کد خبر: 92543
A
دیده بان ایران:

روحانی ۲۳۲ روز؛ قالیباف ۱۲۹ روز / چرا روسای قوا نشست خبری برگزار نمی کنند؟/ ترس از خبرنگار یا عدم شفافیت!

با توجه به شرایط موجود به نظر می رسد رسانه و خبرنگاران دیگر جایی در عرصه لزوم پاسخگو کردن مسئولان کشور نداشته باشند و کرونا آخرین تیری بود که از سوی برخی افراد خاص به سمت تابوت اطلاع رسانی کشور پرتاب شد.

روحانی ۲۳۲ روز؛ قالیباف ۱۲۹ روز / چرا روسای قوا نشست خبری برگزار نمی کنند؟/ ترس از خبرنگار یا عدم شفافیت!

به گزارش دیده بان ایران؛ حسن روحانی ماه‌هاست که برای پاسخ به سوالات اصحاب رسانه نشست خبری برگزار نکرده است.

آخرین نشست خبری روحانی با خبرنگاران به ۲۷ بهمن سال ۹۸ و چند روز قبل از انتخابات مجلس بازمی‌گردد؛ نشستی که رسانه‌ها انتظار داشتند در آن رئیس‌جمهور حرف های تازه ای بزند، اما او در این نشست کاملاً آرام، و به دور از حاشیه پاسخ سؤالات را داد.

حسن روحانی تاکنون ۱۴ نشست خبری در طول هفت سال برگزار کرده است. او سه نشست خبری در سال ۹۲، دو نشست خبری در سال ۹۳، چهار نشست خبری در سال ۹۴ و یک نشست خبری در سال ۹۵، سه نشست خبری در سال ۹۶ برگزار کرد. نکته جالب این است که رئیس‌جمهور هیچ نشست خبری با اصحاب رسانه در سال ۹۷ برگزار نکرد.

انتقادهای زیادی از سوی رسانه‌های جمعی به این موضوع صورت گرفت و بالاخره رئیس‌جمهور بعد از ۵۳۰ روز وقفه در ۲۲ مهرماه سال ۹۸ نشستی با خبرنگاران برگزار کرد و به سؤال‌های آنان پاسخ داد.

هر چند این نشست خبری هم انتظارات را برآورده نکرد اما انتظار می رفت که این روند شکل تازه ای به خودش بگیرد و رابطه بین رئیس دولت و اصحاب رسانه رو به بهبودی برود. اما اینگونه نشد و با توجه به وضعیت کرونایی کشور، و ملاحضات عجیب حسن روحانی، نشست خبری مهر  ۹۸ را باید آخرین دیدار روحانی با خبرنگاران دانست.

از سوی دیگر محمدباقر قالیباف هم که از هشتم خردادماه بر کرسی ریاست مجلس تکیه زده است؛ تمایل چندانی برای روبرو شدن با خبرنگاران ندارد. او که در حال حاضر همچون محمود احمدی نژاد سفرهای استانی را در دستور کار خود قرار داده است ترجیح می دهد که با تیم رسانه ای قوی، در بین مردم مستضعف کشور حاضر شود تا اینکه پاسخگوی سوالات اصحاب رسانه باشد.

هر چند قالیباف پیش از این هم تمایلی برای روبروشدن به خبرنگاران نداشت و بیشتر سعی می کرد روایت خودش را به رسانه ها منتقل کند بدون اینکه پاسخگوی انتقادهای احتمالی برخی رسانه ها باشد.

با توجه به شرایط موجود به نظر می رسد رسانه و خبرنگاران دیگر جایی در عرصه لزوم پاسخگو کردن مسئولان کشور نداشته باشند و کرونا آخرین تیری بود که از سوی برخی افراد خاص به سمت تابوت اطلاع رسانی کشور پرتاب شد.

منبع: دیده بان ایران

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر