کد خبر: 92528
A

حسن نوروزی: مجلس باید دولت را وادار به کار کند

عضو کمیسیون قضایی مجلس با تاکید بر ضرورت تسریع در تحول رویکردها، راهبردها و استراتژی‌های قوه مقننه تصریح کرد: باید الزاماتی برای به حرکت واداشتن دولت ایجاد کنیم؛ مثلا همانطور که ستاد کرونا روزانه به مردم گزارش می‌دهد، تیم اقتصادی دولت ملزم به رصد و گزارش روزانه از وضعیت ارز و بازار به مردم باشد.

حسن نوروزی: مجلس باید دولت را وادار به کار کند

به گزارش دیده بان ایران؛ حجت الاسلام حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی  با تاکید بر تسریع در تحول در رویکردها، راهبردها و استراتژی‌های قوه مقننه گفت: اصلاح آیین نامه داخلی مجلس لازم است اما واجب نیست چرا که کارآمدی مجلس بیش از آنکه به اصلاح آیین‌نامه وابسته باشد به تصمیمات رئیس و هیئت رئیسه مجلس بستگی دارد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: باید سرعت عمل و اقدامات مجلس بالا برود و با توجه به شرایط خاص کشور باید در ماه دوم در سه شیفت کاری نمایندگان فعال بودند و با حضور متخصصان در حوزه های متفاوت مختلف به خصوص در حوزه اقتصادی در گروه های ۱۰ - ۱۵ نفره متشکل از کمیسیون‌های برنامه و بودجه، اقتصادی و حتی قضایی برای مواجهه با مشکلات و مسائل تصمیم گیری می شد.

وی گفت: مسلم است که تمام آنچه به عنوان مشکلات در داخل کشور وجود دارد ناشی از تحریم‌های ظالمانه، مشکلات ارز و ... صرفاً به تحریم‌ها بازنمی‌گردد و بخش عمده‌ای به مدیریت اجرایی مرتبط است لذا مجلس باید دولت را وادار به حرکت و کار کند.

نوروزی نظارت بیشتر و الزامی کردن برخی موارد برای دولت از سوی مجلس را ضروری دانسته و گفت: برای حل این مشکلات برای مثال باید وزیر صنعت و معدن حداقل دو معاون یکی برای بخش تولید و دیگری برای نظارت بر بازار داشته باشد و همچنین بانک مرکزی و مدیر عامل بانکها موظف باشند هر هفته به مجلس گزارش دهند و وضعیت اقتصادی مدام رصد شود.

وی تاکید کرد: همانطور که در گزارش روزانه از سوی ستاد کرونا، وضعیت این بیماری در کشور رصد و اعلام می‌شود باید برای رصد وضعیت اقتصادی کشور از جمله ارز و دیگر مسائل از جمله مشکلات بانکها، گمرکات و کالاهای دپو شده در گمرک هم به مردم گزارش دهند.

این نماینده مجلس همچنین نظارت دیوان محاسبات بر فعالیت افرادی که در حوزه اقتصادی ایجاد مشکل می‌کند و معرفی آنها به قوه قضاییه و برخورد سریع و دقیق را از دیگر الزامات شرایط فعلی کشور دانست.

نماینده رباط کریم همچنین از تعطیلات دو هفته‌ای مجلس انتقاد کرد و گفت: درست است که در این تعطیلات نمایندگان مشغول فعالیت در حوزه‌های انتخابی خود هستند و در واقع تعطیلی وجود ندارد اما لازم است تا جلسات علنی و کمیسیون ها با مدیران اجرایی و استانداران برای رصد دقیق شرایط کشور برگزار شود تا امکان مدیریت شرایط فراهم شود.

نوروزی کار شبانه روزی را از الزامات مواجهه با وضعیت اقتصادی کشور دانست و گفت: باید به جد در میدان باشیم و معتقدم نیاز به تغییر فوری در آیین‌نامه مجلس نیست بلکه باید رویکردها، عملکردها، استراتژی‌ها و راهبردها تغییر یابد.

منبع: فارس

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر