کد خبر: 92705
A

روحانی درباره مناقشه قره باغ:اجازه نمی‌دهیم دولت‌ها به بهانه‌های مختلف تروریست‌ها را به نزدیکی مرزهای ایران بیاورند/ باید حواسمان باشد که این مناقشه به یک جنگ منطقه ای تبدیل نشود

رییس جمهوری با بیان اینکه در گفت وگو با مقامات جمهوری ارمنستان و آذربایجان بر امنیت ایران تاکید کردم، گفت: هیچ مسأله ای از طریق آتش، جنگ و خون حل نمی شود. روحانی با انتقاد از عملکرد دولت ترکیه و آذربایجان در انتقال گروه های تروریستی در ایجاد جنگ فرقه ای و مذهبی گفت: اجازه نمی‌دهیم دولت‌ها به بهانه‌های مختلف تروریست‌ها را به نزدیکی مرزهای ایران بیاورند.

روحانی درباره مناقشه قره باغ:اجازه نمی‌دهیم دولت‌ها به بهانه‌های مختلف تروریست‌ها را به نزدیکی مرزهای ایران بیاورند/ باید حواسمان باشد که این مناقشه به یک جنگ منطقه ای تبدیل نشود

به گزارش دیده بان ایران؛ حجت الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت با اشاره به واقعه عاشورا، گفت:‌ واقعه کربلا به ما نشان داد که در کنار شهادت پیام آن فداکاری می‌تواند برای همیشه جاودانه شود. وقتی چهل روز حادثه کربلا را بررسی می‌کنیم همه آنانی که اباعبدالله (ع) و یارانش را به شهادت رساندند با لحن افتخار و غرور سخن می‌گفتند گویی یک کار بزرگ و مهم و درستی انجام داده اند.

رییس جمهوری ادامه داد: روز عاشورا با فریاد فرمانده نفاق آغاز شد که سربازان خود را به عنوان سربازان خدا نام می‌برد و برای کشتن عزیزترین انسان‌ها در روی زمین فرمان می‌داد و وقتی هم امام حسین (ع) را به شهادت رساندند و قاتلان به کوفه رسیدند. شعارشان این بود به ما جایزه بزرگ دهید او را کشتیم. اما خیلی طول نکشید که با بیان حضرت زینب کبری (س)، ام کلثوم، فاطمه بنت حسین، امام سجاد (ع) دیدیم که لحن‌ها و افکار عمومی عوض شد.

روحانی تصریح کرد: یک حکومت و حاکم مستبدی که آن روز بر مردم مسلط بود، شرایط را نه در کوفه و حجاز حتی در مرکز خلافت آن زمان یعنی شام کاملا عوض کردند . حضرت زینب کبری (س) در کاخ یزید خطاب به او فرمودند که این از عدل توست که زن و بچه و کنیزگان خود را پشت پرده بردی و دختران پیامبر را به عنوان اسیر روبروی مردم قرار دادی؟‌ این سخن ایشان مجلس را تکان داد. امام سجاد (ع) جمعیت عظیم شام را با خطبه ای که ایراد کرد تکان داد و آنان ناچار شدند به موذن بگویند اذان بگوید و وقتی موذن به نام پیامبر (ص) رسید اما سجاد (ع) گفتند که صبر کن و به یزید یادآور شدند که این نام مقدس جد من است یا تو؟

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: امنیت کشور برای ما در اولویت است و اینکه تعدادی گلوله به خاک ما اصابت کند، قابل قبول نیست. در طول سال‌هایی که در کنار مردم سوریه، لبنان و عراق جنگیدیم برای اینکه تروریست‌ها را همان‌جا نگهداریم، اجازه نمی‌دهیم دولت‌ها به بهانه‌های مختلف تروریست‌ها را به نزدیکی مرزهای ایران بیاورند.

او گفت: باید حواسمان باشد که این مناقشه به یک جنگ منطقه ای تبدیل نشود، چراکه صلح اساس کار ماست و امیدواریم از یک راه صلح‌آمیز ثبات را به منطقه برگردانیم.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر