کد خبر: 92380
A
رئیس‌جمهوری در جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا:

حسن روحانی: هدف کانال‌های ماهواره‌ای ایجاد ناامیدی و نگرانی در میان مردم است / هر کسی که برایش روشن شد که مبتلا شده، اگر آن را مخفی کند، تخلف کرده است

رئیس‌جمهوری گفت: همه به این نتیجه واحد رسیده‌اند که راه مقابله با کرونا جز پیشگیری نیست و حالا نیز دارو و درمانی قطعی برای آن نداریم، پس جز پیشگیری و قطع زنجیره‌ ابتلا چاره‌ای وجود ندارد. در جامعه باید یک درک مشترک از این بیماری ایجاد شود.

حسن روحانی: هدف کانال‌های ماهواره‌ای ایجاد ناامیدی و نگرانی در میان مردم است / هر کسی که برایش روشن شد که مبتلا شده، اگر آن را مخفی کند، تخلف کرده است

به گزارش دیده بان ایران، حسن روحانی، رئیس‌جمهوری طی سخنانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه از مردم می‌خواهیم از کادر درمان تشکر کنند که حداقل آن استفاده از ماسک است، اظهار کرد: وقتی کادر درمان ببیند که مردم هم رعایت می‌کنند، روحیه بیشتری می‌یابند. همچنین خود دولت هم قرار است کادر درمانی برگزیده را در سراسر کشور پیدا کنند و از آنان تقدیر به عمل آورند.

 

وی افزود: از همه شرکت های دانش‌بنیان که برای ساخت واکسن و همه کسانی که برای ساخت تجهیزات درمانی ما تلاش می‌کنند تشکر کنم که ما را از خارج کشور بی‌نیاز کردند.

 

رییس جمهور تاکید کرد: ما حتماً اقتصادمان شرایط بهتری از این خواهد داشت و امیدواریم تا پایان سال رشد اقتصاد بدون نفت ما مثبت باشد.

 

روحانی با اشاره به وضعیت اقتصاد دیجیتال ایران، گفت: در این مدت شش‌ ماهه امسال نسبت به سال‌های قبل چندبرابر شده است و قدم‌های خوبی در این زمینه برداشته شده است که با توجه به شیوع کرونا راه کم‌ شدن ترددها، دیجیتالی شدن اقتصاد است.

 

وی افزود: رویکرد کانال‌های ماهواره‌ای خارجی هراس‌افکنی و ایجاد ناامیدی و نگرانی در میان مردم است تا بی‌اعتماد شوند و مدام می‌گویند که این شیوه درمان صحیح نیست و این آمارها دروغ است، اما ما باید وحدت و همدلی بیشتر را در کشور رواج دهیم.

 

رییس جمهور تاکید کرد: همه به این نتیجه واحد رسیده‌اند که راه مقابله با کرونا جز پیشگیری نیست و حالا نیز دارو و درمانی قطعی برای آن نداریم، پس جز پیشگیری و قطع زنجیره‌ ابتلا چاره‌ای وجود ندارد. در جامعه باید یک درک مشترک از این بیماری ایجاد شود.

 

روحانی یادآور شد: هرجا رعایت‌ها کم شود در هفته‌های بعد شاهد افزایش ابتلا و بعد هم درگذشت افراد هستیم. حالا چون این بیماری و شیوع آن طولانی شده، رعایت اصول بهداشتی هم سخت‌تر شده ولی مردم نباید از این پروتکل‌ها خسته شوند. این بیماری فقیر و غنی نمی‌شناسد و ممکن است از افراد جامعه تا بالاترین مقام کشور را مبتلا کند.

 

وی با بیان اینکه در هر کشوری که انضباط اجتماعی بالاتر بوده مقابله با کرونا موفقیت‌آمیزتر بوده است، اظهار کرد: هر کسی که برایش روشن شد که مبتلا شده، نباید آن را مخفی کند، اگر این کار را کرد تخلف است. باید به خانواده، دوستان نزدیک و محل کارش بگوید. اگر قرار شد مواردی برای ثبت جریمه مشخص کنیم، این موضوع در رأس آنها قرار دارد و جریمه شدیدی باید برای افرادی که مبتلا شدند ولی اعلام نمی‌کنند و در میان مردم رفت‌وآمد دارند، در نظر گیریم.

 

روحانی تصریح کرد: کسانی که به فرد مبتلا نزدیک بودند هم باید نسبت به احتمال ابتلای خود حساس باشند و آزمایش دهند. اینجا هم اگر سهل‌انگاری انجام شد ممکن است برای فرد جریمه و برخورد در نظر گرفته‌ شود.

 

رییس جمهور گفت: امروز نسبت به تهران بزرگ تصویب کردیم که همه کادر اداری ما در کشور چه عمومی دولتی چه عمومی غیردولتی و نیز همه کسانی که کسب‌وکار در دست دارند، اگر خودشان رعایت نکردند باید با او برخورد شود و از قبل هم مشخص کردیم که چه برخوردهایی انجام می‌شود و به دستگاه‌ها ابلاغ شده است.

 

روحانی ادامه داد: اصنافی هم که به مردم خدمات می‌دهند خودشان باید رعایت کنند و اگر که رعایت نشود تذکر و در نهایت پلمب را در نظر داریم که در تهران شدیدتر انجام خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: همچنین فردی که در بانک، اداره یا مغازه می‌آید و اصول بهداشتی را رعایت نکند نباید خدمتی دریافت کند، اگر خدمتی داده شد آن صاحب مغازه آن صاحب بانک یا اداره جریمه خواهد شد.

 

این خبر تکمیل می شود ...

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر