کد خبر: 93064
A

انتقاد عضو شورای شهر تهران از سفرهای استانی قالیباف/ شهربانو امانی: عملا شاهد نوعی رقابت میان قوا هستیم/ سفرهای رئیس مجلس شائبه انتخاباتی دارد

شهربانو امانی نوشت: این گونه سفرها از یک سو نوعی توهین به شعور مردم است و از سوی دیگر بیش از آنکه رنگ و بوی دلسوزی داشته باشد، حاکی از لجبازی آقایان است.

انتقاد عضو شورای شهر تهران از سفرهای استانی قالیباف/ شهربانو امانی: عملا شاهد نوعی رقابت میان قوا هستیم/ سفرهای رئیس مجلس شائبه انتخاباتی دارد

به گزارش دیده بان ایران؛ شهربانو امانی؛ عضو شورای شهر تهران در یادداشتی با عنوان «سفر از سر دلسوزی یا لجبازی؟» از سفر‌های استانی قالیباف در ایام شیوع کرونا انتقاد کرد.

شهربانو امانی: رییس محترم مجلس روز گذشته در دومین سفر استانی خود به سیستان‌و‌بلوچستان رفت. این سفر در حالی انجام شد که اولا شائبه انتخاباتی بودن دارد و دوما در شرایط شیوع ویروس کرونا اصلا به صلاح نیست.

نکته قابل توجه قبل از ارزیابی این سفرها و موارد مشابه، آن است که حتی قبل از شیوع کرونا نیز مدل خدمت‌رسانی در کشورهای مختلف تغییر کرده و با روشی که در کشور ما وجود دارد- همچون افتتاح‌ها، سفرها و…- متفاوت بوده است. برخی در توجیه این‌ گونه اقدامات به اهمیت ارتباطات چهره به چهره اشاره می‌کنند و می‌گویند که گوش کردن به حرف دل مردم حداقل دستاورد این رویه است.

اما واقعیت این است که چنین اقداماتی عمدتا ناشی از رقابت موجود بین سه قوه مجریه، قضاییه و مقننه است. درست است که ما طبق قانون اساسی اصل تفکیک قوا را پذیرفته و هر یک را مستقل از دیگری می‌دانیم اما عملا شاهد نوعی رقابت میان قوا هستیم و دلیل آن نیز لذت‌بخش بودن حوزه اجرا و البته بیشتر دیده شدن در آن است. بر این اساس شاهدیم که دو قوه دیگر نیز وظایف اصلی خود را راها کرده و پا در کفش قوه مجریه می‌کنند.

دومین نکته قابل توجه آن است که اکنون با ویروس کرونا مواجه بوده و می‌دانیم که هر گونه تجمع اعم از سیاسی، مذهبی، اجتماعی و … به شیوع آن کمک می‌کند. در این شرایط وقتی یک رییس قوه به سفر می‌رود، مقامات استانی نیز ناگزیر هستند که طبق پروتکل‌های قبل از کرونا به استقبال آنان رفته و همراهی کنند. به همین جهت سفر در چنین موقعیتی علاوه بر هزینه‌های مادی، خسارت دیگری نیز به بار می‌آورد.انتظار می‌رفت مجلس انقلابی که با حداقل رای مردم روی کار آمد، در این چند ماه گذشته تمام توجه خود را معطوف حل مشکلات اساسی و کلیدی از جمله مسائل اقتصادی موجود کند و تحقق وعده‌های انتخاباتی خود را در اولویت قرار دهد نه اینکه به شرح وضع موجود که همه از آن‌ آگاه هستند، بپردازد. بنابراین سفرهایی از این دست و در شرایط موجود هزینه‌های مادی و معنوی به دنبال دارد که به خصوص در این شرایط کرونایی قابل جبران نیست.

به اعتقاد بنده سفر آقای قالیباف علاوه بر آنکه شائبه انتخاباتی دارد، هزینه‌زا نیز خواهد بود. تیم رسانه‌ای ایشان نیز اگر یک بررسی دقیق داشته و هزینه – فایده کنند درخواهند یافت که هزینه این قبیل اقدامات حتی نزد افکار عمومی بسیار بیشتر از فایده آن است.

توصیه من به مجلس محترم آن است که با در نظر داشتن شرایط موجود اعم از سرخوردگی سیاسی و نارضایتی مردم که با شیوع کرونا نیز همراه شده است، فکری به حال برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ کند. بهتر است به جای لجبازی با خواسته‌های مردم و جریان سیاسی رقیب، به فکر حل ابهاماتی از این دست و پیدا کردن راهکار برای حل مشکلات موجود باشند.این گونه سفرها از یک سو نوعی توهین به شعور مردم است و از سوی دیگر بیش از آنکه رنگ و بوی دلسوزی داشته باشد، حاکی از لجبازی آقایان است.

منبع: جهان صنعت

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر