کد خبر: 92658
A

آصفری: «رجل مذهبی» یعنی کسی که ساده زیست باشد/ رجل سیاسی، زن هم می تواند باشد

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی در مجلس یازدهم گفت: برخی از انتقادات هایی که به طرح اصلاح قانون انتخابات وارد می شود را درست می دانم، این انتقادها در کمیسیون رای گیری شد و رای نیاورد و اقایان باید در صحن علنی تلاش کنند.

آصفری: «رجل مذهبی» یعنی کسی که ساده زیست باشد/ رجل سیاسی، زن هم می تواند باشد

به گزارش دیده بان ایران؛ «محمد حسن آصفری»، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی در مجلس یازدهم، در رابطه با "فراز و نشیب های طرح اصلاح قانون انتخابات در صحن علنی مجلس" گفت: اصلاح قانون انتخابات از جمله طرح هایی است که در صحن مجلس سرو صدای زیادی به پا خواهد کرد. نمایندگان، دولت و شورای نگهبان پیشنهادهای زیادی در این رابطه دارند و بر همین اساس، زمان رسیدگی طرح اصلاح قانون انتخابات ممکن است، طولانی شود. قطعا اصلاح قانون انتخابات در صحن علنی مجلس با حذف و اضافه هایی همراه خواهد بود. 

او در ادامه در پاسخ به این سوال که"ساده زیستی که در این طرح آمده به چه معناست" گفت: در این طرح رجل مذهبی را تعریف کردیم، کسی که دیندار، مردمی و ساده زیست باشد و ساده زیستی در این قالب تعریف شده است. 

آصفری در پاسخ به این سوال که چرا کمیسیون شوراها مشخصا در تعریف رجل سیاسی، حضور زنان را مطرح نکرده است، گفت: در رجل سیاسی نیاورده ایم که کاندیدا باید زن باشد یا مرد، بلکه  آمده است فردی که جز مقامات درجه یک کشور باشد مانند؛ معاون سران قوا، استانداران، نمایندگان مجلس روسای دانشگاه های کل، فرمانده های عالی رتبه نظامی انتظامی این مقامات شامل خانم ها نیز می شود اما تایید آن به عهده شورای نگهبان است. رجل سیاسی، زن هم می تواند باشد؛ جلسات کمیسیون با حضور نماینده شورای نگهبان برگزار می شود  و آنها در این زمینه مخالفتی نکرده اند. 

او در پاسخ به این سوال که آیا این طرح بر مبنای همان طرح شورای نگهبان است، بیان کرد: بله. نظرات شورای نگهبان هم در این طرح دیده شده است. امیدواریم این طرح تا 1400 ثمر بخش باشد. برخی از انتقادات هایی که به طرح اصلاح قانون انتخابات وارد می شود را درست می دانم، این انتقادها در کمیسیون رای گیری شد و رای نیاورد و اقایان باید در صحن علنی تلاش کنند.  

 

آصفری در پایان افزود: طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری برخی موضوعات آن به پایان رسیده و برخی دیگر باقی مانده است که در کارگروه مربوطه در دست بررسی است و پس از اتمام، تقدیم هیئت رییسه می شود. این طرح پس از تعطیلات به هیئت رییسه تقدیم خواهد شد.

منبع: برنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر