کد خبر: 93002
A

سخنگوی کمیسیون آموزش: ۳ میلیون دانش آموزِ کشور گوشی و تبلت برای آموزش مجازی ندارند/ بالای ۵۰ درصد از روستاها به اینترنت دسترسی ندارند

احمدحسین فلاحی با اشاره به زیرساخت های آموزشی گفت: وزیر ارتباطات مدعی است که در 90 درصد روستاها پهنای باند اینترنت توسعه پیدا کرده و به اینترنت دسترسی دارند در صورتی که اصلا اینگونه نیست و می توان گفت که بالای 50 درصد از روستاها به اینترنت دسترسی ندارند و با مشکل مواجه هستند.

سخنگوی کمیسیون آموزش: ۳ میلیون دانش آموزِ کشور گوشی و تبلت برای آموزش مجازی ندارند/ بالای ۵۰ درصد از روستاها به اینترنت دسترسی ندارند

به گزارش دیده بان ایران، به دنبال انتشار خبر خودکشی یک دانش آموز یازده ساله در بندر دیر به دلیل نداشتن گوشی هوشمند که وزارت آموزش و پرورش این ادعا را تکذیب کرد، احمد حسین فلاحی، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در همین رابطه گفت: متاسفانه حدود ۳ میلیون دانش آموز در کشور وجود دارد که از امکانات سخت افزاری شامل گوشی و تبلت برای آموزش مجازی برخوردار نیستند که باید این اینگونه افراد از طریق تلویزیون آموزش ببینند اما متاسفانه در این زمینه کم کاری صورت گرفته و بیشتر دانش آموزان مجبور شده اند که از برنامه شاد استفاده کنند.

وی با اشاره به برنامه شاد آموزش پرورش گفت: اپلیکیشن شاد به دلیل نبود زیرساخت های مناسب سرعت خوبی ندارد و در برخی موارد ما شاهد این هستیم که مشکلاتی برای بارگذاری فیلم در این برنامه به وجود می آید. به گونه ای که بارگذاری فیلم از سوی معلم به قدری طول می کشد که زمان کلاس به پایان رسیده و دانش آموزان هم می روند.

فلاحی با اشاره به زیرساخت های آموزشی گفت: وزیر ارتباطات مدعی است که در ۹۰ درصد روستاها پهنای باند اینترنت توسعه پیدا کرده و به اینترنت دسترسی دارند در صورتی که اصلا اینگونه نیست و می توان گفت که بالای ۵۰ درصد از روستاها به اینترنت دسترسی ندارند و با مشکل مواجه هستند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: وزارت ارتباطات پشتیبانی لازم از برنامه های آموزشی همچون برنامه شاد را ندارد و ما مقصر اول در این زمینه را وزارت ارتباطات می دانیم که نتوانسته به وظیفه خود عمل کند و به شبکه ملی ارتباطات بی اعتنایی کرده است.

وی با اشاره به برداشت پول از سوی صندوق توسعه ملی گفت: دولت باید پاسخگو باشد که پولی که از صندوق توسعه ملی برداشت کرده را کجا و چقدر هزینه کرده است؟ سهم حوزه آموزش از این پول چقدر است؟ کمیسیون برنامه و بودجه مجلس باید این موضوع را پیگیری کند.

منبع: مدآرا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر