کد خبر: 92612
A

چرا سایت نزدیک به پورمحمدی اصرار دارد «ظریف» نامزد شود؟

سایت نامه نیوز در گزارشی که امروز منتشر کرده است در همین رابطه نوشت: گمانه ائتلاف اصلاح‌طلبان هر روز جدی‌تر می‌شود. این ائتلاف، اما با آنچه در سال ۹۲ و بعد هم ۹۶ تجربه شد تفاوت‌های قابل توجهی دارد. مهم‌تر از همه اینکه این جریان سیاسی از همان آغاز کار سهم خود را از کابینه خواهد گرفت و پشت تیمی متشکل از کاندیدای خود و کاندیدای غیراصلاح طلب می‌ایستد.

چرا سایت نزدیک به پورمحمدی اصرار دارد «ظریف» نامزد شود؟

به گزارش دیده بان ایران؛ سایت نامه نیوز نزدیک به مصطفی پورمحمدی از اولین رسانه هایی بود که با گرفتن گفت و گو های متعدد موضوع نامزدی محمدجواد ظریف را برای انتخابات سال آینده مطرح کرد. نامه نیوز با انتشار اظهارات برخی فعالان حوزه سیاسی دو جناح سعی کرد تا از گزینه ظریف به عنوان یکی از محتمل ترین نامزدهای شاخص انتخابات ریاست جمهوری 1400 رونمایی کند. اما گفت و گوی ظریف با روزنامه اطلاعات و رختن آب پاکی روی دست کسانی که در پی نامزدی او بودند باعث نشد تا این رسانه دست از کار بکشد.

سایت نامه نیوز در گزارشی که امروز منتشر کرده است در همین رابطه نوشت: گمانه ائتلاف اصلاح‌طلبان هر روز جدی‌تر می‌شود. این ائتلاف، اما با آنچه در سال ۹۲ و بعد هم ۹۶ تجربه شد تفاوت‌های قابل توجهی دارد. مهم‌تر از همه اینکه این جریان سیاسی از همان آغاز کار سهم خود را از کابینه خواهد گرفت و پشت تیمی متشکل از کاندیدای خود و کاندیدای غیراصلاح طلب می‌ایستد.

«نامه‌نیوز» پیش‌تر هم بر اساس اخبار درگوشی و زمزمه‌های موجود از گزاره ظریف – لاریجانی نوشته بود. به این ترتیب که لاریجانی به عنوان گزینه ائتلافی مورد حمایت اصلاح‌طلبان قرار بگیرد و ظریف هم در جایگاه معاون اول یا وزیر خارجه او این گمانه را اظهارات اخیر ظریف که در گفتگو با روزنامه کار و کارگر بیان شد، تایید کرد. آنجا که ظریف گفت: «خیالتان راحت باشد، کاندیدنمی شوم» و در عین حال تاکید کرد که: «من صریحا به شما می‌گویم که سیاست علم شدنی‌هاست. اگر اجازه دهند که همین مسیر را بدون سنگ‌اندازی‌های پیاپی در همین کسوت وزیر امور خارجه طی کنم ان‌شاءالله تا سال آینده اتفاقات خوبی می‌تواند برای کشور و مردم رخ دهد. معتقدم که باید یک اجماع ملی برای سال آینده و سال‌های پیش رو در راستای زدودن این ناامیدی و یاس فعلی از جامعه ایجاد کنیم و من نیز با تمام توان در شکل‌گیری چنین اجماع ملی ایفای نقش خواهم کرد تا فردی که مورد وثوق تمام ملت و گروه‌های تاثیرگذار سیاسی است وارد میدان شود تا از شرایط خطیر فعلی عبور کنیم و با شکل‌گیری چنین اجماعی من هم خواهم توانست وظایف خودم در وزارت خارجه را بهتر انجام دهم.»

حال باید دید که وب سایت نزدیک به جامعه روحانیت مبارز که طی روزهای گذشته زمزمه حمایت اش از سردار سعیدمحمد مطرح شده بود چه انگیزه ای را از کشاندن ظریف به عرصه انتخابات تک قطبی سال آینده دنبال می کند.؟

منبع: دیده بان ایران

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر