کد خبر: 92464
A
دیده بان ایران:

اولین باری که فضا ناامن شد «قتل های زنجیره ای» بوجود آمد

دخالت نسنجیده برخی افراد در سیاست داخلی و خارجی طی چهل سال گذشته آسیب های بسیاری را برای جمهوری اسلامی به دنبال داشته است. محمدجواد ظریف در بخشی از گفت و گوی امروز خود با روزنامه اطلاعات درباره این اظهارات می گوید: یکی از اصلی ترین کارهای روزانه من و بسیاری از همکاران، توضیح به همتایان بین المللی و تعدیل مواضع غیر اصولی افرادی است که برای خودشان شأنیت چنین اظهارنظرهایی را قائل شده اند.

اولین باری که فضا ناامن شد «قتل های زنجیره ای»  بوجود آمد

به گزارش دیده بان ایران؛ پس از گذشت دو روز از انتشار اظهارات امامان جمعه اصفهان و بجنورد درباره «ناامن کردن فضا برای بدحجاب ها» واکنش ها به این سخنان همچنان ادامه دارد. تا جاییکه حجت الاسلام سرلک، از کارشناسان صداوسیما هم نسبت به این گونه نظرات از سوی ائمه جمعه واکنش نشان داد و گفت چرا نباید فضا برای اختلاسگران ناامن شود؟ اظهارنظری که مشابه آنرا حجت الاسلام زائری مطرح کرد و نوشت: امنیت فقط برای مال مردم‌خورها و دزد هاست.

دخالت نسنجیده برخی افراد در سیاست داخلی و خارجی طی چهل سال گذشته آسیب های بسیاری را برای جمهوری اسلامی به دنبال داشته است. محمدجواد ظریف در بخشی از گفت و گوی امروز خود با روزنامهکار و کارگر درباره این اظهارات می گوید: یکی از اصلی ترین کارهای روزانه من و بسیاری از همکاران، توضیح به همتایان بین المللی و تعدیل مواضع غیر اصولی افرادی است که برای خودشان شأنیت چنین اظهارنظرهایی را قائل شده اند.

به عنوان مثال در جریان مناقشه قره باغ، چهارنماینده ولی فقیه در استان های آذری زبان اقدام به انتشار بیانیه ای کردند که در نوع خودش جالب و به معنی واقعی دخالت در امور کشورهای دیگر است.

آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه هم در همین راستا با صدور بیانیه ای عجیب که به معنای مخالفت با دیپلماسی کشور است نوشته است: براساس قوانین و حقوق بین الملل منطقه قره باغ متعلق به کشور آذربایجان و پاره تن اسلام است و از این سرزمین جدا ناپذیر است.

جمله ای که این روزها در فضای مجازی آنرا منتسب به رهبری انقلاب می کنند در حالیکه بررسی ها نشان میدهد این جمله جعلی، ساخته و پرداخته یک سایت خبری پان ترکیست به نام «یول پرس» است که سال گذشته به دستور شورای عالی امنیت ملی توقیف شد.

با این حال به نظر می رسد در حال حاضر هیچ عزمی در جهت رفع آفت اظهارات هیجانی از تریبون رسمی کشور در جریان نباشد. اظهاراتی از قبیل ناامن کردن جامعه برای زنان کم حجاب که نمونه آن در مهرماه ۱۳۹۳ منجر به حادثه اسیدپاشی‌های زنجیره‌ای در اصفهان شد و منتسب کردن خاک کشوری دیگر به جهان اسلام و...دمیدن بر آتش تفرقه افکنی و ایجاد شکاف در بین مردم است که می تواند تبعات جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد.

منبع: دیده بان ایران

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر