌دهیم، مثلا می‌گوئیم چگونه بسیج مردمی را شکل دهید و چگونه حملات سایبری را چگونه دفع کنند.

وی افزود: هر کشور مسلمان و غیرمسلمان که از ما کمک بخواهد، کمک‌شان می‌کنیم اما از آنها پول می‌گیریم. ما به ونزوئلا بنزین دادیم و شمش طلا گرفتیم و طلاها را هم با هواپیما به ایران آوردیم تا در راه اتفاقی برایش نیفتد.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا تاکید کرد: ما هرکمکی به عراقی‌ها کمک کردیم دلار نقدر گرفتیم، با سوری‌ها قراردادی امضا کردیم که درمقابل چیزهایی را می‌گیریم البته روس‌ها بیش از ما در سوریه استفاده می‌کنند.

صفوی تصریح کرد: ما در راستای عمق بخشی به دفاع ایران در مقابل دشمنان فرامنطقه‌ای خود مثل آمریکا و صهیونیست اقدام می‌کنیم. ما برای اینکه در برابر ائتلاف کشورهای غربی و عربی در سوریه بایستیم با روسیه ائتلاف کردیم و ائتلاف ما هم پیروز شد. یعنی ما یک پیروزی راهبردی در سوریه و عراق دربرابر داعشی‌ها بدست آوردیم.

گفتنی است اردیبهشت ماه قبل سخنگوی وزارت خارجه ایران ادعای آمریکا مبنی بر تهاتر نفت ایران با طلای ونزوئلا را تکذیب کرده بود اما کمی بعد سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی در همین رابطه به خبرگزاری ایلنا گفت که: در هفته‌های اخیر خبر تهاتر طلای ونزوئلا با خدمات نفتی و فرآورده‌ها منتشر شد و در رسانه‌های خارحی انعکاس زیادی داشت، امریکا، اسراییل و عربستان‌سعودی از این همکاری ابراز نگرانی کرده و اقدام به ردیابی کشتی حامل بنزین مورد ادعای خود کردند، آنها مدعی شدند که ونزوئلا ۹ تن طلا را از طریق هواپیمایی ماهان تحویل ایران داده و ایران متعهد شده که در مقابل به صنعت نفت ونزوئلا خصوصا تامین بنزین وگازوییل و راه‌اندازی پالایشگاههای ونزوئلا کمک کند، پس از آن رویترز مدعی شد که ایران کشتی فورچون حامل محموله بنزین را به سمت ونزوئلا ارسال کرده که از جبل الطارق عبور کرده است، پس از آن امریکا نیز اعلام کرد 5 کشتی حامل بنزین و گازوئیل ایران در راه است و حتما اقداماتی در مقابله با آن انجام می‌دهیم، زیرا کشورهایی که هر دو تحت تحریم امریکا هستند دهن کجی کرده و با هم معامله کرده‌اند. 

 وی افزود: تاکنون این ادعاها توسط وزارت خارجه، نفت یا هواپیمایی ماهان تکذیب نشده است، بنابراین احتمالا این معامله در راستای منافع دو کشور صورت پذیرفته است و با توجه به اینکه بسیاری از پالایشگاه‌های ونزوئلا به خاطر اعتصابات و کارشکنی‌ها تعطیل شده و مردم در مضیقه هستند و قطعا بقیه کشورهای امریکای لاتین هم توان و جرات صادرات به این کشور را ندارند، به ایران پناه آورده‌اند. 

منبع: دیده بان ایران

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر