کد خبر: 92382
A

منصور حقیقت پور: نظامیان ما با نظامیان دنیا فرق دارند/ قالیباف و لاریجانی و فتاح جرم نکرده اند که نظامی شده اند/ آقای دهقان حتما یک رجل سیاسی است

گمانه‌زنی‌ها درباره انتخابات ریاست جمهوری سال بعد روز به روز بیشتر و جدی‌تر می‌شود. به خصوص که برخی از چهره‌های مطرح شده در این گمانه‌زنی‌ها به صراحت یا در لفافه نسبت به ورود به انتخابات ابراز تمایل کرده‌اند. یکی از این افراد سردار حسین دهقان است.

منصور حقیقت پور: نظامیان ما با نظامیان دنیا فرق دارند/ قالیباف و لاریجانی و فتاح جرم نکرده اند که نظامی شده اند/  آقای دهقان حتما یک رجل سیاسی است

به گزارش دیده بان ایران؛ گمانه‌زنی‌ها درباره انتخابات ریاست جمهوری سال بعد روز به روز بیشتر و جدی‌تر می‌شود. به خصوص که برخی از چهره‌های مطرح شده در این گمانه‌زنی‌ها به صراحت یا در لفافه نسبت به ورود به انتخابات ابراز تمایل کرده‌اند. یکی از این افراد سردار حسین دهقان است. به نظر نمی‌رسد که دهقان در برابر دیگر گزینه‌های جریان اصولگرا همچون رئیسی، قالیباف، جلیلی ، فتاح و ... حرفی برای گفتن داشته باشد اما حضورش از این جهت حائز اهمیت است که پیشینه نظامی دارد و تحقق ایده «رئیس جمهور نظامی» در مقطع حساسی کنونی که برخی از وکلای ملت از ضرورت تشکیل کابینه جنگ می‌گوید؛ قابل توجه است.


درباره حمایت اصولگرایان از دهقان و میزان رای‌آوری او حرف و حدیث بسیاری است اما برخی از سیاسیون در این جریان نیز از او حمایت می‌کنند. یکی از این حامیان منصور حقیقت‌پور، مشاور رئیس سابق مجلس است. او می گوید: «خواهش من این است که نظامیان جمهوری اسلامی ایران را با نظامیان سایر کشورها مقایسه نکنید. نظامیان سایر کشورها با انتخاب اولیه خود وارد فضای خاص و جامعه نظامی‌گری شدند که با نظامیان ما به خصوص سپاهیان تفاوت دارد. جوانان انقلابی ما روزی حیات مملکت را در خطر می‌دیدند و همه از دانشگاه بیرون آمده و نظامی شدند. مثلا شهید همت یک معلم بود. یا شهید باکری یک شهردار بود. یعنی یک اضطراری وجود داشت و آمدند. بسیاری از این بچه‌ها نابغه بودند. شهید علم الهدی ، افشردی، باقری و ... اینطور نبود که اگر این‌ها وارد جنگ و سپاه نمی‌شدند، نمی توانستند جای دیگری هم کار کنند».


وی با تاکید بر اینکه «ما نیروهای بسیاری بالنده‌ای داریم» گفت: «نظامیان ما با نظامیان دنیا فرق دارند، شما ببینید چه کسانی از سپاه وارد سیاست شدند. مثلا آقای قالیباف که سال‌ها شهردار بود و الان ریئس مجلس است. یا آقای لاریجانی که سه دوره رئیس مجلس بد. آقای فتاح و ... نیز همینطور. این‌ها جرم که نکرده‌اند نظامی شده‌اند».


وی درباره اینکه آیا دهقان ویژگی‌های یک رجل سیاسی را دارد یا خیر؟ گفت: «من آقای دهقان را از سال‌های 62، 63 می‌شناسم. یک عنصر فداکار، تحصیل‌‌ کرده و دانشگاهی است که بنا به ضرورت وارد سپاه شده است. طبق شناختی که دارم خیلی هم افتاده و فروتن است یعنی اصلای برای او مهم نیست که وزیر باشد، معاون وزیر، فرمانده یا ... . برای او مهم این است که بتواند خدمت کند. فرد توانمندی هم هست و قابلیت‌هایی دارد مثلا من در دوره دکتری شاگرد ایشان بودم و می‌دانم که در حوزه برنامه ریزی و بودجه ریزی بسیار مسلط است. به لحظ وضع زندگی نیز خودش را در همان حال و هوای انقلابی حفظ کرده و استفاده ازرانت و سودءاستفاده هم نبوده است. چه ایرادی دارد که چنین فردی خود را در انتخابات عرضه کند؟»


حقیقت‌پور در پاسخ به اینکه دهقان چقدر امکان رای‌آوری و شانس پیروزی در انتخابات را دارد؟ گفت: «توجه داشته باشید که مردم شریف ایران، مردم احساسی هستند یعنی اگر در انتخابات و تبلیغات قبل از آن خوب کار شود، می‌تواند شانس پیروزی ورای آوری هم داشته باشد. ضمن اینکه مگر روسای جمهور قبلی قبل از پیروزی در انتخابات چه جایگاهی در افکار عمومی داشتند؟ آقای روحانی یا احمدی‌نژاد را مردم چقدر می‌شناختند؟ دیدیم که آمدند، تبلیغات کردند و رای هم آوردند.»


وی افزود: «به نظر من آقای دهقان حتما یک رجل سیاسی است و می‌تواند فکر و اندیشه خود را عرضه کند و شانس پیروزی در انتخابات نیز داشته باشد. لازم است که ما از افرادی که رجل سیاسی هستند، وزن سیاسی و مدیریتی دارند و نظام را قبول دارند استقبال کنیم و به آنان فرصت خدمت دهیم».


حمایت حقیقت‌پور که خود پیشینه نظامی دارد از دهقان درحالی است که برخی معتقدند کاندیداتوری دهقان از اساس به قصد رئیس جمهور شدن نیست، بلکه بیشتر به خاطر مطرح شدن بیشتر و مقدمه‌چینی برای ارتقا جایگاه در همان چارچوب نظامی است».

منبع: آزادی

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر