کد خبر: 92237
A

واکنش محمد تقی فاضل ‌میبدی، به اقدامات روزنامه کیهان: منتقدان آیت‌‌الله سیستانی ضربه بزرگی به آرامش و امنیت کشورهای اسلامی و مسلمانان وارد می‌کنند

محمد تقی فاضل ‌میبدی درباره اقدامات روزنامه کیهان گفت: آنهایی که به خود اجازه می‌دهند نسبت به چنین چهره برجسته‌ای نقد وارد کنند و اشکال‌‌های بی‌موردی بگیرند، ضربه بزرگی به آرامش و امنیت کشورهای اسلامی و مسلمانان وارد می‌کنند.

واکنش محمد تقی فاضل ‌میبدی، به اقدامات روزنامه کیهان: منتقدان آیت‌‌الله سیستانی ضربه بزرگی به آرامش و امنیت کشورهای اسلامی و مسلمانان وارد می‌کنند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ یادداشت عجیب حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان در انتقاد از آیت‌الله سیستانی همچنان با انتقادات فراوانی روبه‌رو شده است. هر چند که شریعتمداری تلاش کرد با یک عذرخواهی قضیه را فیصله دهد اما به نظر می‌رسد نوع دیدگاه او در انتقاد از آیت‌الله سیستانی به مستحکم‌تر شدن جایگاه این فقیه عالیقدر در نزد مردم کمک کرده است.

 

محمد تقی فاضل ‌میبدی، عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم دراین باره اظهار داشت: آیت‌‌الله سیستانی شخصیتی بسیار خوش‌فکر، صلح‌جو و حقیقت‌طلب است که ایجاد وحدت در میان جوامع اسلامی را به عنوان دغدغه‌ای جدی می‌داند و در راستای تحقق این امر مهم تا امروز هر کاری که لازم بوده را انجام داده است.

 

این چهره حوزوی در ادامه گفت: ایشان همچنین در همه سال‌هایی که به عنوان چهره‌ای اثرگذار در جهان اسلام مطرح شده‌اند، به‌طور تمام و کمال از جایگاه معنوی‌ مرجعیت نگهبانی کرده و اجازه وارد شدن کمترین خدشه‌ای را نداده است. آیت‌‌الله سیستانی همچنین در کنار اینکه به مسایل سیاسی ورود نمی‌کند، به مسایل کلان نگاهی از بالا دارد و ترجیح‌اش چیزی جز رفاه و آسایش مردم نیست و به همین دلیل تلاش‌های مصرانه‌ای علیه جنگ و هر حرکت تفرقه‌انگیزی دارد.

 

فاضل ‌میبدی در ادامه افزود: آیت‌‌الله سیستانی همچنین بارها به مقابله با هر نوع افراط و تفریط اشاره داشته‌اند تا از این طریق حفظ وحدت سهل‌تر باشد. به هر حال همه می‌دانند ایجاد وحدت و همصدایی در کشوری با مشخصات عراق دشواری‌‌های خاص خودش را دارد. به هر حال در این کشور همیشه اختلاف‌هایی مشاهده می‌شود و به همین دلیل این مرجع عالی‌قدر برای نزدیک کردن فرقه‌ها به همدیگر سختی‌ زیادی را متحمل می‌شد. چون بعد از سقوط صدام و حزب بعث شرایط عراق بسیار پیچیده بود و اگر آیت‌الله سیستانی هوشمندی به خرج نمی‌داد، عراقِ بعد از صدام چند تکه شده و در نتیجه آرامش برای عراقی‌ها به امری محال تبدیل می‌شد.

 

او تصریح کرد: نکته درخشان دیگر حیات آیت‌الله سیستانی این است که سیاست‌مداران کشورهای دیگر هم ایشان را صلح‌جو و امین می‌دانند تا بتوان این طور گفت که آیت‌الله سیستانی منادی صلح و آرامش مسلمانان جهان است.

 

محمد تقی فاضل ‌میبدی در پایان گفت: این توضیح‌ها افکار عمومی را به این نتیجه ملموس می‌رساند آنهایی که به خود اجازه می‌دهند نسبت به چنین چهره برجسته‌ای نقد وارد کنند و اشکال‌‌های بی‌موردی بگیرند، ضربه بزرگی به آرامش و امنیت کشورهای اسلامی و مسلمانان وارد می‌کنند.

 

منبع: اعتماد آنلاین

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر