کد خبر: 92646
A

معاون سیاسی سپاه: آمریکایی‌ها به نظامیان خود پوشک می‌دادند تا خودشان را حفظ کنند

سردار یدالله جوانی، معاون سیاسی سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی ایران تهدید کرد که اگر جنگی در منطقه رخ دهد، آمریکا جان سالم به در نخواهد برد.

معاون سیاسی سپاه: آمریکایی‌ها به نظامیان خود پوشک می‌دادند تا خودشان را حفظ کنند

به گزارش دیده بان ایران؛ سردار یدالله جوانی، معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در گفت‌وگو با شبکه ماهواره‌ای «الاتجاه» وابسته به «کتائب حزب‌الله» عراق گفت: آمریکایی‌ها تهدید می‌کنند که یگان‌ها و پایگاه‌های الحشدالشعبی را خواهند زد؛ اما من فکر می‌کنم که الحشد تا به امروز نجابت به خرج داده و خویشتن‌داری کرده است.

 

سردار جوانی در این خصوص تأکید کرد: «اگر روزی تصمیم بر این باشد که نیروهای مردمی عراق به مصاف آمریکایی‌ها بروند، نتیجه دیگری رقم خواهد خورد».

 

معاون سیاسی سپاه افزود: «آمریکایی‌ها فراموش نکنند که چگونه به نظامیان خود پوشک می‌دادند تا خودشان را حفظ کنند و کمتر دچار مشکل شوند».

 

وی در ادامه گفت: «آمریکایی‌ها درواقع با امضای توافق‌نامه امنیتی، پا به فرار از عراق گذاشتند و خودشان را از صحنه و معرکه خارج کردند و لذا این نکته‌ای که دارند مطرح می‌کنند بیشتر یک تست و محک است».

 

سردار جوانی همچنین یادآور شد: «اتفاقی که چندی قبل رخ داد با آن حرکت منسجم گروه‌های مختلف الحشدالشعبی در دفاع از افرادی که بازداشت شده بودند، دیدیم که چگونه انجام شد».

 

وی خاطرنشان کرد: «طی سال‌های گذشته آمریکایی‌ها در هیچ‌یک از جنگ‌هایی که وارد شدند، پیروز نشدند و امروزه آمریکایی‌ها خودشان را در موقعیتی نمی‌بینند که بخواهند با جمهوری اسلامی ایران و ملت ایران وارد جنگ شوند؛ اما اینکه حالا یک ناوی را وارد خلیج فارس می‌کنند و تبلیغات و سروصدا هم می‌کنند به معنای این است که بازنده هستند».

 

معاون سیاسی سپاه در بخش پایانی اظهاراتش تصریح کرد:‌ «اتفاقاً ما بر این اعتقادیم که آمریکایی‌ها هر وقت که ناوهای‌شان را وارد خلیج فارس می‌کنند، امکان وقوع جنگ کمتر می‌شود چون به‌خوبی می‌دانند که آمدن‌شان به خلیج فارس یعنی مرگ قطعی و نابودی حتمی آنها؛ چون محال است که جنگی در منطقه رخ دهد و آمریکایی‌ها بتوانند از خلیج فارس جان سالم به در ببرند». 
 

منبع: فارس 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر