کد خبر: 93144
A
فعال سیاسی اصولگرا مطرح کرد:

کنعانی مقدم: سفرهای استانی قالیباف شائبه انتخاباتی دارد / نمایندگان مجلس به سفرهای شائبه‌دار قالیباف ورود کنند

حسین کنعانی‌مقدم گفت‌: سفرهای استانی آقای قالیباف به عنوان رئیس مجلس بی‌شک شائبه انتخاباتی دارد. به هر حال مجلس حدود ۲۹۰ نماینده دارد که هر یک از آنها می‌توانند امور مربوط به حوزه انتخابیه خود را زیر نظر بگیرند و ضرورتی برای سفر رئییس مجلس به استان های مختلف احساس نمی‌شود.

کنعانی مقدم: سفرهای استانی قالیباف شائبه انتخاباتی دارد / نمایندگان مجلس به سفرهای شائبه‌دار قالیباف ورود کنند

به گزارش دیده بان ایران؛ به نظر می‌رسد محمدباقر قالیباف بعد از جلوس روی صندلی اول بهارستان و به یدک کشیدن عنوان پرطمطراق «رئیس مجلس» هم نتوانسته رویای ریاست‌جمهوری را از ذهن‌اش پاک کند‌. به همین دلیل این روزها به طور متوالی از این استان به آن استان می‌رود و در شرایطی که این سفرها را سفرهایی خدماتی در راستای حل مشکلات مردم عنوان می‌کند، بسیاری از سیاسیون دو جریان اصلی این اقدام رییس مجلس را اقدامی تبلیغاتی برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم قلمداد می‌کنند.

 

حسین کنعانی‌مقدم، فعال سیاسی اصولگرا،  در این‌باره اظهار داشت: حساسیت نمایندگان مجلس نسبت به چگونگی اجرای امور فی‌نفسه عمل خوبی است و می‌تواند به بهتر شدن امر نظارت کمک کند. با این حال سفرهای استانی آقای قالیباف به عنوان رئیس مجلس بی‌شک شائبه انتخاباتی دارد. به هر حال مجلس حدود ۲۹۰ نماینده دارد که هر یک از آنها می‌توانند امور مربوط به حوزه انتخابیه خود را زیر نظر بگیرند و ضرورتی برای سفر رئییس مجلس به استان های مختلف احساس نمی‌شود.

 

دبیر کل حزب سبز در ادامه سخنانش گفت: آنچه واضح است و انکار نمی‌شود،‌ این است که سفرهای استانی قالیباف با انگیزه انتخاباتی انجام می‌شود. ایشان در حالی از مسئولیت قانونی بهره‌برداری انتخاباتی می‌کند که سایر رقبای احتمالی‌اش در انتخابات ۱۴۰۰ از چنین موقعیتی محروم هستند. پس به راحتی می‌توان اینطور نتیجه‌گیری کرد که رئیس مجلس باید به این سفرها خاتمه بدهد، تا عدالت کم‌رنگ نشود. همچنین رئیس مجلس باید به جای اینکه به فکر حضور در انتخابات سال آتی باشد، به امور مربوط به نمایندگی مردم در مجلس رسیدگی کند.

 

او تصریح کرد: مجلس یازدهم کمی بیشتر از ۴ ماه است که شروع به کار کرده و تا همین امروز هم کلی لایحه و طرح بر زمین مانده‌اند و صفی طولانی از لوایح و طرح های نیمه‌کاره منتظر تعیین تکلیف هستند. به همین دلیل نمایندگان مجلس یازدهم باید به مساله سفرهای قالیباف ورود و از حق نمایندگی‌شان برای خاتمه دادن به این کار استفاده کنند.

 

وی توضیح داد: اینکه رئیس مجلس کشور به این آشکاری به فکر انتخابات ریاست‌جمهوری باشد و به جای رتق و فتق وظایف نمایندگی کارهای انتخاباتی را در اولویت بداند، به خودی خود هم باعث کوتاهی در انجام وظیفه‌های قانونی و رسمی می‌شود. از سوی دیگر مردم هم به این ذهنیت می‌رسند که وقتی ما این همه مشکل داریم  و روز به روز سختی‌‌های بیشتری را به جان می‌خریم، رئیس مجلس به جای تلاش برای کاهش مشکلات، یک‌سال زودتر از روز انتخابات به فکر این است تا برنده شده و به در راس دولت جای بگیرد.

 

حسین کنعانی‌مقدم در پایان گفت: کشور در شرایطی به استقبال انتخابات ۱۴۰۰ می‌رود که نارضایتی عمومی شدت گرفته است‌. حالا در چنین فضایی اگر مردم مسئولین را نسبت به مشقت‌های خود بی‌اهمیت ببیند، نه تنها برای رای دادن ترغیب نمی‌شوند‌ بلکه روز به روز بر تعداد  آنهایی که حضور در انتخابات را بی‌نتیجه می‌دانند،‌ افزوده خواهد شد.

منبع: اعتمادآنلاین

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر