کد خبر: 92527
A

میرتاج‌الدینی: با محدودیت سنی نامزدی ریاست جمهوری مخالفم

نماینده مجلس گفت: بنده با محدودیت سنی که در قانون جدید برای نامزد‌های انتخاباتی آمده است مخالف هستم، زیرا این عدد ۴۵ سال را که قرار دادند با فرمایش رهبر انقلاب که در بیانیه گام دوم بر جوانگرایی تاکید دارند ضدیت دارد.

میرتاج‌الدینی: با محدودیت سنی نامزدی ریاست جمهوری مخالفم

به گزارش دیده بان ایران؛ محمد رضا میرتاج الدینی نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: طرح قانون جدید انتخابات ریاست جمهوری هنوز نهایی نشده و فعلا در کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس درحال بررسی است.


وی ادامه داد: نمایندگان مجلس پیشنهاد‌هایی به کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی درباره این قانون داده‌اند که یکی از این پیشنهادکنندگان بنده هستم و یک سری پیشنهاد‌هایی دارم که قطعا به کمیسیون مربوطه ارائه خواهم داد.

نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: بنده با محدودیت سنی که در قانون جدید برای نامزد‌های انتخاباتی آمده است مخالف هستم، زیرا این عدد ۴۵ سال را که قرار دادند با فرمایش رهبر انقلاب که در بیانیه گام دوم بر جوانگرایی تاکید دارند ضدیت دارد.

میرتاج الدینی تصریح کرد: افزایش سن در این طرح خلاف این رویکرد است و نباید برای انتخابات ریاست جمهوری محدودیت سن گذاشت و باید گذاشت افراد جوان هم در این عرصه شرکت کنند.

وی با اشاره به معیار‌های قانون انتخابات، بیان داشت: ویژگی‌هایی که در قانون اساسی درباره مدیر، مدبر، حسن شهرت و همه این مواردی که در قانون هستند باید درست تعریف شوند تا از ثبت نام بی مورد افرادی که حائز شرایط نیستند، جلوگیری شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: بنده زمانی که معاون پارلمانی دولت سابق بودم پیشنهاداتی برای قانون انتخابات ریاست جمهوری داده بودم ولی در آن زمان مورد توجه قرار نگرفت سوالی که پیش می‌آید این است که چطور برای هرکاری شرایطی وجود دارد، اما چرا برای نامزد انتخابات ریاست جمهوری چنین شرایطی وجود نداشت؟

میرتاج الدینی در پایان با بیان اینکه قانون جدید انتخابات مانع از ثبت نام‌های بی مورد می‌شود، تاکید کرد: این طرح هنوز در مجلس نهایی نشده است تا شورای نگهبان نظر بدهد ولی باید به این مورد اشاره کرد که در این قانون اختیارات شورای نگهبان در چارچوب قانون اساسی کشور است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر