کد خبر: 92142
A

دفاع عضو هیات منصفه مطبوعات از یادداشت حسین شریعتمداری/ عنوان مجرمانه‌ای صورت نگرفته است/ آقای شریعتمداری فقط قصد داشتند تذکر بدهند

علی اکبر اشعری، عضو هیات منصفه مطبوعات گفت: انتشار ‌این یادداشت عنوان مجرمانه ای ندارد و حتی اگر ایشان درست هم نگفته باشد، آقای شریعتمداری مشخص است که برای ایشان احترام قائل بوده و دوستدار ایشان هستند و در واقع می خواستند که تذکری بدهند.

دفاع عضو هیات منصفه مطبوعات از یادداشت حسین شریعتمداری/ عنوان مجرمانه‌ای صورت نگرفته است/ آقای شریعتمداری فقط قصد داشتند تذکر بدهند

به گزارش دیده بان ایران؛ علی اکبر اشعری، با اشاره به یادداشت اخیر حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان خطاب به آیت الله سیستانی مرجع شیعیان عراق گفت: بنده این مطلب را خواندم و اصل قصه به این گونه بوده که در واقع آقای شریعتمداری خیلی از حضرت آیت الله سیستانی تجلیل کردند و عذرخواهی کردند که این مطلب را مطرح می کنند بنابراین شکل مجرمانه ای ندارد که بخواهیم بگوییم جرمی اتفاق افتاده است.

 

هر چند برخی اعتقاد دارند که با توجه به شخصیت و جایگاه حضرت آیت الله سیستانی اگر فرصتی پیش می‌آمد و آقای شریعتمداری همین حرف را با واسطه و یا مستقیم به حضور خودشان مطرح می کردند بهتر بود.

 

وی اضافه کرد: جامعه ما متاسفانه یک آلودگی‌های سیاسی پیدا کرده است که وقتی کسی به طور مشخص در یک جناحی قرار می گیرد و کاری انجام می دهند دنبال بهانه ای می گردند تا او را مورد حمله قرار دهند. خود این یادداشت اینقدر داغ نبود و می شد از کنار آن گذشت این فضا سازی ها شبکه های مجازی بود که این مطلب را داغ کرد.

 

اشعری گفت: حضرت آیت‌الله سیستانی یک گفت و گویی با نماینده سازمان ملل داشتند و آقای شریعتمداری می گوید که در شان شما نبود که این رفتار را داشته باشید. اصل ماجرا عیبی ندارد اما متاسفانه فضا آلوده می شود به سیاست بازی و آدم هایی که به دنبال اختلاف و به هم زدن وحدت هستند سعی می کنند افراد را به جان هم بندازند.

 

عضو هیات منصفه مطبوعات گفت: ‌انتشار این مطلب عنوان مجرمانه ای ندارد و حتی اگر ایشان درست هم نگفته باشد، آقای شریعتمداری مشخص است که برای ایشان احترام قائل بوده و دوستدار ایشان هستند و در واقع می خواستند که تذکری بدهند.

 

وی با بیان این نکته که اگر این مطلب عنوان مجرمانه ای داشته باشد به چه شکل هایی می توان به آن ورود کرد گفت: اگر مدعی العموم احساس کند که این مطلب عنوان مجرمانه دارد می تواند به دادگاه شکایت کند و طبیعتاً به دادگاه می آید و رسیدگی می شود. البته خود شخص هم (حضرت آیت الله سیستانی) هم می توانند نسبت به این موضوع شکایت کنند اما بعید می دانم که این مطلب عنوان مجرمانه ای داشته باشد.

 

منبع: مدآرا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر