کد خبر: 92740
A

سایت نزدیک به علیرضا زاکانی: جاده شمال قفل، ستاد کرونا باشگاه، مسجد و آرایشگاه را تعطیل می‌کند

جهان نیوز نوشت: برخی از مردم مجبور هستند از مترو و اتوبوس استفاده کنند اما به دلیل حجم بالای مسافران مترو و اتوبوس و به گفته خود مسئولان وضعیت حمل و نقل عمومی در این شرایط مناسب نیست و امکان رعایت فاصله گذاری در این بخش وجود ندارد.

سایت نزدیک به علیرضا زاکانی: جاده شمال قفل، ستاد کرونا باشگاه، مسجد و آرایشگاه را تعطیل می‌کند

به گزارش دیده بان ایران؛ سایت جهان نیوز نزدیک به علیرضا زاکانی درباره مدیریت ستادملی مبارزه با کرونا گفت: این روزها قدرت انتقال کرونا افزایش یافته و تلخ‌ترین روزهای کرونایی در کشور به خصوص در تهران سپری می‌شود. دکتر زالی فرمانده ستاد کرونا تهران از اوضاع بحرانی در تهران خبر داده و این یعنی نمی‌توان به راحتی از کنار این موضوع گذشت و نشان می‌دهد که وضع کنونی با روزها و ماه‌های ابتدایی شیوع ویروس به کلی متفاوت است.

این اپیدیمی در این موقع از سال برای خیلی‌ها غیر منتظره بود و شاید کسی فکر نمی‌کرد همچین روزی را ببیند، در موج جدید تعداد بستری‌ها بیش از ترخیصی‌ها است و  افزایش ابتلا به کرونا موجب پر شدن ظرفیت بخش مراقبت ویژه بیمارستان‌های تهران شده و متاسفانه برخی از بیماران کرونایی که احتیاج به بستری دارند باید منتظر بمانند تا یکی از بیماران ترخیص یا فوت کند تا تختی خالی شود و البته که حال برخی بیماران آنقدر وخیم است که نمی‌توانند منتظر بمانند.
 
علاوه بر مشکل سرویس دهی به بیماران، مسئله دیگر  افزایش فشار به کادر درمان است. کادر درمان سلامتی جسم و روحشان را در این راه گذاشتند و بعد از هشت ماه مجاهدت شبانه روزی از لحاظ جسمی و روحی خسته شده و ادامه این شرایط خطرناک است. شاید با برنامه ریزی مناسب می‌شد از افزایش آمار مبتلایان به کرونا و از فشار بیشتر به کادر درمان جلوگیری کرد.
 
با این وجود تازه قرار است که استفاده از ماسک از هفته آینده اجباری شود اما هنوز معلوم نیست پس از 8 ماه از شیوع این بیماری، چطور می‌خواهند در خیابان و اماکن عمومی با این موضوع برخورد کنند. برخی از مردم مجبور هستند از مترو و اتوبوس استفاده کنند اما به دلیل حجم بالای مسافران مترو و اتوبوس و به گفته خود مسئولان وضعیت حمل و نقل عمومی در این شرایط مناسب نیست و امکان رعایت فاصله گذاری در این بخش وجود ندارد.

این در حالی است که وسایل حمل و نقل عمومی نظیر مترو و اتوبوس و همچنین شلوغی بازارهای از مهم ترین و پررنگ ترین دلایل شیوع کرونا هستند. اما ستاد کرونا نوعا محدودیت ها را برای مواردی در نظر می گیرد که نقش بسیار کمتری در شیوع ویروس کرونا دارند!

به نظر می رسد تصمیم گیران در حوزه کرونا باید در اعمال سیاست های مدیریت، مقابله و پیشگیری از کرونا تغییرات ایجاد کنند و نباید در این زمینه به صحبت و توصیه با مردم اکتفا کرد و تا این وضعیت بحرانی به فاجعه تبدیل نشده مسئولان یرای پیشگیری از این موضوع تصمیم مناسبی بگیرند. بیماری کرونا تا اینجا نشان داده از هیچ قاعده ای پیروی نمی کند و نمی توان دست روی دست گذاشت تا وضعیت بحرانی ادامه یابد هیچ پیشگیری درباره کرونا نمی تواند بهتر از رعایت پروتکل ها باشد.

کرونا دوباره اوج گرفته و بخشی مهمی از مردم بی تفاوت و ستاد کرونا هم سردرگم است. ستاد کرونا مسئول نظارت است و اگر تنها یکی از این دو به وظیفه خود عمل کنند وضعیت کرونا خیلی بهتر می شود و همان طور که همه می دانیم پیشگیری مقدم بر درمان است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر