کد خبر: 9231
A

تذکرات کتبی نمایندگان به مسوولان اجرایی

تذکرات کتبی نمایندگان به مسوولان اجرایی در جلسه علنی نوبت شب دوشنبه مجلس و پیش از ورود مجلس به بررسی جزییات لایحه برنامه ششم قرائت شد.

تذکرات کتبی نمایندگان به مسوولان اجرایی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، تذکرات کتبی را اکبر رنجبرزاده عضوهیات رییسه مجلس به شرح زیر قرائت کرد:

 

فرهاد تجری نماینده قصر شیرین به وزیرنفت : تسریع در گازرسانی به حوزه روستایی شهرستان های قصر شیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب و واحدهای صنعتی و کشاورزی به ویژه واحدهای تولیدی و مرغداری و همچنین تذکر وی به رئیس جمهور درباره لزوم تخصیص سهمیه استخدامی فرزندان نیروهای مسلح و کارکنان وزارت اطلاعات به دلیل ایثارگری این افراد.

 

"نادر قاضی پور" نماینده ارومیه به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی : تسریع در اعزام پزشک متخصص موردنیاز شهرستان نقده،همچنین تذکر وی به وزیر راه و شهرسازی در خصوص تسریع در اتمام طرح احداث جاده میاندوآب به سرچم. به وزیرکار، تعاون و رفاه اجتماعی : توضیح علت دوشغله بودن برخی از مدیران و اعضای هیات مدیره صنعت ها از جمله صنعت فولاد مبارکه و جلوگیری از حیف و میل و تضییع بیت المال در شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا، تذکر به وزیر دادگستری درباره لزوم جلوگیری از بازگشت خوانین به شهرها و روستاها.

 

 فرهاد تجری نماینده قصرشیرین به وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح : تسریع در بازنگری و اصلاح قوانین مقررات مربوط به حقوق بازنشستگان ارتش جمهوری اسلامی ایران و توجه به شرایط معیشتی این افراد و لزوم بازنگری و رفع مشکلات معیشتی شاغلان و بازنشستگان و خانواده های نیروهای مسلح به ویژه در امور درمانی و مالی، به وزیرورزش و جوانان : لزوم شناسایی استعدادهای ورزشی، هنری و علمی در رشته های مختلف از میان جوانان شهرستان های قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب.

 

 حشمت الله فلاحت پیشه نماینده اسلام آباد غرب و دالاهو به وزیر اقتصاد و دارایی : لزوم جبران خسارات وارد شده به سرمایه گذاران موسسه ثامن الحجج.

 

 ابوالفضل ابوترابی نماینده نجف آباد به وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی : توضیح علت عدم محاسبه مستمری بازنشستگان خلاف قوانین مربوطه و همچنین تذکر وی به رئیس جمهور درباره توضیح علت عدم برگزاری جلسات شورای ساماندهی موضوع قانون راجع به امکان سنجی انتقال مرکز سیاسی و اداری کشور و ساماندهی تمرکز زدایی از تهران و عدم تهیه آئین نامه اجرایی آن.

 

هادی قوامی و عبدالرضا عزیزی نمایندگان اسفراین و شیروان به وزرای صنعت، معدن و تجارت و به  جهاد کشاورزی : حمایت از صادرات محصول سیب و پیاز خراسان شمالی.

 

عبدالله رضیان نماینده قائمشهر،سوادکوه و جویبار به وزیر ورزش و جوانان : توضیح علت عدم آغاز عملیات اجرایی ساخت سالن ورزشی 5 هزار نفره شهرستان جویبار علیرغم زده شدن کلنگ احداث در شهریور امسال توسط وزیر وقت.

 

سیدعلی ادیانی نماینده قائمشهر، سوادکوه و جویبار به وزیر جهاد کشاورزی : لزوم پوشش بیمه تولیدات بخش کشاورزی و عوامل تولید به میزان حداقل 50 درصد تولید برابر بند (ت )ماده 143 قانون برنامه پنجساله پنجم و همچنین تذکر وی به وزیر کار،تعاون و رفاه اجتماعی درخصوص لزوم ایفای وظایف تصدیگری بخش تعاون برابر بند (ج) ماده 124 قانون برنامه پنجم، به وزیر کشور : لزوم تدوین سیاست های تشویقی در جهت مهاجرت معکوس از شهر و روستا و تثبیت نسبی جمعیت روستایی برابر ماده 149 قانون برنامه پنجم.

 

محمد دهقان نماینده چناران به رئیس جمهور : توضیح علت صدور دستور کتبی برای جلوگیری از قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز.

 

شهرام کوسه غراوی نماینده مینودشت،کلاله به وزیرجهادکشاورزی و وزیر کشور : لزوم پرداخت خسارت به زیتون کاران شهرستان های مینودشت،کلاله، مراوه تپه و گالیکش.

 

حشمت الله فلاحت پیشه نماینده اسلام آباد غرب و دالاهو به وزیر آموزش و پرورش : تسریع در پرداخت حقوق معوقه سرباز معلم ها و نیروهای حق التدریسی به ویژه در استان کرمانشاه.

 

حسن نوروزی نماینده رباط کریم و بهارستان به وزیر کشور : علت عدم استقرار 95 درصد مسئولان شهرستان های رباط کریم و بهارستان در شهرستان محل خدمت خود  چیست؟

 

سیدعلی ادیانی نماینده قائمشهر به وزیر صنعت، معدن و تجارت : تسریع در پیگیری و اجرای احکام بند (ق) ماده 194 قانون برنامه پنجم درخصوص ارتقای تولید و عرضه فرش، همچنین تذکر وی به وزیرامور خارجه درباره لزوم استفاده از ظرفیت های ایرانیان مقیم خارج از کشور به ویژه در امر سرمایه گذاری جهت تامین منابع ملی برابر بند هـ ماده 210 قانون برنامه پنجم.

 

سیدمصطفی ذوالقدر و سیده فاطمه ذوالقدر نمایندگان میناب و تهران به وزیر راه و شهرسازی : لزوم رسیدگی فوری به تلفات جاده ای در مسیر جاسک و میناب.

 

عباس گودرزی نماینده بروجرد به وزیر راه و شهرسازی : لزوم رفع فوری در دو پیچ حادثه خیز مسیر روستای خایام بروجرد که متاسفانه تاکنون موجب کشته شدن حدود 10 تن از ساکنان آن روستا شده است دستور فرمایید اقدام عاجل صورت پذیرد.

 

حمید بنایی نماینده گناباد و بجستان به وزیر نیرو: توضیح علت عدم توجه به کمبود آب آشامیدنی در شهرستان های بجستان و گناباد و مشکلات فاضلاب در حوزه گناباد.

 

حسین امیری خامکانی نماینده زرند و کوهبنان به وزیر کار،تعاون و رفاه اجتماعی : لزوم حل مشکل زمین هایی که بابت پاداش پایان کار کارگران شرکت ذغال سنگ به آن ها داده شده است.

 

حشمت الله فلاحت پیشه نماینده اسلام آباد غرب و دالاهو به وزیر آموزش و پرورش : توضیح علت عدم اجرایی شدن قول های مربوط به ارتقاء منزلت معلمان و افزایش حقوق معلمان شاغل و فرهنگیان بازنشسته.

 

امیرخجسته نماینده همدان و فامنین به وزیرآموزش و پرورش : لزوم ارائه توضیح راجع به خبر اعلام فعالیت بیش از 600 پژوهش سرا در کشور.

 

علی اسدی کرم نماینده شهربابک به وزیربهداشت: راه اندازی اورژانس 115 شهر دهک و کد دوم اورژانس 115 شهر بابک.

 

احمد بیگدلی محمد عزیزی و سید مرتضی خاتمی نمایندگان خدابنده،ابهر و ماهنشان به وزیر راه و شهرسازی : لزوم تخصیص اعتبار لازم برای احداث باند دوم مسیر سلطانیه، قیدار و کبودرآهنگ از مصوبات سفر رئیس جمهور.

 

ولی ملکی، رضا کریمی، علی مطهری، صدیف بدری نمایندگان مشکین شهر، اردبیل، تهران و اردبیل به وزیرجهاد کشاورزی : توضیح علت برخورد تبعیض آمیز توسط اداره جهاد کشاورزی راجع به پرداخت خسارات باغداران سیب شهرستان مشکین شهر با گذشت بیش از 9 ماه.

 

ولی ملکی، رضا کریمی و صدیف بدری نمایندگان مشکین شهر و اردبیل به وزیر نفت : توضیح علت تغییر درتعرفه گاز در شهرستان مشکین شهر و اردبیل.

 

فریدون احمدی نماینده زنجان و طارم به وزیر نیرو : لزوم تجدیدنظر در قرارداد ساخت نیروگاه با شرکت یونیت اینترنشنال ترکیه.

 

امیر خجسته نماینده همدان و فامنین به وزرای آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی : لزوم اهتمام و توجه ویژه به اقامه فریضه نماز در جامعه

 

محمدحسینی نماینده تفرش ،فراهان و آشتیان به رئیس جمهور : عدم اجرای بند 4 تبصره 35 قانون بودجه سال 95 موضوع دریافت اصل تسهیلات بانکی تا سقف 100 میلیون تومان و پرداخت سود آن ها توسط دولت و بخشودگی جریمه آن توسط بانک ها بعد از گذشت 5 ماه و علت عدم اجرای احکام قانون اصلاحیه بودجه

 

سیدجواد حسینی کیا،احمد صفری، حسن سلیمانی،عبدالرضا مصری،حشمت الله فلاحت پیشه،سیدقاسم جاسمی و شهاب نادری،فرهاد تجری نمایندگان سنقر،کرمانشاه،کنگاور، پاوه، قصرشیرین و گیلانغرب به وزیرجهاد کشاورزی : لزوم افزایش سهمیه ناظران کشاورزی دراستان کرمانشاه.

 

سیدحمایت میرزاده نماینده گرمی به وزیربهداشت : کمبود امکانات و پزشک متخصص در  تنها بیمارستان گرمی.

 

نادر قاضی پور  نماینده ارومیه ، محمد اسماعیل سعیدی و احمد علیرضا بیگی نمایندگان تبریز به رئیس جمهور : تسریع در عزل وزیر راه و شهرسازی با توجه به حادثه تصادف قطار تبریز – مشهد

 

شهاب نادری نماینده پاوه و اورامانات به وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات : توضیح علت عدم آنتن دهی تلفن همراه در مناطق شهری و روستایی حوزه اورامانات.

 

فرهاد تجری نماینده قصر شیرین و گیلانغرب و سرپل ذهاب به وزیرآموزش و پرورش : لزوم و بررسی مدیریت دانشگاه فرهنگیان و پردیس های تابعه که بیش از 3 سال است با سرپرست مدیریت می شوند،همچنین تذکر وی به وزیر کشور درباره جلوگیری از تعطیلی بازارچه قصرشیرین و لزوم احیای بازارچه مذکور و بازارچه های سومار.

 

یوسف نژاد نماینده ساری و میاندرود به رئیس جمهور : لزوم افزایش حقوق پرستاران با توجه به سختی کار آن ها.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر