کد خبر: 9303
A

افشاگری روزنامه الدیار درباره درخواست محرمانه آمریکا از بشار اسد

روزنامه الدیار لبنان فاش کرد که بشار اسد پیشتر پیشنهاد ترک سوریه و رفتن به روسیه را از سوی یک هیئت آمریکایی رد کرده بود.

افشاگری روزنامه الدیار درباره درخواست محرمانه آمریکا از بشار اسد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، روزنامه الدیار لبنان، اخیرا یک هیئت عالیرتبه آمریکایی که به صورت محرمانه با بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه دیدار کرده بودند پیشنهاد ترک سوریه و رفتن به روسیه با خانواده‌اش را به وی دادند و تأکید کردند که آمریکا امنیت علوی‌ها در سوریه را نیز تضمین می‌کند.

به نوشته این روزنامه بشار اسد نیز در جواب این هیئت گفته بود که هرگز سوریه را ترک نخواهد کرد.

اسد در دیدار با یک شخصیت عالیرتبه خارجی بعد از آزادی شهر حلب نیز گفته است: من می‌دانستم که شهر حلب به رغم اشغالش از سوی تکفیری‌ها با حمایت ترکیه، به آغوش وطن بازخواهد گشت. حلب از افراد مسلح پاکسازی شده و ما آن را آزاد کردیم. ما جنگ در سوریه علیه تروریسم را ادامه می‌دهیم و در عین حال هیچ مانعی برای برگزاری مذاکرات وجود ندارد اما این مسئله نظر مرا درباره جنگ علیه تروریسم تا زمان ورود به شهر رقه و رسیدن به مرزهای ترکیه تغییر نمی‌دهد.

وی گفت که سوریه به زودی یک قرارداد کلان تسلیحاتی با روسیه امضا خواهد کرد که این قرارداد در مقابل استخراج گاز از یک میدان گازی بزرگ که اخیرا در سواحل لاذقیه کشف شده و سالانه دو میلیارد دلار درآمد خواهد داشت، امضا می‌شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر