کد خبر: 9223
A
رحمانی‌فضلی:

جلسه بررسی سیاست‌های کلی و آسیب‌های اجتماعی اردیبهشت ۹۶ در حضور رهبری برگزار می‌شود

وزیر کشور گفت: ۴ جلسه بررسی سیاست‌های کلی و آسیب‌های اجتماعی را با مقام معظم رهبری برگزار کرده‌ایم.

جلسه بررسی سیاست‌های کلی و آسیب‌های اجتماعی اردیبهشت ۹۶ در حضور رهبری برگزار می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران عبدالرضا رحمانی‌فضلی در دیدار با اعضای خانه احزاب که در محل وزارت کشور برگزار شد، بیان کرد: با یارانه احزاب موافق هستیم و قرار است ساختمان خانه احزاب در اختیار اعضا باشد و تجهیز آن برعهده وزارت کشور است.

او در ادامه در رابطه با تاسیس خانه احزاب در استان‌ها گفت: استاندار نباید خانه احزاب را راه‌اندازی کند. وزارت کشور بسترهای لازم در استان‌ها را آماده می‌کند. خانه احزاب باید دفا‌تر نمایندگی استان‌ها را هم ساماندهی کند.

رحمانی‌فضلی با اشاره به همکاری خانه احزاب با وزارت کشور گفت: بدنه احزاب باید تکیه‌اش بر مردم باشد و برای مردم کار کند و ما همکاری لازم را با خانه احزاب خواهیم داشت.

وزیر کشور با بیان اینکه ۴ جلسه بررسی سیاست‌های کلی و آسیب‌های اجتماعی را با مقام معظم رهبری برگزار کرده‌ایم، گفت: جلسه پنجم در اردیبهشت ماه با حضور مقام معظم رهبری برگزار می‌شود که احزاب می‌توانند اولویت‌های خود را به ما ارائه دهند تا در این جلسه مطرح کنیم.

رحمانی‌فضلی درباره اقتصاد مقاومتی گفت: این موضوع نیاز و ضرورت کشور است و احزاب باید در این زمینه نیز فعالیت کنند و در بخش اقتصاد مقاومتی به استانداران کمک کنند. در این زمینه سه استان را به عنوان نمونه انتخاب کردیم و ارزیابی دولت در این زمینه موفق بوده است و وزارت کشور بستر همکاری و مشارکت را فراهم می‌کند و حاضریم در این زمینه تفاهمنامه‌ای با احزاب امضا کنیم.

او افزود: احزاب باید نقش‌آفرین باشند و سمن‌ها (سازمان‌های مردم‌نهاد) باید گوی سبقت را از هم بربایند لذا سرعت تحولات به قدری زیاد است که دولتی‌ها قادر به مدیریت مسائل اجتماعی نیستند به دلیل اینکه سرعت تبلیغات زیاد است و جامعه باید با سازماندهی این کار را پیش ببرد.

رحمانی‌فضلی با تاکید بر مبارزه با فساد گفت: فساد معضل بزرگی در کشور است و در حل مساله اقتصادی و آسیب‌های اجتماعی نباید نگاه سیاسی به این مسائل داشت و باید به صورت سازمان‌یافته با آن برخورد شود.

وزیر کشور احزاب را در بحث انتخابات موثر و نقش‌آفرین دانست و گفت: در این شرایط که زمینه برگزاری انتخابات فراهم می‌شود، وزارت کشور از پیشنهاد‌ها احزاب استقبال می‌کند.

رحمانی‌فضلی افزود: اگر در مذاکرات با شورای نگهبان قانون اصلاح شود، آن را به کار می‌گیریم در غیر اینصورت با شورای نگهبان به تفاهم می‌رسیم.

او با اشاره به میز احزاب گفت: به این دلیل که تشکیل میز احزاب را داشته‌ایم نباید مشکلی وجود داشته باشد اما در این رابطه با شورای نگهبان صحبت خواهیم کرد تا یک نفر از اصلاح‌طلبان، اصولگرایان و مستقلان به عنوان نماینده در آن وجود داشته باشند.

وزیر کشور با بیان اینکه خانه احزاب باید در عمق نگاه سیاسی جامعه و ایجاد اعتماد، نقشی در بین مردم ایفا کند، گفت: با توجه به احزابی که قبل از انقلاب وجود داشته‌اند، نگاه سیاسی جامعه به احزاب مثبت نیست و خیلی فاصله داریم تا اینکه بتوانیم اعتماد عمومی را نسبت به احزاب جلب کنیم و خانه احزاب باید در این زمینه تلاش کند.

او با تاکید بر وحدت و انسجام در کشور گفت: با مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی دست و پنجه نرم می‌کنیم و در داخل هم با مشکلاتی در حوزه‌های مختلف مواجه هستیم که لزوم وحدت و انسجام را برای ما چند برابر می‌کند و با توجه به نزدیک شدن به انتخابات ضروری است که این وحدت حفظ شود.

رحمانی فضلی تاکید کرد: نباید وحدت و انسجام جامعه مختل شود؛ لذا همه در این زمینه ضرر خواهیم کرد.

در ادامه این نشست رحمانی‌فضلی با اشاره به بحث امنیت افزود: با مسائلی مانند بحث اقوام و اختلاف‌هایی مانند بحران آب که از مسائل حساس هستند، مواجه هستیم و با توجه به شرایط خشکسالی درگیری با این مشکلات در برخی مناطقی می‌تواند اختلاف‌ها را تشدید کند.

او ادامه داد: بنابراین ورود به مسائل حساس که می‌تواند جامعه را دچار هیجان‌های زودگذر کند، ضروری است تا نگذاریم جامعه ملتهب شود.

وزیر کشور با اشاره به نظر مقام معظم رهبری در مورد انتخابات گفت: مقام معظم رهبری تاکید کردند که مشارکت مهم است و برحسب نظرسنجی‌ها پیش بینی ما این است که مشارکت بیشتر از آمار اعلام شده خواهد بود.

رحمانی‌فضلی با بیان اینکه نظرهای مشورتی احزاب را در همه موارد نیاز داریم، گفت: احزاب باید تلاش کنند و گزارش مسائل را به صورت سازمان‌یافته به دستگاه‌ها برسانند و احزاب باید بتوانند در این موارد ورود پیداد کنند.

رحمانی‌فضلی با اشاره به اقدامات وزارت کشور در زمینه رسیدگی به احزاب گفت: پرونده راکد نداریم و ۲۴۸ حزب در کشور وجود دارند که اداره آن‌ها مشکل است و البته پیشنهاد‌های احزاب را قطعا پیگیری می‌کنیم.

در این جلسه پروانه فعالیت کانون احزاب اهداء شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر